Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Petrosjan wrote:
Onze router staat op de begane grond, maar ik zit vaak op de 2de verdieping te werken. Daar is de Wifi erg slecht, al vanaf het begin van mijn Ziggo-abonnement. Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen. Ik heb ook al een beter (=meer bandbreedte) / duurder abonnement genomen, maar ook dat heeft niet geholpen. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op de 2de verdieping wel goede internetsnelheid heb?
Van een buurman begreep ik dat het helpt om een betere router te kopen. Helpt dat inderdaad? Anders ga ik maar weer op zoek naar een andere provider.
Alvast dank voor jullie tips!
Petrosjan wrote:
..... Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen.
Jan F. wrote:Petrosjan wrote:Welke wifi-booster heeft u gekocht? Toch geen repeaters?
..... Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen.
Ronihd wrote:Petrosjan wrote:Hi welkom ,
Onze router staat op de begane grond, maar ik zit vaak op de 2de verdieping te werken. Daar is de Wifi erg slecht, al vanaf het begin van mijn Ziggo-abonnement. Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen. Ik heb ook al een beter (=meer bandbreedte) / duurder abonnement genomen, maar ook dat heeft niet geholpen. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op de 2de verdieping wel goede internetsnelheid heb?
Van een buurman begreep ik dat het helpt om een betere router te kopen. Helpt dat inderdaad? Anders ga ik maar weer op zoek naar een andere provider.
Alvast dank voor jullie tips!
Bij een andere provider zal je hetzelfde probleem ervaren , immers het zendvermogen van de wifi zenders is wettelijk vastgesteld en zal daarom niet beter worden bij een ander.
De oplossing ? is het beste om een lan kabel naar boven te trekken en daar je apparatuur op aansluiten dmv een switch /accespoint.
Je kan ook kijken naar een wifi booster die je wel met een lan kabel op je modem aansluit en via het elektriciteitsnet de internet signalen laat transporteren naar boven , wel dezelfde groep gebruiken.
Wifi <> Wifi zoals je deed gaat hem niet worden.
En je kan idd ook een eigen router kopen maar ook die heeft een gelimiteerd uitzendvermogen alleen als er externe antennes op zitten kan het bereik beter worden als......maar ook hier zit je gebonden aan afstand en snelheid.
Ik heb de Wifi-boosters van Ziggo gekocht, maar die helpen nauwelijks. Heb je suggesties voor betere versterkers?
...... kan het een verkeerde Firmware versie zijn op de Adaptor. Dat is een bekend probleem en daar is iets aan te doen.https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.