Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
janlarue
Level 2

Hoe kan ik een extra apparaat op de connextbox giga installeren als alle ethernet poorten bezet zijn

Ik heb een eufy deurbel gekocht met een homebase die op een router moet worden aangesloten via een ethernetkabel. Ik heb de ziggo connextbox giga maar hiervan zijn alle poorten al bezet. Is er een mogelijkheid om toch een extra aansluiting te creëren? Via een aparte router, maar bijt dat niet met de box? Graag een advies

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Deze switch is uitermate geschikt voor Ziggo: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo

Voor meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Bekijk in context

Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP
Level 19

het beste kan je een simpele netwerkswitch gebruiken 

janlarue
Level 2
Topicstarter

Ok bedankt voor de tip

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Deze switch is uitermate geschikt voor Ziggo: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo

Voor meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Ga naar reactie
DennyW
Level 17

@janlarue 

Ter aanvulling:

-Bij de TP-Link SG105E wordt geen netwerkkabeltje meegeleverd. Als je er geen meer hebt liggen moet je die dus ook nog (met de gewenste lengte) kopen.

-Dit kabeltje sluit je aan een kant aan op de Connectbox, zodat je daar eigenlijk nog drie poortjes overhoudt. De ander kant van het kabeltje sluit je aan op de switch. Dit "kost" je dus wederom één poortje! Koop je een switch met 5 poortjes, dan krijg je er per saldo (maar) drie netwerkpoortjes bij. (Totaal heb je dan 4 + 5 - 2 = 7 poortjes tot je beschikking.)

RoWi.
Level 20

En daarom zijn er gelukkig ook switches met 8 of meer poorten.

Bert
Level 21
T.E.A.M.
MR_CHIP
Level 19

@Bert  schreef:

TP-Link TL-SG108E - Netwerk Switch - Smart managed - 8 poorten | bol.com

dat is wel een goede switch 

ik heb zelf de unmanaged variant daarvan in gebruik

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had een paar jaar geleden de unmanaged Netgear-variant (GS108) hiervan in gebruik, zeer betrouwbaar. Sinds eind juli een managed switch van Ubiquiti (ES-8-150W), maar voor de meeste huishoudens is dat overkill. Ik had de GS108 laatst nog gebruikt als kabeltester toen ik een kabel van de woonkamer naar mijn slaapkamer had getrokken, kwam goed van pas.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik had per ongeluk de managed switch geplaatst.

Even nog een tip voor de meelezers, als je geen ICT netwerk ervaring hebt, neem dan een unmanaged switch.

TP-Link TL-SG108 - Netwerk Switch - Unmanaged - 8 poorten | bol.com

MR_CHIP
Level 19

dat is idd wel beter

ik moet nog eens opzoek naar een betaalbare managed 2,5gbit netwerk switch 

maar goed betaalbaar is soms lastig en relatief 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Wat van dit model goed is de genoemde igmp ondersteuning dat vind je niet vaak bij unmanaged switches.

Ik gebruik een Netgear prosafe gs105e deze is ook managed en is door elke leek direct aan te sluiten en bruikbaar dat geld voor alle managed switches. Enkel voor de uitgebreidere mogelijkheden is kennis nodig maar niet noodzakelijk.

janlarue
Level 2
Topicstarter

Bedankt. Vraag is al goed beantwoord