Vorige week een Ubee UBC1318ZG ontvangen en geinstalleerd door monteur. Hoe kan ik de bridge mode op de Ubee UBC1318ZG aan- of uitzetten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wist je dat je tegenwoordig het modem zelf in bridge-functie kan zetten? Dit doe je simpel met de Vodafone & Ziggo app.
Na deze stappen start het modem opnieuw op. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.
Meer weten? Lees dan het hele artikel hier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kun je niet zelf: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Wist je dat je tegenwoordig het modem zelf in bridge-functie kan zetten? Dit doe je simpel met de Vodafone & Ziggo app.
Na deze stappen start het modem opnieuw op. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.
Meer weten? Lees dan het hele artikel hier.
heb je een zakelijk abonnement ? want de Ubee UBC1318ZG wordt niet
meer aan particuliere geleverd
Ja, heb sinds vorige week een zakelijk abonnement
Weet iemand of de Ubee UBC1318ZG standaard op router/bridge mode staat? Heb een zakelijk abonnement met static IP address.
Bij Zakelijk Internet Pro (met static /29 IPv4 subnet) wordt de UBC1318ZG standaard in bridge mode toegestuurd, bij andere abonnementen is router mode de standaard.
Momenteel werken alle poorten van het nieuwe modem, staat het dan niet in router mode?
Als internettoegang op alle poorten beschikbaar is en apparaten op die poorten een IP-adres in 192.168.178.0/24 ontvangen, dan is inderdaad router mode actief (groene ONLINE LED).
Dat is niet waar. Je kan op alle poorten een device aansluiten op de 1318ZG met een zakelijk pro profiel. Wel met een eigen IPv4 adres per device natuurlijk. Voor IPv6 werkt het iets anders (zie handleiding)
Goedemorgen @amsams2424, super dat je gebruik maakt van het Ubee UBC1318 modem. 🙂
Ik kijk graag voor je na hoe het modem staat ingesteld. Zou je hiervoor je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Alleen Ziggo medewerkers hebben inzage in deze informatie.
Zoals @tobiastheebe aangeeft, kun je het ook aan de 'online' led zien. Is deze groen, dan staat het modem in router mode, en is deze blauw, dan staat het modem in bridge mode.
@Marco Ik heb postcode en huisnummer geupdated in mijn profiel.
Waar vind ik de 'online' led? Ik zie dat er meerdere geel-groene lichten branden.
Dank je wel. Ik krijg wel heel veel resultaten op je postcode en huisnummer. 😉 Zou je eventueel nog je naam / geboortedatum in het veld 'Persoonlijke opmerkingen (privé)' kunnen plaatsen?
Op de voorkant van het modem kun je het 'online' lampje vinden. Geel = routermode, blauw = bridgemode.
@Marco Ik heb bedrijfsnaam in profiel geupdated.
Het 'online' lampje is groen, net als de andere lichten, dus het staat in router mode?
Maar bij de installatie zei de monteur dat dit modem standaard in bridge mode staat en dat het ook niet uitgeschakeld kan worden.
In de meeste gevallen werkt een modem in router mode. Het is niet standaard dat een modem in bridgemode staat. Als je vorige modem in bridgemode heeft gestaan, dan gaat een nieuw modem ook automatisch weer in bridgemode.
Wij kunnen bridgemode voor je aan- of uitzetten. Ik hoor graag van je wat je voorkeur heeft.
Vorige modem stond in bridge mode.
Zojuist ook gebeld naar jullie klantenservice, die zegt dat wanneer je statische IP setup hebt, dat het modem alleen beschikbaar is in bridge mode.
Echter, het 'online' lampje is groen, dus het staat in router mode?
Elke keer wordt er weer iets anders beweerd door Ziggo, kunnen jullie niet 1 duidelijk antwoord geven?
Er zijn ook verschillen tussen een particuliere en zakelijke verbinding. Dit is de reden dat je verschillende informatie krijgt.
Onder de bedrijfsnaam die in je profiel staat kan ik helaas geen actief internetabonnement vinden. Zou je het klantnummer toe willen voegen?
@Marco Ik heb bedrijfsnaam, klantnummer, postcode en huisnummer toegevoegd in profiel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.