Vraag
Reacties
Oplossing
Jeryanmi
Level 7

Hoe kan ik mijn TV verbinden via wifi?

Beste leden,

Vanaf het modem gaat een UTP kabel naar de tv, er is een Next Mini geïnstalleerd de stekker van de Mini gaat in het stopcontact en in die stekker de UTP. Ik kan met geen mogelijkheid wifi installeren op de tv, Maar als ik een UTP kabel in de TP-Link torentje doe heb ik Wi-Fi. wat doe ik verkeerd? Prettig weekend.  

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garihd
Level 17

"Onlangs gebeld met Ziggo de medewerker gaf aan dat het modem en de tp-link hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord hebben en dat werkt niet. "

De wifi van TP link en de wifi van de Ziggo modem/router hebben standaard niet dezelfde wachtwoord en in principe ook niet dezelfde SSid (netwerknaam) dit is alleen hetzelfde als dit door de gebruiker zelf is ingesteld.

Alleen de Pods die Ziggo levert nemen de ssid en wachtwoord over.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

UTP en wifi zijn 2 totaal verschillende verbindingen.

UTP gaat via de UTP kabel, wifi gaat via de lucht.

Als de UTP kabel in de Next mini zit, dan kan de TV daar niets mee, de Next mini heeft dan de internet verbinding.

Kies in de TV de instellingen om een wifi verbinding te maken en maak daar verbinding met je wifi netwerknaam die de TP-Link toren uitzend en vul daar je beveiliging- wifi-wachtwoord in die ingesteld is om wifi verbinding te kunnen maken.

Garihd
Level 17

Mischien lees ik niet goed het is mij onduidelijk of u bedoeld dat uw televisie en de mini elk een eigen bekabelde verbinding hebben.

Als u de televisie alleen via wifi kunt verbinden als de TP link een netwerk kabel heeft dan moet u mogelijk via de TP link Deco app het een en ander opnieuw instellen. In principe hoort de netwerknaam die de TP link uitzend ook zichtbaar te zijn als er geen netwerkkabel in zit.

Met een televisie althans bij Samsung is het of een wifi verbinding of bekabeld, wil men dit veranderen moet men dit in de netwerk instellingen doen.

Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Hey Bert,

Ga uitvoeren laat je weten of het gelukt is.

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Hey Garihd&Bert,

Als ik in de tv op instellingen klik en kies voor verbinden met WiFi vul mijn gebruikersnaam en wachtwoord in dan is de melding kan niet verbinden. 

Onlangs gebeld met Ziggo de medewerker gaf aan dat het modem en de tp-link hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord hebben en dat werkt niet. Dat heb ik niet begrepen maar dat ligt aan mij, ik weet niet hoe op te lossen. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
Als ik in de tv op instellingen klik en kies voor verbinden met WiFi vul mijn gebruikersnaam en wachtwoord in dan is de melding kan niet verbinden.

Het lijkt erop dat je probeert met de 'Ziggo' SSID (netwerknaam) voor WifiSpots te verbinden. Je moet met de netwerknaam verbinden welke door de modemrouter (gebruikelijk 'Ziggo' + aantal cijfers/letters) of de Deco's wordt uitgezonden, je vult dan alleen een wachtwoord in.

Garihd
Level 17

"Onlangs gebeld met Ziggo de medewerker gaf aan dat het modem en de tp-link hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord hebben en dat werkt niet. "

De wifi van TP link en de wifi van de Ziggo modem/router hebben standaard niet dezelfde wachtwoord en in principe ook niet dezelfde SSid (netwerknaam) dit is alleen hetzelfde als dit door de gebruiker zelf is ingesteld.

Alleen de Pods die Ziggo levert nemen de ssid en wachtwoord over.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jeryanmi "Als ik in de tv op instellingen klik en kies voor verbinden met WiFi vul mijn gebruikersnaam en wachtwoord in dan is de melding kan niet verbinden. "

Verbinden met wifi heeft nooit een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, alleen 1 beveiligingssleutel/wachtwoord en die vul je in nadat je de keuze hebt gemaakt met welke wifinaam, de naam die je je wifi zelf hebt gegeven of die op de apparatuur staat, je verbinding wilt maken.

Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Hey Garihd

Bedankt geniet van de zonnige zondag.

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Hey Bert,

Bedankt geniet nog van deze zonnige zondag.