Vraag
Reacties
Oplossing
Mevrantje
Level 2

Hoe kan ik mijn HUE bridge verbinden met internet?

Hallo .heb een heu bridge en wil deze verbinden met internet..nu branden er 2 lampjes behalve internet.

Alles al gedaan ..resetten..andere bridge besteld niets..

Ook ip adres vindt ie niet zodat ik t handmatig kon invoeren .

We hebben drie wifi versterkers 

Maar ook via de tp link doet ie t ook niet..hellllup

Ik snap er niks van.

Gr Yvonne 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is niet het juiste IP-adres, je moet in de app het adres van de Hue Bridge invoeren. Met de Deco's in AP mode bestaat 192.168.68.x niet meer en valt het IP-adres van de Hue Bridge in 192.168.178.x. Je zou de Hue Bridge dan tevens op de pagina Verbonden apparaten moeten zien.

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Is de Hue Bridge direct op het modem of via een van de Deco's aangesloten?
  • Is het modem in router of bridge mode geconfigureerd (witte of groene status-LED)?
  • Zijn de Deco's in router of AP mode geconfigureerd (zie pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in app)?
0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Ik ben leek op dat gebied..maar als eerste was hij aangesloten op de router deed t niet en nu op de deco doet t ook niet heeft witte status de deco

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Deze informatie is iets te summier. Ik doelde op de LED van het modem, niet die van de Deco. Verder geeft de LED op de Deco niet aan wat de configuratie is.

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Modem is wit

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval zouden de Deco's als access points geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in app. Het maakt in dat geval ook niet uit of je de Hue Bridge op het modem of op een Deco aansluit.

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Doet t allebei niet..Philips hulp heb ik niks aan ..kunnen niet helpen en zelf kom ik er ook niet uit

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Access point is in jouw geval i.i.g. de juiste configuratie.

Als je de Hue Bridge op het modem aansluit, wordt deze dan getoond op de pagina Verbonden apparaten in de webinterface? Deze kun je bereiken via 192.168.178.1.

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Doet t ook niet

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is helaas te weinig informatie om te helpen.

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Heb t ip adres ingevoerd bij t zoeken handmatig maar vind m ook niet 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk IP-adres is dat? Komt dit overeen met het adres dat wordt getoond in de webinterface op de pagina Verbonden apparaten?

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Dat wat jij doorgaf ..192.168.178.1

En nee deze staat er niet bij

Tis allemaal 192.168.68.100

Tot 192.168.68.109

Maar doen t allemaal niet

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is niet het juiste IP-adres, je moet in de app het adres van de Hue Bridge invoeren. Met de Deco's in AP mode bestaat 192.168.68.x niet meer en valt het IP-adres van de Hue Bridge in 192.168.178.x. Je zou de Hue Bridge dan tevens op de pagina Verbonden apparaten moeten zien.

Mevrantje
Level 2
Topicstarter

1000010900.png

 dit geeft ie aan

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het is mogelijk dat een van de 'generieke' apparaten de Hue Bridge is, dat moet echter achterhaald worden m.b.v. het MAC-adres, welke wordt getoond als je op een apparaat tikt.

Kun je de Deco's in AP mode configureren (zodat 192.168.68.x niet meer bestaat en alleen 192.168.178.x over blijft), de Hue Bridge kort stroomloos maken en nadat de Hue Bridge is opgestart nogmaals deze scan uitvoeren? Vervolgens kun je van de 'generieke' apparaten de MAC-adressen vermelden, dan kan ik opzoeken of daar een apparaat van Philips bij zit.

0 Kudos
Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Vind heel erg fijn dat je dit allemaal zegt..maar ik snap hier niks van helaas..ik vind t al knap dat ik dit gevonden heb via fing

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dan even stapsgewijs:

1. Ga in de Deco-app naar de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus en wijzig 'router' naar 'access point'.
  2. Verbind de smartphone opnieuw met Wi-Fi en maak de Hue Bridge kort stroomloos.
  3. Nadat de Hue Bridge opnieuw opgestart is, voer opnieuw een scan uit in Fing.
  4. Voor elk 'generiek' apparaat: tik hierop en noteer de eerste helft van het MAC-adres.
  5. Plaats de gevonden MAC-adressen in dit topic.

In plaats van stap 3 t/m 5 kun je ook inloggen op de webinterface van het modem en een screenshot van de pagina Verbonden apparaten plaatsen.

Mevrantje
Level 2
Topicstarter

Zegt steeds mislukt als ik de bewerkingsmodus wil aanpassen

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Vreemd, dat heb ik nog niet eerder gelezen. Kun je Deco 1 kort stroomloos maken en het opnieuw proberen? Geen resultaat, dan kun je router naar AP mode aanpassen voor nu ook overslaan. Voor installatie van de Hue Bridge moeten dan wel zowel de smartphone als de Hue Bridge mode met de Deco's zijn verbonden.

Je kunt verbonden apparaten overigens ook zien in de Deco-app, je hoeft niet van Fing gebruik te maken.

0 Kudos