Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Marleen’
Level 1

Hoe kan ik de melding 'P2P- verbindingsfout' oplossen bij Eufy videodeurbel?

Wij hebben sinds vorige week een Eufy videodeurbel, maar helaas kunnen wij de live videobeelden niet ophalen. Hij geeft dan de melding “kan de live beelden niet ophalen, P2P verbindingsfout”. Als er iemand aanbelt of er beweging krijgen we daar wel een melding van. We hebben al contact gehad met iemand van ziggo en diegene gaf aan dat alles goed stond. Nu hebben we contact gehad met Eufy en die geven nog de volgende opties weer:

Er is mogelijk sprake van een incompatibiliteit tussen het Eufy-systeem en uw thuisnetwerk.

Controleer de routerconfiguraties:
- Controleer of je router IPv4 gebruikt en op de 2,4GHz Wi-Fi-frequentie werkt.
- Controleer of aan de volgende netwerkvereisten is voldaan voor onze Homebase:
- TCP-poorten 80 en 443
- UDP-poorten 0 tot 65535
- Schakel DHCP in op de router.
- Probeer Wi-Fi-modi te wijzigen tussen WPA-PSK (TKIP), WPA-PSK (AES), WPA2-PSK (TKIP), WPA2-PSK (AES), WPAWPA2-PSK (TKIP/AES).
- Schakel alle firewallinstellingen uit.

Deze stappen moeten eventuele compatibiliteitsproblemen tussen uw Eufy-systeem en uw thuisnetwerk oplossen.

Nu ben ik ingelogd in de router van ziggo maar ik kan bepaalde opties niet vinden.

Hebben meer mensen dit probleem en is er iemand die mij kan helpen? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dit topic melden enkele gebruikers dat bijwerken van de firmware van de deurbel naar de laatste versie de oplossing was.

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dit topic melden enkele gebruikers dat bijwerken van de firmware van de deurbel naar de laatste versie de oplossing was.

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Hier bij mij thuis noet ik de interne HD steeds legen anders werkt het ook niet.

Als de schijf vol is kan geen connectie maken met de pakketdienst die aan de deur komt.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Marleen’, welkom op de Ziggo Community! 🙂

Ik zie dat @tobiastheebe al een mooie oplossing heeft geboden. Heeft dit geholpen, of heb je nog steeds hetzelfde probleem?

0 Kudos
Marleen’
Level 1
Topicstarter

Beste Marco,

Ja het werkt nu. Dankjewel voor deze oplossing. 

Liz42
Level 1

Bij mij precies zo! Heb van Eufy al n nieuwe deurbel ontvangen 😌nu krijg ik zaterdag n nieuwe router. Mijn deurbel deed het met mijn vorige provider  wel. Als de batterij half leeg is, valt ie helemaal uit. Opgeladen krijg ik wel meldingen, maar geen gewoon beeld. Die P2P melding krijg ik ook. Alle firmware is bijgewerkt. eufy stuurt nutteloze en ingewikkelde oplossingen 🤷🏼‍♀️Ook tig- keer opnieuw app geladen en bel toegevoegd 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Liz42, in je bericht geef je aan dat je afgelopen weekend een nieuwe router hebt gekregen.

Hoe gaat het inmiddels met de deurbel?

0 Kudos
Liz42
Level 1

Het leek allemaal prima. De monteur van Ziggo ging weg, toen alles weer werkte! Was fijn. De deurbel bleef zeker een dag aangemeld, maar zondag was ie weer offline. Bij vlagen. Kan er iets zitten in de melding van Eufy, dat alleen 2,4GHz werkt? Wisselt de router in dit signaal? Het is weer een russisch roulette. Pikt dan wel, dan niet op. De melding P2P blijft opkomen......wordt er helemaal gefrustreerd van

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Zou je de postcode en je huisnummer in je profiel willen zetten @Liz42? Dan kan ik je modem uitlezen. Mogelijk heeft de deurbel een te zwak wifi signaal. Alleen Ziggo medewerkers hebben inzage in deze informatie.

0 Kudos
Liz42
Level 1

gedaan

0 Kudos
Karel.
Level 17

Ik vond op https://community.eufy.com/t/unable-to-connect-to-video-doorbell-p2p-connection-failure-cannot-conne...

“I’ve narrowed the p2p connection problem down to the wifi channel settings on my router. If my router is set to optimise the channel and use 20, 40 or 80 MHz then the eufy 2K wired doorbell occasionally drops out with the p2p connection error. When I disable wifi channel optimisation and only use 20 MHz then it reconnects instantly. Just wish my router would retain the settings; it appears to reset itself and default to channel optimisation which makes the doorbell disconnect….!”

Het komt er op neer dat het verstandig is om in het modem bij de wifi instellingen de kanaal breedte van wifi 2.4 GHz vast op 20 MHz te zetten en ook voor wifi kanaal optimalisatie uit te zetten.

Een ander oplossing was door 2FA autorisatie in de app uit te schakelen.

https://community.eufy.com/t/eufy-video-doorbell-p2p-connection-failure/729873/8

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Er zijn meer topics geweest over dit probleem @Liz42. Lees dit topic eens door, en dit topic op het forum van Eufy.

Ik heb je modem uitgelezen, en dat ziet er allemaal goed uit.

0 Kudos
Liz42
Level 1

Het komt er op neer dat het verstandig is om in het modem bij de wifi instellingen de kanaal breedte van wifi 2.4 GHz vast op 20 MHz te zetten en ook voor wifi kanaal optimalisatie uit te zetten.

Dit staat bij Karel. Ik kan deze instelling niet doen. Lukt jou dat?

0 Kudos
Liz42
Level 1

Ook de firmware is geupdate (was al)

0 Kudos
Liz42
Level 1

Marco, ik heb alles gedaan. Ben ook naar mijn modem kunnen gaan,maar zie niet hoe ik controleer of die 2,4 GHz vast staat. Mijn menu ziet er anders uit. Kan ik daar hulp bij krijgen? Deurbel is nu helemaal zonder verbinding

0 Kudos