Vraag
Reacties
Oplossing
Nicolette123
Level 1

Hoe kan ik een vervangende Deco M4 set installeren i.c.m. de Deco app?

Hoi,

Een van mijn satelliet deco's is kapot gegaan. Ik heb een nieuwe satelliet- Deco aangevraagd bij Ziggo maar heb een hele nieuwe set gekregen en moet de 3 oude terugsturen. 

In de Deco app staat natuurlijk mijn oude set nog. Als ik de nieuwe set ga installeren, geeft dit dan problemen in de Deco app? Moet ik de oude set de-registreren? 

Heeft iemand hier ervaring mee?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PeterH2020
Level 12

Je moet de bestaande set terug sturen en de nieuwe set moet  je gaan installeren.  Betreft  dus altijd een complete set.

Makkelijkste is om de 3 nieuwe eerst toe te voegen daarna  1 van de nieuwe als hoofdeco  aanwijzen in de app. Deze moet wel met een utp kabel verbonden zijn met je modem.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Tjeerd85
Level 14

Hoi en welkom,

je kan in de app de torrentjes gewoon als extra toevoegen nagelang je er meer nodig hebt, degene die het niet meer doet haal je uit het stopcontact en verder veranderd er niets 🙂 

zie ook dit mooie topic voor alle tips en tricks: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community 

Jos P
Level 10

De deco set dient als complete set vervangen te worden, los van 1 kapotte satelliet.

Hoe vreemd het ook is, maar dat had ik ook met een setje die ik niet via ziggo gekocht had daar was 1 netwerk poort van 1 satelliet kapot. Daar heb ik toen ook de hele set moeten terugsturen.

In de app is het makkelijk daar kun je gewoon de nieuwe set toevoegen 1 voor 1 (geef ze wel handige namen om de nieuwe te herkennen, dan nemen ze de settings van je bestaand netwerk over.

Daarna verwijder je de oude uit de set 1 voor 1 en heb je alles vervangen zonder overlast van apparaten die opnieuw moeten verbinden.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

@Jos P  het gene wat je zegt is totaal niet waar, je kan gewoon meer deco's toevoegen, je hoeft ze niet allemaal te vervangen. Waarom zou TP link ze anders ook per 2 of 1 aanbieden? 

Enige punt kan zijn dat als het een bruikleen of huur variant is ziggo ze terug gaat vragen, dan moet je ze vervangen, maar dat was de vraag niet. 

0 Kudos
Jos P
Level 10

@Tjeerd85het was mijn ervaring met een duo set die ik niet via ziggo maar via een reguliere webshop had gekocht waarvan 1 netwerkpoort van 1 van beide stuk was. Daar heb ik toen de hele set voor terug moeten sturen anders accepteerde de webshop het niet.

In de openings post van @Nicolette123 lees ik een stukje verbazing dat ze de hele set van 3 stuks moet terug sturen om 3 nieuwe te krijgen.

Aangezien ik dus dezelfde ervaring had alleen niet met ziggo als leverancier was dit, daar een reactie op.

0 Kudos
PeterH2020
Level 12

Je moet de bestaande set terug sturen en de nieuwe set moet  je gaan installeren.  Betreft  dus altijd een complete set.

Makkelijkste is om de 3 nieuwe eerst toe te voegen daarna  1 van de nieuwe als hoofdeco  aanwijzen in de app. Deze moet wel met een utp kabel verbonden zijn met je modem.

Nicolette123
Level 1
Topicstarter

Hi, thanks. Mijn idee was ook gewoon 1 satelliet deco te vervangen door de nieuwe, maar Ziggo wil dus de oude set van 3 teruggestuurd krijgen.

0 Kudos
Nicolette123
Level 1
Topicstarter

Thanks, ik moet ze idd alle 3 terugsturen. Als ik het goed heb dus gewoon die oude loskoppelen, voor die nieuwe het hele installatieproces opnieuw doen en daarna de oude ook uit de app verwijderen? Kunnen er dan 2 deco-sets tegelijk in die app staan? Of is het handiger die oude eerst te verwijderen uit de app voor ik de nieuwe er in zet?

0 Kudos
PeterH2020
Level 12

Je moet de ze er gaan bijvoegen  aan wat je nu hebt. Waarvan 1 via utp op het modem. 

Als je ze alle drie hebt toegevoegd, heb je 6 deco 's. Dan kies je degene die via kabel op het modem hebt als Hoofdeco. 

Daarna ga je de oude wissen in de app. En blijven de 3 nieuwe over.

0 Kudos
Nicolette123
Level 1
Topicstarter

Maar die oude hoofddeco dus niet eerst loskoppelen van het modem voor ik die nieuwe er in doe? 

0 Kudos
PeterH2020
Level 12

Klopt, pas als je de nieuwe hebt bijgekoppeld.

Waarvan 1 nieuwe dus op.het modem met utp kabel en deze maak je dus als je alle 3 erop hebt de hoofdeco. 

Dan verwijder je de torens die terug moeten en klaar.

0 Kudos