Ik heb een eufy deurbel gekocht met een homebase die op een router moet worden aangesloten via een ethernetkabel. Ik heb de ziggo connextbox giga maar hiervan zijn alle poorten al bezet. Is er een mogelijkheid om toch een extra aansluiting te creëren? Via een aparte router, maar bijt dat niet met de box? Graag een advies
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze switch is uitermate geschikt voor Ziggo: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Voor meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
het beste kan je een simpele netwerkswitch gebruiken
Ok bedankt voor de tip
Deze switch is uitermate geschikt voor Ziggo: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Voor meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Ter aanvulling:
-Bij de TP-Link SG105E wordt geen netwerkkabeltje meegeleverd. Als je er geen meer hebt liggen moet je die dus ook nog (met de gewenste lengte) kopen.
-Dit kabeltje sluit je aan een kant aan op de Connectbox, zodat je daar eigenlijk nog drie poortjes overhoudt. De ander kant van het kabeltje sluit je aan op de switch. Dit "kost" je dus wederom één poortje! Koop je een switch met 5 poortjes, dan krijg je er per saldo (maar) drie netwerkpoortjes bij. (Totaal heb je dan 4 + 5 - 2 = 7 poortjes tot je beschikking.)
En daarom zijn er gelukkig ook switches met 8 of meer poorten.
@Bert schreef:TP-Link TL-SG108E - Netwerk Switch - Smart managed - 8 poorten | bol.com
dat is wel een goede switch
ik heb zelf de unmanaged variant daarvan in gebruik
Ik had een paar jaar geleden de unmanaged Netgear-variant (GS108) hiervan in gebruik, zeer betrouwbaar. Sinds eind juli een managed switch van Ubiquiti (ES-8-150W), maar voor de meeste huishoudens is dat overkill. Ik had de GS108 laatst nog gebruikt als kabeltester toen ik een kabel van de woonkamer naar mijn slaapkamer had getrokken, kwam goed van pas.
Ik had per ongeluk de managed switch geplaatst.
Even nog een tip voor de meelezers, als je geen ICT netwerk ervaring hebt, neem dan een unmanaged switch.
TP-Link TL-SG108 - Netwerk Switch - Unmanaged - 8 poorten | bol.com
dat is idd wel beter
ik moet nog eens opzoek naar een betaalbare managed 2,5gbit netwerk switch
maar goed betaalbaar is soms lastig en relatief
Wat van dit model goed is de genoemde igmp ondersteuning dat vind je niet vaak bij unmanaged switches.
Ik gebruik een Netgear prosafe gs105e deze is ook managed en is door elke leek direct aan te sluiten en bruikbaar dat geld voor alle managed switches. Enkel voor de uitgebreidere mogelijkheden is kennis nodig maar niet noodzakelijk.
Bedankt. Vraag is al goed beantwoord
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.