Hi,
Voor testdoeleinden heb ik tijd geleden een 2de @Ziggo.nl email-account aangemaakt. Daarna heb ik het via MijnZiggo dit account weer verwijderd. Alles ging uitstekend.
Nu wil ik weer een 2de email-account aanmaken met diezelfde naam als voorheen.
Na de klik op de [Nu Maken] knop volgt een foutmelding:
----------------------------
Helaas...
Er is iets fout gegaan bij het aanmaken van je email adres.
----------------------------
Ik vermoed dat bij het verijderen van dat 2de adres niet echt alles in de Ziggo-database is verwijderd.
Is vind het geen probleem dan maar weer een nieuwe naam te verzinnen maar vrees dat ik technisch dan misschien aan de MAX van 5 adressen ga komen.
Wie weet hier de oplossing voor?
Dank
Mike
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is mogelijk een e-mailaccount dat je eerder verwijderd hebt op een later moment weer toe te voegen. Het moet dan wel hetzelfde klantnummer betreffen.
De reden dat je de foutmelding krijgt, is omdat het e-mailadres nog wel in ons systeem staat, maar niet gekoppeld aan een klantnummer. Ik heb een interne case aangemaakt om het e-mailadres weer te koppelen aan je Mijn Ziggo account @hellomike.
Zou je de komende dagen zo nu en dan eens in willen loggen in je Mijn Ziggo account? Controleer onder producten > internet of het e-mailadres er weer bij is gezet. Ik verwacht dat de case binnen 72 uren wordt opgepakt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb ooit een aantal aliassen verwijderd en die heb ik een paar jaar later weer als aliassen opnieuw aan kunnen maken in dezelfde Mijn Ziggo met hetzelfde klantnummer.
Als er ooit een nieuw klantnummer is aangemaakt bij een terugkeer bij Ziggo, dan kan het emailadres niet opnieuw aangemaakt worden door jezelf of door iemand anders.
Emailadressen die ooit aangemaakt zijn en verwijderd, kunnen alleen door jezelf weer geactiveerd worden binnen hetzelfde Mijn Ziggo met hetzelfde klantnummer.
Heb je het emailadres op dezelfde wijze opnieuw ingevoerd als dat je het verwijderd hebt?
Of als alias of als nieuw emailadres?
Dank voor je antwoord.
Het gaat uitsluitend over accounts en niet over aliases.
Ik heb echt op MijnZiggo, onder de kop "Ziggo Mail" de 3de optie "Nieuw e-mailadres maken" gekozen.
Na gebruik heb ik een paar dagen later onder de kop "E-mail instellen" de account weer verwijderd.
Nu komt er dus simpelweg de fout wanneer ik de account met dezelfde naam weer wil toevoegen.
Nogmaals, met aliases heb ik niks gedaan.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de mogelijke stappen te zetten.
Zorg dat het bewuste emailadres in je Ziggo community profiel staat in Persoonlijke opmerkingen, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemiddag @hellomike, je hebt duidelijk al genoeg pogingen gedaan om het zelf op te lossen. Goed bezig! 🙂
Het zou natuurlijk wel fijn zijn dat je hetzelfde e-mailadres weer terug krijgt. Zou je het e-mailadres waar het om gaat toe willen voegen aan je profiel? Dit kan in het veld 'Persoonlijke opmerkingen (privé)' Ik kan dan voor je controleren wat de status van het e-mailadres is in onze systemen.
Dank voor de terugkoppeling. De ...@ziggo.nl naam heb ik in het genoemde veld achter gelaten.
Nogmaals, bij toevoegen wordt dus niet gemeld dat 'een adres met die naam al bestaat' maar dus de melding in de attachment.
Mike
Het is mogelijk een e-mailaccount dat je eerder verwijderd hebt op een later moment weer toe te voegen. Het moet dan wel hetzelfde klantnummer betreffen.
De reden dat je de foutmelding krijgt, is omdat het e-mailadres nog wel in ons systeem staat, maar niet gekoppeld aan een klantnummer. Ik heb een interne case aangemaakt om het e-mailadres weer te koppelen aan je Mijn Ziggo account @hellomike.
Zou je de komende dagen zo nu en dan eens in willen loggen in je Mijn Ziggo account? Controleer onder producten > internet of het e-mailadres er weer bij is gezet. Ik verwacht dat de case binnen 72 uren wordt opgepakt.
Aha, dus inderdaad precies wat ik al vermoedde! Zo verzamelen jullie wel veel ongekoppelde rommel in jullie systeem maar er zal wel een reden voor zijn.
Voor de Ziggo gebruiker is dan wel de knop "E-mailadres verwijderen" misleidend. Of, tja, het adres is inderdaad weg maar de account nog niet.
Ik zal het de komende dagen in de gaten houden. Wel goede en snelle service!
Met groet,
Mike
@hellomike De reden dat een emailadres niet door anderen gekoppeld kan worden is uit privacyoverweging.
Als een hacker in je Mijn Ziggo zou kunnen en je emailadressen verwijderen, dan kan die deze emailadressen zo in een ander Mijn Ziggo koppelen en allerlei privacy gevoelige en financiële illegale zaken mee uithalen.
Huh, maar als verwijderen inderdaad OOK ontkoppeld, dan zou aanmaak/koppeling aan ander account dan zou alles op conto komen van de eigenaar van dat andere account.
Het 'systeem' hoeft alleen een historie tabel bij te houden met date/time van de (ont)koppeling met welk adres and welk account.
Maar dan nog zou herkoppeling, of dus eigenlijk in dit geval meer hergebruik, geen foutmelding moeten geven.
@hellomike "Huh, maar als verwijderen inderdaad OOK ontkoppeld, dan zou aanmaak/koppeling aan ander account dan zou alles op conto komen van de eigenaar van dat andere account."
Ontkoppeld is nog niet vrijgegeven voor gebruik door anderen.
Ik ken niet 1 voorbeeld dat iemand anders een emailadres kon of kan gebruiken van een eerdere klant.
Normaal gesproken kun je een verwijderd emailadres weer opnieuw aan je Mijn Ziggo koppelen, maar ja, er kan altijd ergens een bitje omvallen.
Ok, ergens ver weg kan ik me voorstellen dat er wellicht situaties zouden kunnen ontstaan als hetzelfde email-adres door verschillende abonnees (echter nooit tegelijkertijd) wordt gebruikt.
@hellomike Dat is onmogelijk, een emailadres is uniek en kan uitsluitend op 1 mailserver actief zijn binnen 1 domein. Het is gekoppeld aan DNS servers: Welk type DNS-record identificeert een e-mailserver? (powerdmarc.com)
OK. Dank voor de informatie. Het adres in kwestie is nu weer beschikbaar. Zelfs SMS gehad van Ziggo om dit te melden. Netjes!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.