Goedendag,
ik probeer mijn Lsc lampen (action) te verbinden met de wifi. Tot op heden lukt dit gewoon niet. Ik heb de 5 Ghz al uitgezet….
iemand hier ervaring mee hoe je dit kunt oplossen? Welke wifi modus moet ik aanhouden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Reactie keurig verwijderd we houden maar netjes volgens de huisregels. Mijn excuus @Random
Ik heb zelf een hele lijst met LSC Lampen, Wifi stekkers etc, maar in het modem moet je wel paar dingen anders zetten, zoals @tobiastheebe al zei als je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
voer je wachtwoord in en ga dan naar > Draadloos > draadloos signaal en zorg dan Ziggo Smart Wifi is ingeschakeld. Scroll door dan Wifi Mac filtering uitgeschakeld. Ga dan naar Beveiliging staat onder draadloos signaal en zorg dan de 2,4 GHz en de 5GHz 1 dezelfde naam en wachtwoord heeft en sla op.
Ga dan naar Beveiliging:
en voer deze optie uit en klik opslaan:
Als dit is gedaan ga je naar optie Mac-filtering helemaal onderaan zie je deze optie, die ingeschakeld moet zijn.
Als je dit voor elkaar heb ga je naar UPnP optie die moet je even inschakelen
Herstart je modem en wacht tot hij online is.
Open de LSC App en als je een lamp wilt toevoegen schakelaar lamp 5x aan en uit dan gaat ie knipperen
Druk dan op de Plus knop zie foto 1 of er komt Add device te staan in de LSC App dan pak je die, je Wifi pakt ie zelf en je wachtwoord en toegevoegd. Dit herhaal je bij elke LSC Stap.
Je ziet mijn apparatenlijst en alles in 1 keer.
Als je hiermee klaar bent, log even in op je modem
http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
voer je wachtwoord in en ga dan naar > Geavanceerde instellingen > UPnP en schakel het vinkje uit en herstart je modem en klaar.
Het is uiteindelijk gelukt door de 5Ghz uit te zetten en de WPS knop in te drukken… zo krijg ik alles verbonden
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De modus 802.11b/g/n/ax levert de hoogste compatibiliteit op. De kanaalbreedte kun je het beste naar 20 MHz aanpassen.
Heb je de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord) aangepast en daarin een of meerder spaties of speciale tekens gebruikt?
Misschien heb je aan deze video nog iets.
Misschien voor de zekerheid ook 802.11b inschakelen.
Op je plaatjes zag ik dat je die niet ingeschakeld hebt.
Op onderstaande link vind je veel handleidingen van lsc:
https://www.action.com/nl-nl/lsc-smart-connect/handleidingen/
Reactie keurig verwijderd we houden maar netjes volgens de huisregels. Mijn excuus @Random
Ik heb zelf een hele lijst met LSC Lampen, Wifi stekkers etc, maar in het modem moet je wel paar dingen anders zetten, zoals @tobiastheebe al zei als je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
voer je wachtwoord in en ga dan naar > Draadloos > draadloos signaal en zorg dan Ziggo Smart Wifi is ingeschakeld. Scroll door dan Wifi Mac filtering uitgeschakeld. Ga dan naar Beveiliging staat onder draadloos signaal en zorg dan de 2,4 GHz en de 5GHz 1 dezelfde naam en wachtwoord heeft en sla op.
Ga dan naar Beveiliging:
en voer deze optie uit en klik opslaan:
Als dit is gedaan ga je naar optie Mac-filtering helemaal onderaan zie je deze optie, die ingeschakeld moet zijn.
Als je dit voor elkaar heb ga je naar UPnP optie die moet je even inschakelen
Herstart je modem en wacht tot hij online is.
Open de LSC App en als je een lamp wilt toevoegen schakelaar lamp 5x aan en uit dan gaat ie knipperen
Druk dan op de Plus knop zie foto 1 of er komt Add device te staan in de LSC App dan pak je die, je Wifi pakt ie zelf en je wachtwoord en toegevoegd. Dit herhaal je bij elke LSC Stap.
Je ziet mijn apparatenlijst en alles in 1 keer.
Als je hiermee klaar bent, log even in op je modem
http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
voer je wachtwoord in en ga dan naar > Geavanceerde instellingen > UPnP en schakel het vinkje uit en herstart je modem en klaar.
Dit bericht mag verwijderd worden.
Ik had wel mijn wachtwoord aangepast met een ! . Is dat erg?
Dit kan verbindingsproblemen veroorzaken.
Ik gebruik ook ! uitroep tekens kan goed gaan, in mijn LSC maar bij andere weer niet, scheelt ook wat voor lamp soort.
Hoi dave, bovenstaande uitgevoerd maar werkt bij mij niet… moet de 5ghz niet tijdelijk uitgeschakeld worden? Mijn lampjes staan overigens nog steeds in app. Wat een beetje raar is dat ik deze wel handmatig aan en uit kan zetten in de app. Maar bij het resetten maken ze geen verbinding… moet ik ze misschien eerst uit de app verwijderen?
Het is uiteindelijk gelukt door de 5Ghz uit te zetten en de WPS knop in te drukken… zo krijg ik alles verbonden
Ah mooi!
Ik had Lsc Slimme Schakelaars aangeschaft. bij mij lukte Installatie ook niet. Ik had van Calex ook Slimme Schakelaars.
Ik ze via Calec gezocht en Contact gekregen.
Ik heb ze al als één ste geformeerd. Alles werkt naar behoren.
Moglijk kan je via Calex App. wat bereiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.