Ik heb mijn wachtwoord van e-mail aangepast. Als ik het account wil toevoegen aan mail app op m’n telefoon, dan krijg ik tijdens het verifiëren steeds de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt voor het account. Bij het aanmaken kopieër ik het wachtwoord in het aan te maken account. Dus die is 100% gelijk. En toch de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt. Bij de ziggo helpdesk kunnen ze me hier niet verder mee helpen. Weet iemand wat voor probleem het kan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je bij MacOS IOS of iPadOS mail handmatig toevoegd dan is het
Heb even voorbeeld gemaakt:
Ga naar instellingen > Mail pictogram
Volg dan de stappen,
De laatste 2 zijn een voorbeeld
De SMTP verander je in Ziggo ipv upcmail.nl
en IMAP ook verander je ook in Ziggo ipv upcmail.nl
E-mail en wachtwoord dan zou het moeten werken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als eerste kun je dit stappenplan uitvoeren > E-mail van Ziggo instellen >
Controleer je e-mail instellingen
en hier vind je de instellingen van POP en IMAP
Dat heb ik al diverse keren gedaan. Op verzoek mijn wachtwoord veranderd van mijn ziggo/upcmail. Exact datzelfde wachtwoord ingevuld bij het aanmaken van een e-mailaccount. Bij het verifiëren, krijg ik telkens dat er geen wachtwoord aangemaakt is. E-mail account van m’n werk, gmail, icloud en hotmail is allemaal geen probleem. Alleen bij het aanmaken van het upc account krijg steeds die melding dat het wachtwoord niet aangemaakt is.
UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van, misschien kan mede Lid @Bert hierbij ondersteunen, die weet wat meer over de mails en instellingen, ik ben al 10 jaar uit UPC gebied weg en heb nog alleen een Ziggo account.
Door de tag komt @Bert vanzelf het topic in en zal dan hier reageren. Sorry dat ik niet verder kom, maar hopelijk komt er wel iemand met goede antwoord.
Bij Mail op macOS en iOS kunnen meerdere SMTP-servers worden opgegeven voor hetzelfde account, hierdoor gaat het wel eens mis. Controleer of alleen smtp.ziggo.nl zichtbaar is, met uiteraard de correcte combinatie van gebruikersnaam = volledige e-mailadres en wachtwoord.
Als je voor het upcmail.nl-adres een IMAP-account hebt aangemaakt, dan kun je eventueel het account verwijderen en opnieuw toevoegen, dit kan het probleem ook oplossen. Doe dit niet als het een POP3-account is, afhankelijk van de instellingen loop je dan het risico om permanent berichten te verliezen.
"UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van,"
Dit is gelukkig niet zo, want dan zou je alles om moeten zetten waar je upcmail.nl mailadres gebruikt wordt.
Ooit, ergens rond 2015 leek er sprake dat home.nl en upcmail.nl zouden verdwijnen, maar die dwaling is niet doorgezet en alles blijft actief, behalve een paar hele kleine domeinen die inmiddels afgesloten zijn.
@Bert schreef:
"UPC account worden volgens mij heen passwords meer aangemaakt, die worden omgezet naar Ziggo, 100% ben ik er niet zeker van,"
Dit is gelukkig niet zo, want dan zou je alles om moeten zetten waar je upcmail.nl mailadres gebruikt wordt.
Ooit, ergens rond 2015 leek er sprake dat home.nl en upcmail.nl zouden verdwijnen, maar die dwaling is niet doorgezet en alles blijft actief, behalve een paar hele kleine domeinen die inmiddels afgesloten zijn.
@Bert daarom zei ik reeds ik weet het niet 100% zeker. 😉
Als je bij MacOS IOS of iPadOS mail handmatig toevoegd dan is het
Heb even voorbeeld gemaakt:
Ga naar instellingen > Mail pictogram
Volg dan de stappen,
De laatste 2 zijn een voorbeeld
De SMTP verander je in Ziggo ipv upcmail.nl
en IMAP ook verander je ook in Ziggo ipv upcmail.nl
E-mail en wachtwoord dan zou het moeten werken.
Ik heb bij het aanmaken hier naar gekeken, maar imap en smtp staan al op ziggo
En toch krijg ik weer de volgende melding
Ik snap gewoon niet dat ik via Safari wel gewoon kan inloggen en bij m’n mail kan, het account niet in de mail app kan aanmaken.
**mod edit: afbeelding bewerkt ivm privacy**
Je kunt de screenshots beter weer verwijderen, jouw volledige e-mailadres is hierin zichtbaar. Dit is een openbaar topic en de screenshots zijn voor de hele wereld zichtbaar. Klik op de pijl rechtsboven je bericht en kies 'Reactie bewerken'.
Weet je zeker dat het wachtwoord plakken goed gaat? Kun je het anders uittypen? Ik zie namelijk geen cirkeltjes achter 'Wachtwoord'.
idd vreemd dat de cirkeltjes niet zichtbaar zijn in de screenshots. Maar ik heb bewust m’n wachtwoord erin getypt. Ik zie overigens nergens de optie bericht bewerken
Dat wachtwoord moet je opgeven om toegang te krijgen tot de servers van Ziggo, als je e-mail wachtwoord invult gaat dit wel lukken in.
Dit moet ik ook als mijn e-mail invul, dan loopt hij het gehele schema langs.
( ** Moderator = ingeseind voor weghalen van e-mail gegevens )
Bewerken van een reactie is alleen mogelijk binnen een uur na plaatsing. Een moderator kan de screenshots verwijderen.
Tijdens het aanmaken van het account moet ik idd het wachtwoord invullen. Ik vul daar exact hetzelfde wachtwoord in als wat ik online gebruik. Als ik via mijn ziggo inlog in mijn mail moet ik ook dat ww opgeven en daar werkt het wel om bij m’n mail te komen. Maar zodra ik exact diezelfde gegevens opgeef bij het aanmaken van een account in de mail app van m’n iPhone, dan tijdens het verifiëren telkens de melding dat er geen wachtwoord is aangemaakt. Ik zou niet weten waar ik nog meer een wachtwoord moet invullen.
Als je het wachtwoord invoert in de mailapplicatie, dan moeten er gesloten cirkeltjes verschijnen achter 'Wachtwoord', die zag in jouw screenshots niet. Kun je voor de zekerheid de iPhone opnieuw opstarten?
Het kan zijn dat de maximale inlog en Mail overschreden wordt, weet niet hoeveel je er hebt met 1 account, hoeveel apparaten.
Staan ze ingesteld op IMAP of POP want op POP kan je maar 1 account hebben en IMAP maakt niet uit.
Dat klopt, maar op de screenshot zijn die dan weg. Op het moment dat ik m’n mailadres erin zet, wordt al automatisch het wachtwoord er neergezet in de vorm van de rondjes. Ik heb nog eens handmatig het wachtwoord erin gezet en weer op verifiëren gedrukt. Toch weer dezelfde melding
Vreemd, ik heb toch het vermoeden dat het een bug van iOS is. Eventueel kun je ook een account aanmaken in bijvoorbeeld Gmail of Outlook, mocht een van die apps al geïnstalleerd zijn.
Zoals @tobiastheebe al zegt kan een Bug zijn @Robin de Greef
Ga eens naar instellingen > Algemeen > Software Update en kijk even of je een update hebt staan, IOS is behoorlijk bugs aan het dichten.
Voor Mail zou je naar Instellingen > Algemeen dan iPhone Opslag kunnen kiezen, klik mail aan en dan ruim op zeggen en weer opnieuw aantikken.
Of een alternatief, Outlook niet doen, neem Bluemail, of Spark, Gmail > Outlook zend ook veel spam mee, vandaar. Ik heb geen Outlook op me iPhone en geen last, me vriendin wel, die wordt helemaal gek van de Spam.
@Robin de Greef kuren met wachtwoorden: altijd niet leuk. En welkom hier, goed dat je het aangeeft. Zoals je al hebt gelezen zijn er direct al handige tips jouw kant opgekomen.
Kan je daar iets mee? Speelt het nog? We horen het graag!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.