1
Vraag
2
Reacties
Jolape

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik de naam van een verbonden apparaten aanpassen in het Sagemcom modem?

Ik wil de namen van mijn bekabelde apparaten in Sagemcom wijzigen, maar als ik op de oude naam klik kan ik dat niet. Wat te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76367Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22510Likes

Kijk eens in https://smartwifiweb.ziggo.nl en dan Apparaten, daar kun je de naam wijzigen.

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76367Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22510Likes

Kijk eens in https://smartwifiweb.ziggo.nl en dan Apparaten, daar kun je de naam wijzigen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Jolape , een hele goedemiddag en welkom hier! 

Je bent een beetje aan het prutsen met de instellingen van het modem van Ziggo, lees ik. Ben je daar inmiddels uitgekomen en had je de reactie van @Bert ook gelezen? 🙂

Jolape
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Marije, Bert heeft mij uitstekend geholpen. Het probleem is,opgelost.

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij werkt dit niet. Ik kan idd de apparaatnamen veranderen maar dit wordt niet overgenomen in het Sagemcom modem. Zie ik iets over het hoofd?

Gio2903

Level 17
  • 3216Posts
  • 168Oplossingen
  • 2322Likes

@FransSPde aanpassing zijn alleen te doen én zichtbaar op

https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/homepage.html

http://192.168.178.1/ is te gebruiken eventueel voor instellingen, maar namen aanpassen daar kan niet meer

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je reactie maar wat kan daar de reden voor zijn? Je kan wel instellingen maken in het modem maar niet de apparaatnamen veranderen? Nu zit ik met een paar "unknowns" en een paar rare namen in de verbonden apparaten lijst... en dat stoort mij niet alleen maar is erg onhandig. 

De info in https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/homepage.html is trouwens ook niet compleet dus wie heeft eigenlijk hier wat aan?

Gio2903

Level 17
  • 3216Posts
  • 168Oplossingen
  • 2322Likes

sinds een bepalde update werkt het niet meer, de reactie van iemand van ziggo hierop was dat hij de kans klein schatte dat het zou worden opgelost aangezien smartwifi de eigenlijke vervanger is.

waarom is die info niet compleet?

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Op de smartwifi-pagina staan apparaten vermeld als niet-verbonden in de lijst die wel verbonden zijn.

Sommige verbonden apparaten staan in geen enkele lijst. Kortom hier heb je niets aan!

Waarom eigenlijk kan je in het modem zelf de apparaatnamen niet meer aanpassen? Is daar een reden voor?

Kan Ziggo daar een reactie op geven?

Vroeger kon dat namelijk wel en en het info-icoontje in het modem geeft aan dat dat nog steeds zou moeten kunnen maar het werkt niet meer. Nu zit ik met unknowns in de lijst en dat maakt het er niet overzichtelijker op. Lijkt me een kleine moeite voor een programmeur om dat weer goed werkend te maken dan hebben we uberhaupt die schaduwpagina smartwifi niet meer nodig

Gio2903

Level 17
  • 3216Posts
  • 168Oplossingen
  • 2322Likes

Waarom eigenlijk kan je in het modem zelf de apparaatnamen niet meer aanpassen? Is daar een reden voor?

nogmaals:

sinds een bepaalde update werkt het niet meer, de reactie van iemand van ziggo hierop was dat hij de kans klein schatte dat het zou worden opgelost aangezien smartwifi de eigenlijke vervanger is.

---

Lijkt me een kleine moeite voor een programmeur om dat weer goed werkend te maken dan hebben we uberhaupt die schaduwpagina smartwifi niet meer nodig

http://192.168.178.1/ wordt/is juist de schaduwpagina, aangezien smartwifi nodig is voor het installeren van wifi pods etc.

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik lees nog steeds geen en ik zie ook geen reden om naar die smart-wifi pagina te gaan. Ik heb geen wifi-pods en ik wil geen wifi-pods. Ik wil alleen apparaatnamen kunnen veranderen en wel in het modem zelf omdat daar door de DHCP-server de ip-adressen worden uitgegeven. Ik krijg daar weliswaar een mooie lijst te zien van uitgegeven ip-adressen maar als apparaatnaam "unknown". Is dat logisch? De MAC-adressen worden wel genoemd alsof die je meer zeggen dat een apparaatnaam. En ik kan dat niet aanpassen. Ben ik de enige die zich hier aan stoort. Kan me niet voorstellen

Kan Ziggo hier op reageren a.u.b.?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2588Posts
  • 273Oplossingen
  • 1246Likes

Hi @FransSP!

We lezen zeker mee en houden alles in de gaten! 

Als je namen wilt wijzigen, dan kan dat in het modem maar... als jij ergens unknown ziet staan en je wilt weten wat dit apparaat is, dan zou ik toch eens kijken in de Smart Wifi app wat je daar terugvindt over datzelfde apparaat. Daar hebben de apparaten gewoon een naam en daar kan je wel verder mee komen. 

Heb je de mogelijkheid om dat eens te checken? 🙂 

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Carlien,

Kan je me dan uitleggen hoe ik de namen in het modem kan wijzigen?

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 316Posts
  • 20Oplossingen
  • 139Likes

Bedoel je het modem of de smartwifiapp @FransSP ?

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik bedoel in het modem!

Zoals je collega @Carlien aangeeft een paar posts hiervoor kunnen apparaatnamen in het modem zelf gewijzigd worden maar zegt er niet bij hoe. Mijn vraag is dus nog steeds hoe je dat doet!

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1790Posts
  • 163Oplossingen
  • 1178Likes

Hé hoi @FransSP, in dit topic vind je exact terug hoe je de namen wijzigt van je apparatuur. Kom je er niet uit? Dan hoor ik graag waar je precies vastloopt en ga ik mijn uiterste best doen je verder te helpen natuurlijk 🙂 

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vele Ziggo medewerkers reageren maar niet eenduidig.... kennelijk weten ze het zelf ook niet.

Mijn vraag gaat over een (zwart) Sagemcom modem niet over een witte Connectbox.

Mijn vraag gaat over apparaatnamen wijzigen in het modem, niet over het wijzigen op een schaduw smartwifi locatie.

Mijn vraag is conform de titel van dit draadje.

Mijn vraag is ook waarom dat nu niet meer in het modem zelf kan worden gedaan. Is daar een rationele reden voor?

Jos P

Level 7
  • 133Posts
  • 8Oplossingen
  • 63Likes

@FransSPEigenlijk is de naam van het apparaat het beste in te stellen in het apparaat zelf. Dat Ziggo en ook TP-Link voor de Deco apapraten het mogelijk maakt in de app is leuk. Maar lang niet zo handig.

Eigenlijk wil je de Hostname (ook wel vaker netwerk naam genoemd) van het apparaat zelf aanpassen. Dan maakt het namelijk niet uit of je op de telefoon via een app (zoals bijvoorbeeld Fing of de deco app) of op je pc/laptop in de netwerkomgeving kijkt of op je modem of router etc.. Dan komen overal dezelfde namen voor.

Hier een voorbeeld hoe je het in Windows 11 aanpast:

https://youtu.be/58N3qKDpWY4?si=ou3q1zy30MEpIsMI

FransSP

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je antwoord maar is helaas ook geen antwoord op m'n vraag

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4401Posts
  • 359Oplossingen
  • 1784Likes

@FransSP ik haak even aan, vol enthousiasme. Want als je nou eens deze stappen/tips/adviezen uitvoert: waar loopt het dan in detail spaak? Wat zie je, waar, welke melding krijg je?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic