Hoi,
Een van mijn satelliet deco's is kapot gegaan. Ik heb een nieuwe satelliet- Deco aangevraagd bij Ziggo maar heb een hele nieuwe set gekregen en moet de 3 oude terugsturen.
In de Deco app staat natuurlijk mijn oude set nog. Als ik de nieuwe set ga installeren, geeft dit dan problemen in de Deco app? Moet ik de oude set de-registreren?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je moet de bestaande set terug sturen en de nieuwe set moet je gaan installeren. Betreft dus altijd een complete set.
Makkelijkste is om de 3 nieuwe eerst toe te voegen daarna 1 van de nieuwe als hoofdeco aanwijzen in de app. Deze moet wel met een utp kabel verbonden zijn met je modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi en welkom,
je kan in de app de torrentjes gewoon als extra toevoegen nagelang je er meer nodig hebt, degene die het niet meer doet haal je uit het stopcontact en verder veranderd er niets 🙂
zie ook dit mooie topic voor alle tips en tricks: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
De deco set dient als complete set vervangen te worden, los van 1 kapotte satelliet.
Hoe vreemd het ook is, maar dat had ik ook met een setje die ik niet via ziggo gekocht had daar was 1 netwerk poort van 1 satelliet kapot. Daar heb ik toen ook de hele set moeten terugsturen.
In de app is het makkelijk daar kun je gewoon de nieuwe set toevoegen 1 voor 1 (geef ze wel handige namen om de nieuwe te herkennen, dan nemen ze de settings van je bestaand netwerk over.
Daarna verwijder je de oude uit de set 1 voor 1 en heb je alles vervangen zonder overlast van apparaten die opnieuw moeten verbinden.
@Jos P het gene wat je zegt is totaal niet waar, je kan gewoon meer deco's toevoegen, je hoeft ze niet allemaal te vervangen. Waarom zou TP link ze anders ook per 2 of 1 aanbieden?
Enige punt kan zijn dat als het een bruikleen of huur variant is ziggo ze terug gaat vragen, dan moet je ze vervangen, maar dat was de vraag niet.
@Tjeerd85het was mijn ervaring met een duo set die ik niet via ziggo maar via een reguliere webshop had gekocht waarvan 1 netwerkpoort van 1 van beide stuk was. Daar heb ik toen de hele set voor terug moeten sturen anders accepteerde de webshop het niet.
In de openings post van @Nicolette123 lees ik een stukje verbazing dat ze de hele set van 3 stuks moet terug sturen om 3 nieuwe te krijgen.
Aangezien ik dus dezelfde ervaring had alleen niet met ziggo als leverancier was dit, daar een reactie op.
Je moet de bestaande set terug sturen en de nieuwe set moet je gaan installeren. Betreft dus altijd een complete set.
Makkelijkste is om de 3 nieuwe eerst toe te voegen daarna 1 van de nieuwe als hoofdeco aanwijzen in de app. Deze moet wel met een utp kabel verbonden zijn met je modem.
Hi, thanks. Mijn idee was ook gewoon 1 satelliet deco te vervangen door de nieuwe, maar Ziggo wil dus de oude set van 3 teruggestuurd krijgen.
Thanks, ik moet ze idd alle 3 terugsturen. Als ik het goed heb dus gewoon die oude loskoppelen, voor die nieuwe het hele installatieproces opnieuw doen en daarna de oude ook uit de app verwijderen? Kunnen er dan 2 deco-sets tegelijk in die app staan? Of is het handiger die oude eerst te verwijderen uit de app voor ik de nieuwe er in zet?
Je moet de ze er gaan bijvoegen aan wat je nu hebt. Waarvan 1 via utp op het modem.
Als je ze alle drie hebt toegevoegd, heb je 6 deco 's. Dan kies je degene die via kabel op het modem hebt als Hoofdeco.
Daarna ga je de oude wissen in de app. En blijven de 3 nieuwe over.
Maar die oude hoofddeco dus niet eerst loskoppelen van het modem voor ik die nieuwe er in doe?
Klopt, pas als je de nieuwe hebt bijgekoppeld.
Waarvan 1 nieuwe dus op.het modem met utp kabel en deze maak je dus als je alle 3 erop hebt de hoofdeco.
Dan verwijder je de torens die terug moeten en klaar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.