Vraag
Reacties
Oplossing
Robin de Greef
Level 2

Hoe kan ik een Mail account toevoegen aan mijn iPhone?

Ik heb mijn wachtwoord van e-mail aangepast. Als ik het account wil toevoegen aan mail app op m’n telefoon, dan krijg ik tijdens het verifiëren steeds de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt voor het account. Bij het aanmaken kopieër ik het wachtwoord in het aan te maken account. Dus die is 100% gelijk. En toch de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt. Bij de ziggo helpdesk kunnen ze me hier niet verder mee helpen. Weet iemand wat voor probleem het kan zijn?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je bij MacOS IOS of iPadOS mail handmatig toevoegd dan is het

 

 

Heb even voorbeeld gemaakt:

 

Ga naar instellingen > Mail pictogram

 

1.jpg

 

Volg dan de stappen, 

 

2.jpg3.jpg4-1.jpg4.jpg

 

 

De laatste 2 zijn een voorbeeld

 

 

5.jpg6.jpg

 

Schermafbeelding 2023-11-12 om 21.23.57.png

 

De SMTP verander je in Ziggo ipv upcmail.nl 

en  IMAP ook verander je ook in Ziggo ipv upcmail.nl

 

E-mail en wachtwoord dan zou het moeten werken.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als eerste kun je dit stappenplan uitvoeren > E-mail van Ziggo instellen > 

Controleer je e-mail instellingen 

 

en hier vind je de instellingen van POP en IMAP

 

E-mail instellen IMAP-, SMTP- en POP-servers en poorten 

0 Kudos
Robin de Greef
Level 2
Topicstarter

Dat heb ik al diverse keren gedaan. Op verzoek mijn wachtwoord veranderd van mijn ziggo/upcmail. Exact datzelfde wachtwoord ingevuld bij het aanmaken van een e-mailaccount. Bij het verifiëren, krijg ik telkens dat er geen wachtwoord aangemaakt is. E-mail account van m’n werk, gmail, icloud en hotmail is allemaal geen probleem. Alleen bij het aanmaken van het upc account krijg steeds die melding dat het wachtwoord niet aangemaakt is. 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van, misschien kan mede Lid @Bert  hierbij ondersteunen, die weet wat meer over de mails en instellingen, ik ben al 10 jaar uit UPC gebied weg en heb nog alleen een Ziggo account.

 

Door de tag komt @Bert  vanzelf het topic in en zal dan hier reageren. Sorry dat ik niet verder kom, maar hopelijk komt er wel iemand met goede antwoord.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij Mail op macOS en iOS kunnen meerdere SMTP-servers worden opgegeven voor hetzelfde account, hierdoor gaat het wel eens mis. Controleer of alleen smtp.ziggo.nl zichtbaar is, met uiteraard de correcte combinatie van gebruikersnaam = volledige e-mailadres en wachtwoord.

 

Als je voor het upcmail.nl-adres een IMAP-account hebt aangemaakt, dan kun je eventueel het account verwijderen en opnieuw toevoegen, dit kan het probleem ook oplossen. Doe dit niet als het een POP3-account is, afhankelijk van de instellingen loop je dan het risico om permanent berichten te verliezen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

"UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van,"

 

Dit is gelukkig niet zo, want dan zou je alles om moeten zetten waar je upcmail.nl mailadres gebruikt wordt.

Ooit, ergens rond 2015 leek er sprake dat home.nl en upcmail.nl zouden verdwijnen, maar die dwaling is niet doorgezet en alles blijft actief, behalve een paar hele kleine domeinen die inmiddels afgesloten zijn.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert  schreef:

"UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van,"

 

Dit is gelukkig niet zo, want dan zou je alles om moeten zetten waar je upcmail.nl mailadres gebruikt wordt.

Ooit, ergens rond 2015 leek er sprake dat home.nl en upcmail.nl zouden verdwijnen, maar die dwaling is niet doorgezet en alles blijft actief, behalve een paar hele kleine domeinen die inmiddels afgesloten zijn.


@Bert  daarom zei ik reeds ik weet het niet 100% zeker. 😉

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je bij MacOS IOS of iPadOS mail handmatig toevoegd dan is het

 

 

Heb even voorbeeld gemaakt:

 

Ga naar instellingen > Mail pictogram

 

1.jpg

 

Volg dan de stappen, 

 

2.jpg3.jpg4-1.jpg4.jpg

 

 

De laatste 2 zijn een voorbeeld

 

 

5.jpg6.jpg

 

Schermafbeelding 2023-11-12 om 21.23.57.png

 

De SMTP verander je in Ziggo ipv upcmail.nl 

en  IMAP ook verander je ook in Ziggo ipv upcmail.nl

 

E-mail en wachtwoord dan zou het moeten werken.

Robin de Greef
Level 2
Topicstarter

Ik heb bij het aanmaken hier naar gekeken, maar imap en smtp staan al op ziggo

En toch krijg ik weer de volgende melding 

 

Ik snap gewoon niet dat ik via Safari wel gewoon kan inloggen en bij m’n mail kan, het account niet in de mail app kan aanmaken. 

**mod edit: afbeelding bewerkt ivm privacy**

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt de screenshots beter weer verwijderen, jouw volledige e-mailadres is hierin zichtbaar. Dit is een openbaar topic en de screenshots zijn voor de hele wereld zichtbaar. Klik op de pijl rechtsboven je bericht en kies 'Reactie bewerken'.

 

Weet je zeker dat het wachtwoord plakken goed gaat? Kun je het anders uittypen? Ik zie namelijk geen cirkeltjes achter 'Wachtwoord'.

0 Kudos
Robin de Greef
Level 2
Topicstarter

idd vreemd dat de cirkeltjes niet zichtbaar zijn in de screenshots. Maar ik heb bewust m’n wachtwoord erin getypt. Ik zie overigens nergens de optie bericht bewerken 

IMG_1689.png

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Robin de Greef 

Dat wachtwoord moet je opgeven om toegang te krijgen tot de servers van Ziggo, als je e-mail wachtwoord invult gaat dit wel lukken in.

 

Dit moet ik ook als mijn e-mail invul, dan loopt hij het gehele schema langs.

 

( ** Moderator = ingeseind voor weghalen van e-mail gegevens )

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bewerken van een reactie is alleen mogelijk binnen een uur na plaatsing. Een moderator kan de screenshots verwijderen.

Robin de Greef
Level 2
Topicstarter

Tijdens het aanmaken van het account moet ik idd het wachtwoord invullen. Ik vul daar exact hetzelfde wachtwoord in als wat ik online gebruik. Als ik via mijn ziggo inlog in mijn mail moet ik ook dat ww opgeven en daar werkt het wel om bij m’n mail te komen. Maar zodra ik exact diezelfde gegevens opgeef bij het aanmaken van een account in de mail app van m’n iPhone, dan tijdens het verifiëren telkens de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt. Ik zou niet weten waar ik nog meer een wachtwoord moet invullen. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als je het wachtwoord invoert in de mailapplicatie, dan moeten er gesloten cirkeltjes verschijnen achter 'Wachtwoord', die zag in jouw screenshots niet. Kun je voor de zekerheid de iPhone opnieuw opstarten?

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Het kan zijn dat de maximale inlog en Mail overschreden wordt, weet niet hoeveel je er hebt met 1 account, hoeveel apparaten.

Staan ze ingesteld op IMAP of POP want op POP kan je maar 1 account hebben en IMAP maakt niet uit.

0 Kudos
Robin de Greef
Level 2
Topicstarter

Dat klopt, maar op de screenshot zijn die dan weg. Op het moment dat ik m’n mailadres erin zet, wordt al automatisch het wachtwoord er neergezet in de vorm van de rondjes. Ik heb nog eens handmatig het wachtwoord erin gezet en weer op verifiëren gedrukt. Toch weer dezelfde melding 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Vreemd, ik heb toch het vermoeden dat het een bug van iOS is. Eventueel kun je ook een account aanmaken in bijvoorbeeld Gmail of Outlook, mocht een van die apps al geïnstalleerd zijn.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Zoals @tobiastheebe  al zegt kan een Bug zijn @Robin de Greef 

 

Ga eens naar instellingen > Algemeen > Software Update en kijk even of je een update hebt staan, IOS is behoorlijk bugs aan het dichten.

 

Voor Mail zou je naar Instellingen > Algemeen dan iPhone Opslag kunnen kiezen, klik mail aan en dan ruim op zeggen en weer opnieuw aantikken.

 

Of een alternatief, Outlook niet doen, neem Bluemail, of Spark, Gmail > Outlook zend ook veel spam mee, vandaar. Ik heb geen Outlook op me iPhone en geen last, me vriendin wel, die wordt helemaal gek van de Spam.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Robin de Greef kuren met wachtwoorden: altijd niet leuk. En welkom hier, goed dat je het aangeeft. Zoals je al hebt gelezen zijn er direct al handige tips jouw kant opgekomen.

Kan je daar iets mee? Speelt het nog? We horen het graag! 

0 Kudos