Goedemorgen.
Sinds gistermiddag heb ik plotseling een ip ban op mijn mail, zowel op de webmail als via Thunderbird.
Het "probeer het morgen" werkt dus niet. Ik heb mijn wachtwoord aangepast, maar ook dat helpt niet.
Via mobiel netwerk lukt het wel, maar ik heb een beperkt data abo, dus dat schiet niet op.
Kan iemand hier mij helpen?
Alvast bedankt.
Ed
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Soundman3075 ,
Het is wel zo prettig om gewoon je e-mail te kunnen bekijken zoals je dat gewend bent. Vervelend dat dit sinds gistermiddag niet meer lukt. Het is erg omslachtig om het via de beperkte mobiele data te moeten gebruiken, inderdaad. Ik help je hier graag mee! 🙂
Ik heb je e-mailadres gecontroleerd. Heel goed dat je je wachtwoord hebt aangepast. De blokkade wordt veroorzaakt doordat er met meerdere apparaten vanaf hetzelfde IP-adres veelvuldig een inlogpoging wordt gedaan met het oude wachtwoord. Een andere oorzaak kan een VPN-service zijn, die vaak is misbruikt door kwaadwillenden, waardoor het IP-adres aan het eind van de tunnel op de blacklist is beland.
De enige manier om ervoor te zorgen dat je IP-adres van de blacklist wordt verwijderd, is door het wachtwoord van je e-mailadres in alle mailclients bij te werken. Wacht daarna minstens 24 uur af. Doe in deze 24 uur ook geen nieuwe aanmeldpoging en start je mailprogramma liever niet op, want dat triggert ook een nieuwe aanmeldpoging. Na 24 uur wordt het IP-adres van de blacklist afgehaald.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen @Soundman3075 ,
Het is wel zo prettig om gewoon je e-mail te kunnen bekijken zoals je dat gewend bent. Vervelend dat dit sinds gistermiddag niet meer lukt. Het is erg omslachtig om het via de beperkte mobiele data te moeten gebruiken, inderdaad. Ik help je hier graag mee! 🙂
Ik heb je e-mailadres gecontroleerd. Heel goed dat je je wachtwoord hebt aangepast. De blokkade wordt veroorzaakt doordat er met meerdere apparaten vanaf hetzelfde IP-adres veelvuldig een inlogpoging wordt gedaan met het oude wachtwoord. Een andere oorzaak kan een VPN-service zijn, die vaak is misbruikt door kwaadwillenden, waardoor het IP-adres aan het eind van de tunnel op de blacklist is beland.
De enige manier om ervoor te zorgen dat je IP-adres van de blacklist wordt verwijderd, is door het wachtwoord van je e-mailadres in alle mailclients bij te werken. Wacht daarna minstens 24 uur af. Doe in deze 24 uur ook geen nieuwe aanmeldpoging en start je mailprogramma liever niet op, want dat triggert ook een nieuwe aanmeldpoging. Na 24 uur wordt het IP-adres van de blacklist afgehaald.
Ik ga het proberen, maar het is wel lastig dat ik 24 uur moet wachten: ik verwacht nog enkele belangrijke mails.
Maar het is niet anders. Tot zover bedankt!
Het werkt weer. Bedankt!
Fijn dat het weer werkt @Soundman3075 , dank voor je terugkoppeling! 🙂
Dit heb ik dus ook al 3 weken gemiddeld om de 2 dagen 24 uur ip ban op me mail kan alleen via mobiel binnen halen.
Ze begijpen je natuurlijk erg goed en ze gaan natuurlijk mee aan de slag als je ze belt hahahaha klanteserivce van lik me lalallalaa
dit bedoel ik nou he fijn dat het weer werkt GVD jullie zullen ook gene moeite doen waar het aan ligt nee zet maar neer fijn dat het weer werkt dit geeft toch al aan dat er geen moer deugt bij ziggo ben zo klaar maar die klanteservice van ziggo bah bah bah oplossingen kunnen ze niet bedenken volgende of deze week heb ik het probleem weer dan word er weer gezegd vervelend meneer dan is die 24 uur om dan zeggen ze weer fijn dat het weer werkt meneer stelletje prutsers daar echt.
Je hebt toch ook outlook- of gmail-accounts? Laat die hele Ziggo-*** lekker links liggen.
Goedemiddag,
We begrijpen dat het soms frustrerend kan zijn wanneer dingen niet werken zoals je had verwacht. Toch willen we je vragen om op een respectvolle en nette manier te communiceren op dit forum. We hopen dat dit niet nodig is. Let daarom alsjeblieft op je taalgebruik en ga op een positieve manier met anderen om.
@PaulHelemaal mee eens. Jullie doen je best om iedereen te helpen en hebben mij ook enkele keren met goede raad bijgestaan. Dank daarvoor!
Helemaal mee eens zeg je ik had vandaag een bel afspraak met ziggo en heb me verhaal wederom uitgelegd en ja ze begrijpen me goed zijden ze maar ze snappen het niet hoe dit kan.
ze kunnen geen antwoorden geven hoe dit kan belachelijk toch of niet
ze doen hun best wordt er ook nog gezegd lachen hoor dit ziggo doet helemaal niks alleen ja nee en amen knikken naar de klanten verder niks hou toch op man met ze doen hun best.
Pas maar op, men gaat je liever uit de weg dan constructief overleggen. Ik weet wel, heb je helemaal niets aan, maar op deze manier heb je binnenkort een waarschuwing, tijdelijke ban en dan doei want dat is lekker makkelijk voor ze.
Ziggo is niet meer het Ziggo van jaren geleden. Pappen en nathouden en vooral het minimale doen om de klant net niet te laten klagen.
Hallo @Marcuss , bij jou is dit probleem nog niet opgelost begrijp ik? Ik zie dat je in je eigen topic hierover een uitgbreid antwoord hebt ontvangen. In zulke situaties raden we aan om sowieso je wachtwoord aan te passen. Mocht je de oorzaak nog niet hebben gevonden, reageer dan in je eigen topic zodat onze leden en wij je hiermee verder kunnen helpen.
hoevaak wil je nog dat ik het wachtwoord verander elke week elke dag zeg het maar hoor maar ben wel klaar met ziggo ondertussen betaal me helemaal blauw een jullie en krijg zooi troep.
Marcus
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.