Hallo .heb een heu bridge en wil deze verbinden met internet..nu branden er 2 lampjes behalve internet.
Alles al gedaan ..resetten..andere bridge besteld niets..
Ook ip adres vindt ie niet zodat ik t handmatig kon invoeren .
We hebben drie wifi versterkers
Maar ook via de tp link doet ie t ook niet..hellllup
Ik snap er niks van.
Gr Yvonne
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is niet het juiste IP-adres, je moet in de app het adres van de Hue Bridge invoeren. Met de Deco's in AP mode bestaat 192.168.68.x niet meer en valt het IP-adres van de Hue Bridge in 192.168.178.x. Je zou de Hue Bridge dan tevens op de pagina Verbonden apparaten moeten zien.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ben leek op dat gebied..maar als eerste was hij aangesloten op de router deed t niet en nu op de deco doet t ook niet heeft witte status de deco
Deze informatie is iets te summier. Ik doelde op de LED van het modem, niet die van de Deco. Verder geeft de LED op de Deco niet aan wat de configuratie is.
Modem is wit
In dat geval zouden de Deco's als access points geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in app. Het maakt in dat geval ook niet uit of je de Hue Bridge op het modem of op een Deco aansluit.
Doet t allebei niet..Philips hulp heb ik niks aan ..kunnen niet helpen en zelf kom ik er ook niet uit
Access point is in jouw geval i.i.g. de juiste configuratie.
Als je de Hue Bridge op het modem aansluit, wordt deze dan getoond op de pagina Verbonden apparaten in de webinterface? Deze kun je bereiken via 192.168.178.1.
Doet t ook niet
Dat is helaas te weinig informatie om te helpen.
Heb t ip adres ingevoerd bij t zoeken handmatig maar vind m ook niet
Welk IP-adres is dat? Komt dit overeen met het adres dat wordt getoond in de webinterface op de pagina Verbonden apparaten?
Dat wat jij doorgaf ..192.168.178.1
En nee deze staat er niet bij
Tis allemaal 192.168.68.100
Tot 192.168.68.109
Maar doen t allemaal niet
Dat is niet het juiste IP-adres, je moet in de app het adres van de Hue Bridge invoeren. Met de Deco's in AP mode bestaat 192.168.68.x niet meer en valt het IP-adres van de Hue Bridge in 192.168.178.x. Je zou de Hue Bridge dan tevens op de pagina Verbonden apparaten moeten zien.
dit geeft ie aan
Het is mogelijk dat een van de 'generieke' apparaten de Hue Bridge is, dat moet echter achterhaald worden m.b.v. het MAC-adres, welke wordt getoond als je op een apparaat tikt.
Kun je de Deco's in AP mode configureren (zodat 192.168.68.x niet meer bestaat en alleen 192.168.178.x over blijft), de Hue Bridge kort stroomloos maken en nadat de Hue Bridge is opgestart nogmaals deze scan uitvoeren? Vervolgens kun je van de 'generieke' apparaten de MAC-adressen vermelden, dan kan ik opzoeken of daar een apparaat van Philips bij zit.
Vind heel erg fijn dat je dit allemaal zegt..maar ik snap hier niks van helaas..ik vind t al knap dat ik dit gevonden heb via fing
Dan even stapsgewijs:
In plaats van stap 3 t/m 5 kun je ook inloggen op de webinterface van het modem en een screenshot van de pagina Verbonden apparaten plaatsen.
Zegt steeds mislukt als ik de bewerkingsmodus wil aanpassen
Vreemd, dat heb ik nog niet eerder gelezen. Kun je Deco 1 kort stroomloos maken en het opnieuw proberen? Geen resultaat, dan kun je router naar AP mode aanpassen voor nu ook overslaan. Voor installatie van de Hue Bridge moeten dan wel zowel de smartphone als de Hue Bridge mode met de Deco's zijn verbonden.
Je kunt verbonden apparaten overigens ook zien in de Deco-app, je hoeft niet van Fing gebruik te maken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.