Voor mijn werk heb ik een vast ip adres nodig, omdat deze gewhitelist moet worden om bepaalde applicaties te kunnen benaderen. Dit ging altijd goed, tot vorige week het ip adres dynamisch werd en elke paar dagen veranderd. Dit is niet bij te houden om elke keer weer de whitelist te laten aanpassen.
Ik begreep van een collega die eerder hetzelfde probleem had, dat dit wel opgelost kan worden door de community hier:
Opgelost: Public IP address is changing - Ziggo Community
Met name @Marije heeft destijds mijn collega geholpen, en ik hoop dat dit nu ook voor mij kan gebeuren!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@EvanJan Ziggo levert geen vaste ip-adressen, deze zijn altijd dynamisch, ze kunnen echter lange tijd (jaren) hetzelfde blijven. Maar kan ook bijvoorbeeld bij werkzaamheden aan het netwerk veel vaker wisselen.
Het Dual Stack Lite wat hier wordt genoemd gebruik je vrijwel zeker niet, dit is vrijwel tot geheel uit gefaseerd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk maak je gebruik van Dual-Stack Lite (213.127.0.0/17), dit kan op verzoek worden omgezet naar Full Dual-Stack. Hierbij ontvang je een eigen IPv4-adres dat zeer zelden verandert (hier sinds eind 2019 hetzelfde adres). Ter controle: begint het huidige IPv4-adres met 213.127?
Volwaardig statische IP-adressen worden alleen uitgegeven bij Zakelijk Internet Pro.
Hoi @tobiastheebe Inderdaad, mijn IPv4 begint met 213.127. Is er een officiële manier waarop ik dit verzoek kan indienen voor Full Dual-Stack? Volledig statisch hoeft niet, als het maar eens in het jaar veranderd ben ik al blij want dat kan ik bijbenen met whitelist verzoeken. Maar nu is het in twee weken tijd al tweemaal veranderd en dat is niet te doen.
Kun je je adresgegevens invullen op deze pagina? Deze zijn alleen voor moderators zichtbaar. Dan zorg ik ervoor dat het verzoek bij de moderators terecht komt, zij kunnen dit voor je regelen.
Done, ik wacht het af! Dank voor je snelle reactie Tobias!
Graag gedaan. De moderators zijn op de hoogte van je verzoek.
Hallo @Antonella welkom op de Ziggo Community!
@tobiastheebe zijn verwachting klopt. Je had Dual Stack Lite. Ik heb deze voor je omgezet naar Full Dual Stack.
Per mail volgt nog even een bevestiging dat IPv4 besteld is.
Laat je even weten of het hiermee gelukt is?
Goedendag, ik heb een statisch IP-adres nodig voor mijn werk en een collega op het werk vertelde mij dat u mij kon helpen. Laat me alsjeblieft weten wat het proces is? @tobiastheebe @Marije
@EvanJan Ziggo levert geen vaste ip-adressen, deze zijn altijd dynamisch, ze kunnen echter lange tijd (jaren) hetzelfde blijven. Maar kan ook bijvoorbeeld bij werkzaamheden aan het netwerk veel vaker wisselen.
Het Dual Stack Lite wat hier wordt genoemd gebruik je vrijwel zeker niet, dit is vrijwel tot geheel uit gefaseerd.
@EvanJan Een volledig statisch IP-adres is alleen mogelijk met Zakelijk Internet Pro
voor Zakelijk Internet Pro is een kvk nummer (kamer van koophandel) vereist
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.