Ik heb een Sagemcom modem met 1GBs.
Wifi functioneert, koppeling met buitencamera niet.
Kon steeds zelf geen 2.4GHz-gastnetwerk aanmaken (OEPS!-melding).
Heeft iemand van Ziggo voor mij gedaan. Is waarschijnlijk corrupt: heeft geen wachtwoord. Daarna heeft Ziggo 2e gastnetwerk aangelegd, nu wel met wachtwoord. Maar camera accepteert geen van de gastnetwerken.
Hoe krijg ik de mogelijkheid mijn modem zelf te configureren c.q. welke Ziggo-medewerker heeft wel de mogelijkheid en bereidheid het probleem op te lossen. De helpdesk wil/kan dit niet.
** Moderator: opmaak aangepast **
Opgelost! Ga naar oplossing.
Komt een van de SSID's die je ziet op de smartphone overeen met een SSID zoals vermeld op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Beveiliging?
Ik zou persoonlijk gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz instellen op de hierboven genoemde pagina en de camera met de 2,4 GHz SSID verbinden, zoals eerder aangegeven. Het gastnetwerk kun je dan uitschakelen via de volgende 3 stappen:
** Moderator: bericht aangevuld **
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je het via de webinterface proberen? Deze is bereikbaar via 192.168.178.1.
Idd niet met die SmartWifi lopen klooien. Wie dat bedacht heeft😁
Dank voor uw reactie.
Test1.
Verbonden met privé netwerk.
Ziggo Safe Online / 192.168.178.1 / SmartWifi web gebruiken (2×) / Log in met Ziggo account / sms code ingetikt / code controleren / Geef je apparaat een naam: Overslaan / Wifi-netwerken configureren / klik op gastnetwerk: Ziggo-gastxxxxxxx / klik op potlood: beveiligingtype WPA2-PSK / Tik op oog of potlood: We hebben je wachtwoord niet kunnen ophalen. Probeer het opnieuw.
Herhaaldelijk opnieuw geprobeerd, melding blijft dezelfde.
Het corrupte gastnetwerk (Ziggo Gastnetwerk 2.4GHz) is nergens te zien. Wel in de SmartWifi app.
Test2.
SmartWifi app / Apparaten / Netwerk / klik op wifi-teken / privé netwerk met QR-code-venster en daaronder balk met "Deel mijn wifi" + Ziggo-gastxxxxxxx met leeg QR-code-venster en daaronder lege balk zichtbaar.
Bij klik op potlood bij Ziggo-gastxxxxxxx: Niet toegestaan om gereserveerde SSIDs te gebruiken / klik op X / nieuwe netwerknaam + wachtwoord ingevuld/ Opslaan / Ja: OEPS! Er is iets misgegaan. Probeer het later ..... / Opnieuw proberen: melding blijft.
Kan het zijn dat, doordat een soort admin bij Ziggo gastnetwerken in mijn account heeft aangelegd, ik niet over de rechten beschik deze te wijzigen?
Is het überhaupt toegestaan meerdere gastnetwerken aan te maken?
Mijn advies is om even helemaal geen gebruik te maken van (de) SmartWifi app/web, alleen van de webinterface op 192.168.178.1. Er is maar één gastnetwerk met één SSD mogelijk, dat alleen op 2,4 GHz wordt uitgezonden. Waarom je de webinterface en SmartWifi web in dezelfde zin noemt is mij niet helemaal duidelijk. Verder heeft Safe Online hier niets mee te maken.
I.p.v. het aanmaken van een gastnetwerk kun je ook gescheiden SSID's instellen voor 2,4 + 5 GHz als de camera weigert om met de gecombineerde SSID (zoals deze in de standaardconfiguratie bestaat) te verbinden.
Sorry, dacht via SmartWifi-web te moeten wijzigen.
Volgende heb ik gedaan: modem reset naar fabriekinstellingen / verbonden met privé netwerk / URL 192.168.178.1 / modemwachtwoord ingetikt / Wijzig je gastnetwerk / Wijzig huidige instellingen / Volgende / Ik zie Ziggo Gastnetwerk 2.4 GHz met het wachtwoord dat in de SmartWifi-app bij Ziggo-gastxxxxxxx stond / wachtwoord gewijzigd / Volgende / Wifi-gastnetwerk: Altijd ingeschakeld / Instellingen opslaan / Je gastnetwerk-instellingen zijn opgeslagen.
In de SmartWifi-app onder Deel je wifi evenals in Instellingen / Verbindingen / Wifi zie ik nu, naast het privé-netwerk 2 gastnetwerken, beide met de naam "Ziggi Gastnetwerk 2.4GHz", 1 met het door mij ingevoerde wachtwoord (beveiligd) en 1 onbeveiligd zonder wachtwoord.
Hoe kan ik de gastnetwerken verwijderen om dan een nieuw te configureren?
Ik heb geen ervaring met de SmartWifi app omdat ik eigen netwerkapparatuur gebruik. Het modem zendt de gast-SSID uit zoals die in de webinterface wordt weergegeven. Dat je ook een ander gastnetwerk ziet in de SmartWifi app is vreemd, maar dit kun je in principe negeren.
Kun je helpen bij dit probleem?
Ik heb nu 2, door Ziggo aangelegde, gastnetwerken.
Kan mijn buitencamera nog steeds niet verbinden met mijn nieuwe Sagecom-modem.
Hoe kan ik de 2 gastnetwerken verwijderen, om dan een nieuw te configureren?
@NMLB Geen idee, heb nooit 2 gastnetwerken gezien en/of over gelezen en heb geen idee hoe die te kunnen maken of verwijderen.
Probeert u eens te doen wat tobiastheebe voorstelt en dan helemaal tot het eind, vergeet smartwifi.
De extra gastnetwerken zijn waarschijnlijk alleen nog in het cache geheugen van de app aanwezig.
Dus "old skool" alles in het modem, geef het gastnetwerk een voor u duidelijke naam, zoals gast van kees, jan piet, vogelkooi, of weet ik veel wat, probeer hiermee te verbinden met een smart apparaat zoals telefoon tablet of tv .
Dus vergeet even wat er in het modem gebeurt en kijk of het wifi signaal er is, lukt het te verbinden dan kan er verder gekeken worden naar het camera probleem.
U kunt in de camera interface of app die daarbij hoort komen? probeert u dan de camera met het wifi netwerk te verbinden, dus eigenlijk via de telefoon app die bij de camera hoort proberen te verbinden met uw gastnetwerk (met unieke naam) Dus via de camera app de camera verbinden met uw gastnetwerk.
Beste Jan,
Heb SmartWifi-app verwijderd.
Wifi verbonden met privénetwerk.
192.168.178.1 / modemwachtwoord / Wijzig je gastnetwerk / Wijzig huidige instellingen / ik wijzig gastnetwerknaam en wachtwoord / Wifi-gastnetwerk: "Altijd ingeschakeld" / Instellingen opslaan: 10 minuten gewacht tot instellingen opgeslagen waren, loginscherm verschijnt dan.
Al snel na de klik op opslaan op mijn mobiel / Instellingen / Verbindingen / Wifi: ik zie nog steeds 2 gastnetwerken, beide met de gewijzigde naam, 1 beveiligd, 1 onbeveiligd.
Met beide gastnetwerken kan ik verbinding maken met het internet.
Verbinden met de camera met beide gastnetwerken niet mogelijk.
Komt een van de SSID's die je ziet op de smartphone overeen met een SSID zoals vermeld op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Beveiliging?
Ik zou persoonlijk gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz instellen op de hierboven genoemde pagina en de camera met de 2,4 GHz SSID verbinden, zoals eerder aangegeven. Het gastnetwerk kun je dan uitschakelen via de volgende 3 stappen:
** Moderator: bericht aangevuld **
Jammer NMLB , maar niet opgeven, verder op de manier van tobiastheebe ,
Zoiets wordt het dan in geavanceerd/draadloos/beveiliging, en Mac filtering is uit toch, in ieder geval voorlopig
@Jan den Hartog Off-topic: je kunt het beste (min of meer) unieke SSID's gebruiken voor 2,4 + 5 GHz en dus niet zoiets als 'wifi'. Of heb je deze voor de screenshot aangepast? Verder kun je de beveiliging van 5 GHz het beste naar alleen WPA2-PSK aanpassen.
@tobiastheebe IVM privacy en zichtbare wachtwoorden heb ik speciaal voor de screenshot even de velden leeg gemaakt en zomaar wat ingevuld, Dank u voor de oplettendheid en de WPA2-PSK ga ik doen
Ja, zie 2 SSID's met de privé-netwerknaam, voor 2.4 en 5 GHz.
Heb bij 2.4 GHz naam en wachtwoord gewijzigd en gastnetwerk uitgeschakeld.
Zie nu op mobiel nu nog alleen deze 2 netwerken.
Verbinden met camera lukt nog niet, ga daar later verder proberen.
Thanks so far.
Welk merk + type camera is dat hoe probeer je deze te verbinden? Detecteert de camera de SSID (van 2,4 GHz) wel?
Camera verbonden met 2.4GHz SSID.
Thanks all!
Fijn om te lezen dat het gelukt is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.