1
Vraag
2
Reacties
gjhorzelenberg

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik mijn ipcamera Foscam C2 op website streamen?

Beste community leden,

 

Sinds enige tijd heb ik een ipcamera in een vogelhuisje in de tuin gemonteerd. En sinds de eerste dag van de lente wordt het huisje bewoond. De Pimpelmezen gaan binnenkort eitjes leggen hoop ik. 

Nu zou ik graag de beelden van deze ipcamera streamen (of laten zien op een website). Of dat ze vanaf buiten mijn eigen thuis netwerk te zien zijn. De camera is bedraad aangesloten op mijn lokale netwerk.

De poortforwarding instellingen heb ik op de Connect box goed ingesteld dacht ik.
De camera zit op ip-adres 192.168.178.33 poort 88 (of 80) (ik kan deze camera thuis dmv http://192.168.178.33:88 beheren, nadat ik een admin ww ingegeven heb. 

Via de Foscam app op mijn smartphone kan ik ook buiten mijn netwerk de camera prima bekijken. Ook via Myfoscam.com kan ik de camerabeelden prima bekijken. 

 

Een tip van de camera leverancier, ik heb een Foscam C2, bracht mij op de site van ipcamlive.com. Hier zou je kunnen testen of de camera vanaf buiten mijn netwerk bereikbaar is. Wat ik ook probeer, geen resultaat.

Iemand suggesties? Of nog beter: iemand de oplossing? 


 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Mooi dat het extern kijken gelukt is. Voor zover ik zie op mijn Reolink moet je altijd een user en password gebruiken bij het verbinden. Zelfs het aanmaken van een gebruiker zonder rechten heeft een password nodig. Die kan dan niets aanpassen.

 

Wil je iets streamen dan zal dat op een andere methode moeten. Via een webpagina zou je de camera moeten "embedden". Daar weet ik niet zo veel van. Je moet dan al zelf een webserver en weten hoe je zo'n pagina maakt. De camera moet daarvoor ook een api hebben.

 

Er zijn denk ik wel sites die zoiets aanbieden. Of die ook je camera kunnen tonen is de vraag. Waarschijnlijk wel. Er zijn ook pagina's die dat ongevraagd doen. Als je password en login bekend zijn.

De meeste camera's eisen tegenwoordig dat het standaard (lege) password ingevuld moet worden. Dus voor de meeste camera's gaat dat niet werken denk ik.

 

Ik zou, indien mogelijk, een gebruikers inlognaam maken en simpel password zodat mensen daarmee kunnen inloggen zonder dat ze instellingen kunnen aanpassen.

Als de interface er ongeveer uitziet zoals bij mij dan kunnen die gebruikers ook de opnames op de camera terug kijken. Een tijdbuffer afhankelijk van de ingebouwde SD kaart of opnames die door de bewegings detectie zijn opgeslagen. 

 

Ik zal komende dagen eens rondkijken of er internet sites zijn die camera beelden aanbieden. Ook die site zal een user naam en password nodig hebben om te kunnen verbinden. Maar daarna zou het beeld voor iedereen te zien moeten zijn.

Of de camera zich laat embedden is waarschijnlijk afhankelijk van de camera.

 

Soms kan streamen ook via Facebook of youtube. Ook daarmee heb ik geen ervaring. Maar dat zijn sites die graag dat soort diensten aanbieden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik denk dat je bij het forwarden iets vergeten bent.

Van buitenaf kun je niet zomaar op poort 80 komen. Die is van het modem. Binnen je netwerk is het een ander ip adres. Daardoor kan port 80 dan wel.

Je zult ook het poort nummer moeten aanpassen. Ik heb dat soort zaken op hogere poorten gemapt. De camera zou je op externe poort 64080 kunnen zetten. Om daar van buitenaf bij te kunnen moet je je eigen ip adres weten en daar dan :64080 achter plakken.

Dan zou het zelfde scherm moeten komen als thuis.

Ik zou wel een gast account maken zodat je niet je admin passwoord hoeft te geven.

Weet niet meer of dat kan. Ik ben overgestapt op Reolink.

De apps en website hebben geen portforwarding  nodig. Dat werkt van binnen uit. De camera staat in contact met de site. En dan hoef je niets open te zetten.

Voorbeeld van mij:

Screenshot_20210403-010442_Chrome.jpg

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @gjhorzelenberg, hopelijk heb je een fijn paasweekend gehad!

 

Ik begrijp dat je de activiteit van de vogeltjes bij je in de tuin wenst te volgen en daarvoor een Foscam IP camera hebt geïnstalleerd. Tof, en spannend ook 😉

Gelukkig is @bloemen64 al zo vriendelijk geweest om je verder te helpen hiermee. Ben je hier misschien al mee bezig geweest? En zo ja, is het gelukt en lukt het nu ook om de camera vanaf buiten je netwerk te benaderen?

Houd ons op de hoogte! 

gjhorzelenberg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik S Z en Bloemen64, 

Hartelijk dank voor jullie berichten. Helaas is het me nog steeds niet gelukt dat te realiseren waarvoor ik jullie hulp heb ingeroepen. Ik heb een ziggo connectbox en ik heb de tip opgevolgd om niet poort 80 te gebruiken maar een andere, maar wat ik ook probeer, het lukt (nog) niet. 
Ik krijg op de connect box niet de optie om een interne poort aan een externe poort, zo lijkt:
Knipsel.JPG

 

 

 

 

graag je / jullie hulp! 

p.s.: vanmorgen 1 of 2 eitjes gezien. mw Pimpel vanavond weer op het nest in het huisje... blijft spannend..zeker met dit winter weer.

 

mvg Gert Jan

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik zie inderdaad geen mapping. De interne poort is 1:1 naar buiten gemapt.

Ik ga er vanuit dat je modem geen DS lite versie is. Dan heb je ipv6 maar kun je geen port forwards instellen. Bij ipv4 of dual stack kan het wel.

 

Onderstaand een voorbeeld hoe je poort 80, op intern ip adres 192.168.178.88, mapt op extern ip adres poort 64080.

Screenshot_20210407-234818_Chrome.jpg

 na opslaan is regel toegevoegd.

Screenshot_20210407-235326_Chrome.jpg

enige dat je niet kunt opgeven is je eigen externe ip adres. Dat kun je vinden in de modem op de informatie pagina. Die vind je bij onderdeel "beheer". Het gaat dan om het ipv4 adres. 

 

Het kan voorkomen dat je zelf vanuit huis deze mapping niet kunt proberen. 

Het beste is om dit via een mobiel te doen waar je de Wifi even uitzet.

Of iemand anders die niet op je eigen netwerk zit. Een van de mogelijke "kijkers" bijvoorbeeld.

 

gjhorzelenberg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hoi Bloemen64,

Ik zou zweren dat ik al gereageerd had, maar ik zie mijn reactie niet hier...

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ben er bijna, denk ik. Vanaf buiten kan de camera nu benaderd worden dankzij je adviezen. Alleen krijg je dan de "login pagina" van de camera te zien dat is niet mijn einddoel. Dat is het streamen of publiceren van het live beeld van de camera op een website. Of dat men vanaf buiten zonder wachtwoorden kan zien wat er in het vogelhuisje gebeurt. 
Mocht je adviezen of suggesties hiervoor hebben, dan hoor ik dat graag. 

 

met vriendelijke groet,

Gert Jan

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Mooi dat het extern kijken gelukt is. Voor zover ik zie op mijn Reolink moet je altijd een user en password gebruiken bij het verbinden. Zelfs het aanmaken van een gebruiker zonder rechten heeft een password nodig. Die kan dan niets aanpassen.

 

Wil je iets streamen dan zal dat op een andere methode moeten. Via een webpagina zou je de camera moeten "embedden". Daar weet ik niet zo veel van. Je moet dan al zelf een webserver en weten hoe je zo'n pagina maakt. De camera moet daarvoor ook een api hebben.

 

Er zijn denk ik wel sites die zoiets aanbieden. Of die ook je camera kunnen tonen is de vraag. Waarschijnlijk wel. Er zijn ook pagina's die dat ongevraagd doen. Als je password en login bekend zijn.

De meeste camera's eisen tegenwoordig dat het standaard (lege) password ingevuld moet worden. Dus voor de meeste camera's gaat dat niet werken denk ik.

 

Ik zou, indien mogelijk, een gebruikers inlognaam maken en simpel password zodat mensen daarmee kunnen inloggen zonder dat ze instellingen kunnen aanpassen.

Als de interface er ongeveer uitziet zoals bij mij dan kunnen die gebruikers ook de opnames op de camera terug kijken. Een tijdbuffer afhankelijk van de ingebouwde SD kaart of opnames die door de bewegings detectie zijn opgeslagen. 

 

Ik zal komende dagen eens rondkijken of er internet sites zijn die camera beelden aanbieden. Ook die site zal een user naam en password nodig hebben om te kunnen verbinden. Maar daarna zou het beeld voor iedereen te zien moeten zijn.

Of de camera zich laat embedden is waarschijnlijk afhankelijk van de camera.

 

Soms kan streamen ook via Facebook of youtube. Ook daarmee heb ik geen ervaring. Maar dat zijn sites die graag dat soort diensten aanbieden.

gjhorzelenberg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bloemen64,

 

Ja, dankzij je aanwijzingen is het gelukt, nogmaals super bedankt.

 

Voor het "embedden" ben ik nu terecht gekomen bij ipcamlive.com, maar misschien vind ik nog iets wat wel gratis is. 

Wat nu het plan is, is dat ik inderdaad een gebruikersnaam en simpelpassword gebruik voor de mensen die mijn camera bekijken. Kan worden opgenomen in de html code.  Weet nog niet of de gebruikers opnames terug kunnen kijken enzo. Live beeld zou wat mij betreft al mooi zijn. 

 

Mocht je nog iets interessants tegen komen wanneer je rondkijkt, dan hoor ik dat graag. Nu eerst maar eens knutselen aan een website. 

 

met vriendelijke groet,

Gert Jan

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik had nog https://netcamcenter.nl/ gevonden. Is ook niet gratis voor zover ik zie.

http://www.insecam.org/ is een site die nogal veel verkeerde aandacht heeft gehad.

Was wel een tijdje leuk om te bekijken toen nog niet bekend was dat er veel camera's ongewild te zien waren.

Kun je je nu ook zelf aanmelden. Geen idee of dat gratis is.

 

Er bestaat een open interface die de meeste camera's ondersteunen.

Misschien helpt het om een webpagina te maken. 

ONVIF - Wikipedia

Wat is Onvif? — Camerabewaking informatie

 

Veel plezier met het ontwikkelen van de site.

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Heb je toevallig een Synology NAS? Dan kun je de camera toevoegen aan Surveillance Staion en daarmee live streamen op Youtube. Je hebt dan helemaal geen port forwards nodig en dit is verder gratis. Zelfs de eenvoudigste NAS van Synology kan dit al.

Dit is imho de beste manier: geen portforwards nodig, geen wachtwoorden embedden en in principe een onbeperkt aantal kijkers zonder dat dit jou extra bandbreedte kost.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Hallo @Rowdy ik heb een Synology. Een 918 (en 412 en 210) en op de 412 heb ik de App geprobeerd en die werkt goed.

Nadeel was wel dat er constant 4-5 Mbit via Wifi verstuurd werd en de hele dag de disken actief bleven.

Ik gebruik de Nas niet constant en heb graag dat de Nas dan in slaapmode gaat. Dat gaat niet meer.

Staat de Nas de hele dag aan dan zou dat geen probleem zijn.

Dat je de App kunt gebruiken om naar Youtube te steamen wist ik niet.

 

Ik gebruik mijn  Reolink App op mijn mobiel en kan dan alles doen wat ik wil. Alleen deel je die stream niet.

 

Toch nog weer wat geleerd.

gjhorzelenberg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi bloemen64,

 

Dank voor je info. Ik ga nu eerst maar eens aan het knutselen aan een website.

 

met vriendelijke groet,

GJ

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic