1
Vraag
2
Reageer en help mee
Petrosjan

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik de internetsnelheid op de bovenste verdieping van ons huis verbeteren?

Onze router staat op de begane grond, maar ik zit vaak op de 2de verdieping te werken. Daar is de Wifi erg slecht, al vanaf het begin van mijn Ziggo-abonnement. Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen. Ik heb ook al een beter (=meer bandbreedte) / duurder abonnement genomen, maar ook dat heeft niet geholpen. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op de 2de verdieping wel goede internetsnelheid heb?

Van een buurman begreep ik dat het helpt om een betere router te kopen. Helpt dat inderdaad? Anders ga ik maar weer op zoek naar een andere provider.

Alvast dank voor jullie tips!
14 Reacties 14
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Een netwerk kabel trekken is geen optie?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Of een netwerkkabel trekken en boven een goed accesspoint ophangen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8069Posts
  • 306Oplossingen
  • 3078Likes

Petrosjan wrote:
Onze router staat op de begane grond, maar ik zit vaak op de 2de verdieping te werken. Daar is de Wifi erg slecht, al vanaf het begin van mijn Ziggo-abonnement. Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen. Ik heb ook al een beter (=meer bandbreedte) / duurder abonnement genomen, maar ook dat heeft niet geholpen. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op de 2de verdieping wel goede internetsnelheid heb?

Van een buurman begreep ik dat het helpt om een betere router te kopen. Helpt dat inderdaad? Anders ga ik maar weer op zoek naar een andere provider.

Hi welkom ,

Bij een andere provider zal je hetzelfde probleem ervaren , immers het zendvermogen van de wifi zenders is wettelijk vastgesteld en zal daarom niet beter worden bij een ander.

De oplossing ? is het beste om een lan kabel naar boven te trekken en daar je apparatuur op aansluiten dmv een switch /accespoint.

Je kan ook kijken naar een wifi booster die je wel met een lan kabel op je modem aansluit en via het elektriciteitsnet de internet signalen laat transporteren naar boven , wel dezelfde groep gebruiken.

Wifi <> Wifi zoals je deed gaat hem niet worden.

En je kan idd ook een eigen router kopen maar ook die heeft een gelimiteerd uitzendvermogen alleen als er externe antennes op zitten kan het bereik beter worden als......maar ook hier zit je gebonden aan afstand en snelheid.
Jan F.

Level 20
  • 16994Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2597Likes

Petrosjan wrote:
..... Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen.

Welke wifi-booster heeft u gekocht? Toch geen repeaters?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13605Posts
  • 1136Oplossingen
  • 5818Likes

Hey Petrosjan . Welkom hier!
Zien we je snel terug met antwoorden? We helpen je graag verder!
Petrosjan
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jan F. wrote:

Petrosjan wrote:
..... Inmiddels heb ik al twee Wifi-boosters gekocht, maar die helpen nauwelijks. Het signaal naar die boosters is wel sterker, maar het signaal van de router naar de booster is net zo slecht als rechtstreeks naar mijn laptop. Die boosters lijken het probleem dus niet of nauwelijks op te lossen.
Welke wifi-booster heeft u gekocht? Toch geen repeaters?

Ik heb de Wifi-boosters van Ziggo gekocht, maar die helpen nauwelijks. Heb je suggesties voor betere versterkers?
Petrosjan
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ronihd wrote:

Petrosjan wrote:

Hi welkom ,

Bij een andere provider zal je hetzelfde probleem ervaren , immers het zendvermogen van de wifi zenders is wettelijk vastgesteld en zal daarom niet beter worden bij een ander.

De oplossing ? is het beste om een lan kabel naar boven te trekken en daar je apparatuur op aansluiten dmv een switch /accespoint.

Je kan ook kijken naar een wifi booster die je wel met een lan kabel op je modem aansluit en via het elektriciteitsnet de internet signalen laat transporteren naar boven , wel dezelfde groep gebruiken.

Wifi <> Wifi zoals je deed gaat hem niet worden.

En je kan idd ook een eigen router kopen maar ook die heeft een gelimiteerd uitzendvermogen alleen als er externe antennes op zitten kan het bereik beter worden als......maar ook hier zit je gebonden aan afstand en snelheid.

Dank voor jouw uitgebreide reactie. Eigenlijk bizar dat ik alsnog een kabel zou moeten gaan trekken. Ik ben destijds overgestapt naar Ziggo vanwege hun Power Promise. Zoals nog steeds op hun site staat:

"Overal in huis perfecte wifi.
De Ziggo Power Promise garandeert dat je wifi op volle kracht werkt. In elk hoekje van je huis. Van de zolder tot de kelder. En, als je wilt, een monteur die zorgt dat alles perfect werkt."

Dat heeft dus nooit goed gewerkt. Ik wilde (en wil nog steeds) geen gaten gaan boren door plafonds om kabels door het hele huis te gaan trekken. Kan dat ook op een slimmere manier? De kabels moeten toch op de een of andere manier van de begane grond naar onze tweede verdieping. Dank voor het meedenken!
efok

Level 17
  • 3876Posts
  • 215Oplossingen
  • 1491Likes

No cable, no glory denk ik. Al meerdere mensen hebben je er op gewezen dat een kabel trekken de best optie is, en daar ben ik het volledig mee eens.
Jan F.

Level 20
  • 16994Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2597Likes

Probeer eens de booster op de 1e verdieping of het trappenhuis te plaatsen op diverse plaatsen, mogelijk krijgt u dan een beter signaal.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

Ik heb de Wifi-boosters van Ziggo gekocht, maar die helpen nauwelijks. Heb je suggesties voor betere versterkers?

Dat zal dan wel zo'n Booster via het stopcontact zijn. Dat kan ook teleurstelling opleveren, als de snelheid tussen de Powerline Adaptors matig is, tgv de opzet van je 230V netwerk. Al heb je nog zo'n goede verbinding met het Wifi Access Point van de Adaptor, de zwakste schakel telt.

Heb je snelheidsmetingen gedaan en daar cijfertjes over als je een bekabelde verbinding op de Adaptor gebruikt? Het kan nog interesssant zijn dit evt alsnog te doen. Dan weet je meer over wat er aan de hand is.
Is het de Wifi verbinding of de verbinding tussen de Adaptors, die je de das omdoet?
Laat desnoods de resultaten hier maar zien.
Als de Wifi verbinding het probleem is, dan kan het een verkeerde Firmware versie zijn op de Adaptor. Dat is een bekend probleem en daar is iets aan te doen.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...

Beide Boosters (UTP-kabel, stopcontact) van Ziggo zijn overigens geen 'versterkers' van het Wifi signaal maar leveren aparte Wireless Access Points.
Blijf weg van Wifi versterkers/repeaters. Dat is niks.

Dus eigenlijk, uh, UTP kabel(s) aanleggen. Dat is het beste. Stabiel 1Gbps.
Wireless alleen gebruiken voor Phone, Tablet of Laptop als je ermee gaat wandelen.
Wireles is een compromis, met gedoe als je pech hebt. Idem voor Powerline Adaptors al dan niet met Wireless Access Point.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70263Posts
  • 4886Oplossingen
  • 19820Likes

Petrosjan schreef: "Ik heb de Wifi-boosters van Ziggo gekocht, maar die helpen nauwelijks. Heb je suggesties voor betere versterkers? "

Met deze Wifiboosters heb ik uitstekende ervaringen.
Er is alleen een probleem met de software geweest en die zou wel eens het probleem kunnen zijn.

Wat is de software versie die op je Wifibooster staat?
De juiste moet zijn: Software version: ZG-w26.9.1c

Als je inlogt in je Wifibooster, dan kun je die informatie vinden onder de knop Administration.
Petrosjan
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Be rt voor jouw reactie. Ik heb de volgende softwareversie: Software version: ZG-w26.7c.p9.6c

Net een andere versie dus. Hoe kan ik die software updaten?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70263Posts
  • 4886Oplossingen
  • 19820Likes

Plaats in onderstaand topic je verzoek en Mark Ziggo stuurt je de software toe. Petrosjan

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326?postid=427092
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

Petrosjan
Ik had je al naar het Topic verwezen voor een evt nieuwe firmware versie.
...... kan het een verkeerde Firmware versie zijn op de Adaptor. Dat is een bekend probleem en daar is iets aan te doen.https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...

In het antwoord van Mark kun je lezen over welke Firmware versies het gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic