Heb een warmte pomp met een Remeha E Twist thermostaat
Maar als ik me wifi 2.4 en 5gh zoek en me wacht woord in vul dan kan hij niks vinden en maakt geen verbinding.
Had gekeken in mijn connect box en had de 5gh uit geschakeld en alleen 2.4gh maar toen konden alle andere wifi apparaten niks vinden.
de 2.4 en de 5 hebben zelfde naam en zelfde wachtwoord.
Had nog geprobeerd om de 5 andere naam te geven en alles weer opslaan en op gestart maar dat hielp ook niet.
Weet iemand raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb een mobiel doro senioren telefoon 8040, android 7.0
De wifi hotspot gestart en stond op 4 en 6 en ik had hem op 4 gezet nu heeft e-twist ie me telefoon gevonden doro 8040.
De e-twist geeft aan wifi verbonden en met server en internet en is geregistreerd.
Dus nu kan ik de hotspot uit zetten en als de fabrikant update heeft dan kan ik de hotspot weer aan zetten dan maakt ie denk ik weer verbinding.
Bedankt voor je geweldige hulp en tip.
Ik herhaal nog maar eens (uit mijn eigen ervaring):
1 - SSID voor 2.4 GHz band moet anders zijn dan voor 5GHz band. bijvoorbeeld WiFi 24 en WiFi 5
2 - wachtwoord
3 - één SSID voor 2.4 GHZ band, dus niet apart voor b, g, n. (niet nodig)
Ben al hele tijd weer bezig om me draadloze printer weer wifi te geven.
En omdat gelukkig veel reacties zijn heb ik eerst @tobiastheebe gevolgd en dat werkte via de hotspot.
Nu Marinus en daar zitten ook al eerder adviezen van andere bij.
Dus ben gaan proberen wat @Marinus aan gaf.
Dus ik ging SSID naam bij 2.4 naar Wifi24 kwam in beeld telefoon maar werkte niet.
Toen heb ik anders gedaan heb er Ziggo voor gezet.
Bij mij is 2.4 ZiggoWifi24, en de 5gh Ziggo9917716, (de kanaal optimalisatie staat nog uit geschakeld)
Gaf aan authenticatie probleem ZiggoWifi24.
Ik zag dat de 5gh ziggo9917716 verbonden was met me doro telefoon en met me printer.
Heb toen in de E twist ZiggoWifi24 gezocht wachtwoord in gevuld en kreeg verbinding.
Dat zelfde zag ik ook in de connect box daar stond ook een mac adres bij heb daar de naam thermostaat e twist gegeven.
De printer gaf aan geen wifi te vinden, heb toen (kanaaloptimalisatie) aan gezet en weer opgeslagen op gestart.
En toen deed de printer het ook weer
Ik denk dat ie nu wel goed is en wil iedereen die mee gedacht en geholpen heeft bedanken voor jullie hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je in de modem instellingen de SmartWifi optimalisatie uitvinkt en opslaat, dan kun je de wifinamen wijzigen.
Nadat er een verbinding tot stand gekomen is kun je de SmartWifi optimalisatie weer aanvinken en opslaan.
Mijn eTwist thermostaat voor de CV maakt alleen connectie op de 2.4GHz band.
MIsschien heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat als je Smarwifi Optimalisatie aanzet de beide netwerken (2.4 en 5 GHz) weer dezelfde naam krijgen.
Dat is iets dat ik (als persoonlijke voorkeur) in ieder geval niet wil.
De Sagemcom modem/router geeft mijn zo'n goede wifi dat ik geen extra wifiboosters etc. nodig heb. Wil ik soms wel extra snelheid of range voor mijn macbook, dan schakel ik even een extra accesspunt bij met een eigen SSID.
Bedankt voor je reactie @Bert
Ik heb het zo gedaan zoals je zei eerst smart veranderen opslaan.
Dan heb de 2.4 een andere naam gegeven en opslaan.
E twist gestart zag de andere naam maar kreeg geen verbinding
Zo werkt het bij mij.
Stel de 2.4GHz frequentieband als volgt in:
Het wachtwoord moet alleen bestaan uit hoofdletters, kleine letters en cijfers. Al het andere leidde bij mij tot problemen.
Je kunt de optimalisatie ook uit laten en dan houd je altijd verschillende namen van de 2,4 en 5 GHz.
De optimalisatie is alleen noodzakelijk bij gebruik van Ziggo pods, verder niet.
@henk253!
In de handleiding staat dat je wel de gebruiksvoorwaarden van de thermostaat moet goedkeuren.
Doe jij dat wel.
Bladzijde 59 van de handleiding.
https://tools.remeha.nl/wp-content/uploads/sites/11/2020/12/Handleiding-eTwist-NOT-7667979-08.pdf
Eerst goedkeuren en dan installeren van de thermostaat.
Ik zal wel eerst een wifi verbinding moeten maken om dat aan te vinken van de goedkeuring > JA
Ik kom ook in de instelling en vind me net werk selecteer die en wachtwoord maar vind niet die netwerk.
onder tussen heb ik dit gedaan maar dat wou ook niet
ook van 2.4 gemengd naar 802.11n dat werkt ook niet
Maak nu eerst eens 1 2.4 ghz wifi netwerk aan. drie verschillende is echt niet nodig.
Probeer anders eens een gastennetwerk te maken en verbind daar eens mee.
en hier de uitleg van goedkeuren.
. Voordat u begint met het instellen van uw wifi-verbinding, moet u de Gebruiksvoorwaarden goedkeuren.
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Remeha etwist.
Tijdelijk heb ik de 5g WiFi uitgezet de verbinding gemaakt ook gebruik ik het zelfde wachtwoord voor 2,4g en 5g en toen de verbinding tot stand was gekomen heb ik 5g weer aangezet.
Het zelfde heb ik ook moeten doen bij onze droger en wasmachine
ik heb een 2.4 netwerk en de installateur kon er ook niet in komen dus vandaar dat ik het hier vraag.
En er is op Die vraag ja beantwoord en je kan de netwerken allemaal zien maar krijg geen verbinding.
dat had ik ook gedaan maar kom er niet geeft aan geen verbinding mogelijk met net werk.
Had remeha gebelt en hun gaven dat ook aan zoals hier onder.
Ik denk dat er iets van een vinkje niet goed staat want me tablet en me telefoon komen er wel in contact netwerk.
Wijzig 802.11n naar 802.11b/g/n. Controleer of je geen spaties of speciale tekens gebruikt in de SSID of PSK.
na in vullen wacht woord en klik ik op V dan is ie niet verbonden kan ie netwerk niet vinden.
zet hier eens een vinkje, bij de groene pijl dus.
en dan opnieuw verbinden met het 2,4 netwerk.
Als het vinkje is geplaatst wel op opslaan klikken.
Welke Modem heb je? De nieuwe sagemcom?
Daar had ik met oudere apparatuur ook issue mee, dat ik netwerk zag, maar geen verbinding kon maken.
Alsof de sagemcom een chip gebruikt, die alleen geschikt is voor nieuwere WiFi apparaten. Mijn oudere laptop met een bepaalde realtek wifi chip, werkte niet samen met de sagemcom modem.
Oplossing heb ik voor mijn situatie softwarematig nooit gevonden. Vanalles geprobeerd in het modem, niks mocht baten... Driver updates voor wifi chip laptop hielpen ook niet.
Misschien is dat hier ook van toepassing?
Oplossing is dan andere/oudere wifi apparatuur.... Mocht je de ketel op wifi willen aansluiten.
Het modem is zo te zien een Arris/Compal Connectbox. De Sagemcom F3896 biedt 802.11ax, dat niet uitgeschakeld kan worden.
Wat je voorstelt staat niet in de advies lijst van Ziggo voor deze thermostaat.
Met de instelling 802.11b/g/n is de compatibiliteit maximaal en moet de thermostaat probleemloos kunnen verbinden. Het kan nog wel fout gaan als de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord) een of meerdere spaties of speciale tekens bevatten of te lang zijn.
Netwerknaam 5 letters en 7 cijfers aan elkander
PSK=6 letters 2 cijfers 2 hoofdletters en alles aan elkander dus niks vreemd aan.
Ik ga morgen even weer stap voor stap veranderen zoals hier onder.
Met de instelling 802.11b/g/n en dan weer eens gaan testen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.