Vraag
Reacties
Oplossing
Jasonfortuin97
Level 2

Hoe kan ik de LSC lampen van de Action connecten met Ziggo?

Goedendag,

 

ik probeer mijn Lsc lampen (action) te verbinden met de wifi. Tot op heden lukt dit gewoon niet. Ik heb de 5 Ghz al uitgezet….

 

iemand hier ervaring mee hoe je dit kunt oplossen? Welke wifi modus moet ik aanhouden? 

IMG_7749.png

IMG_7747.png

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Reactie keurig verwijderd we houden maar netjes volgens de huisregels. Mijn excuus @Random 

 

@Jasonfortuin97 

 

Ik heb zelf een hele lijst met LSC Lampen, Wifi stekkers etc, maar in het modem moet je wel paar dingen anders zetten, zoals @tobiastheebe  al zei als je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1

voer je wachtwoord in en ga dan naar > Draadloos > draadloos signaal en zorg dan Ziggo Smart Wifi is ingeschakeld. Scroll door dan Wifi Mac filtering uitgeschakeld. Ga dan naar Beveiliging staat onder draadloos signaal en zorg dan de 2,4 GHz en de 5GHz 1 dezelfde naam en wachtwoord heeft en sla op. 

 

Ga dan naar Beveiliging:

en voer deze optie uit en klik opslaan:

 

Schermafbeelding 2023-12-27 om 20.54.34.png

 

Als dit is gedaan ga je naar optie Mac-filtering helemaal onderaan zie je deze optie, die ingeschakeld moet zijn.

Schermafbeelding 2023-12-29 om 20.33.55.png

 

Als je dit voor elkaar heb ga je naar UPnP optie die moet je even inschakelen

Schermafbeelding 2023-12-27 om 20.59.13.png

 

Herstart je modem en wacht tot hij online is.

 

Open de LSC App en als je een lamp wilt toevoegen schakelaar lamp 5x aan en uit dan gaat ie knipperen

 

Druk dan op de Plus knop zie foto 1 of er komt Add device te staan in de LSC App dan pak je die, je Wifi pakt ie zelf en je wachtwoord en toegevoegd. Dit herhaal je bij elke LSC Stap.

 

IMG_9663.jpgIMG_9666.jpg

 

IMG_9664.PNGIMG_9665.PNG

 

Je ziet mijn apparatenlijst en alles in 1 keer.

 

Als je hiermee klaar bent, log even in op je modem 

http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1

voer je wachtwoord in en ga dan naar > Geavanceerde instellingen > UPnP en schakel het vinkje uit en herstart je modem en klaar.

Bekijk in context

0 Kudos
Jasonfortuin97
Level 2
Topicstarter

Het is uiteindelijk gelukt door de 5Ghz uit te zetten en de WPS knop in te drukken… zo krijg ik alles verbonden

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De modus 802.11b/g/n/ax levert de hoogste compatibiliteit op. De kanaalbreedte kun je het beste naar 20 MHz aanpassen.

 

Heb je de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord) aangepast en daarin een of meerder spaties of speciale tekens gebruikt?

Random
Level 16

Misschien heb je aan deze video nog iets.

Misschien voor de zekerheid ook 802.11b inschakelen.

Op je plaatjes zag ik dat je die niet ingeschakeld hebt.

 

0 Kudos
Random
Level 16
Random
Level 16

Op onderstaande link vind je veel handleidingen van lsc:

https://www.action.com/nl-nl/lsc-smart-connect/handleidingen/

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Reactie keurig verwijderd we houden maar netjes volgens de huisregels. Mijn excuus @Random 

 

@Jasonfortuin97 

 

Ik heb zelf een hele lijst met LSC Lampen, Wifi stekkers etc, maar in het modem moet je wel paar dingen anders zetten, zoals @tobiastheebe  al zei als je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1

voer je wachtwoord in en ga dan naar > Draadloos > draadloos signaal en zorg dan Ziggo Smart Wifi is ingeschakeld. Scroll door dan Wifi Mac filtering uitgeschakeld. Ga dan naar Beveiliging staat onder draadloos signaal en zorg dan de 2,4 GHz en de 5GHz 1 dezelfde naam en wachtwoord heeft en sla op. 

 

Ga dan naar Beveiliging:

en voer deze optie uit en klik opslaan:

 

Schermafbeelding 2023-12-27 om 20.54.34.png

 

Als dit is gedaan ga je naar optie Mac-filtering helemaal onderaan zie je deze optie, die ingeschakeld moet zijn.

Schermafbeelding 2023-12-29 om 20.33.55.png

 

Als je dit voor elkaar heb ga je naar UPnP optie die moet je even inschakelen

Schermafbeelding 2023-12-27 om 20.59.13.png

 

Herstart je modem en wacht tot hij online is.

 

Open de LSC App en als je een lamp wilt toevoegen schakelaar lamp 5x aan en uit dan gaat ie knipperen

 

Druk dan op de Plus knop zie foto 1 of er komt Add device te staan in de LSC App dan pak je die, je Wifi pakt ie zelf en je wachtwoord en toegevoegd. Dit herhaal je bij elke LSC Stap.

 

IMG_9663.jpgIMG_9666.jpg

 

IMG_9664.PNGIMG_9665.PNG

 

Je ziet mijn apparatenlijst en alles in 1 keer.

 

Als je hiermee klaar bent, log even in op je modem 

http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1

voer je wachtwoord in en ga dan naar > Geavanceerde instellingen > UPnP en schakel het vinkje uit en herstart je modem en klaar.

0 Kudos
Random
Level 16

Dit bericht mag verwijderd worden.

 

Jasonfortuin97
Level 2
Topicstarter

Ik had wel mijn wachtwoord aangepast met een ! . Is dat erg?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dit kan verbindingsproblemen veroorzaken.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik gebruik ook ! uitroep tekens kan goed gaan, in mijn LSC maar bij andere weer niet, scheelt ook wat voor lamp soort.

0 Kudos
Jasonfortuin97
Level 2
Topicstarter

Hoi dave, bovenstaande uitgevoerd maar werkt bij mij niet… moet de 5ghz niet tijdelijk uitgeschakeld worden? Mijn lampjes staan overigens nog steeds in app. Wat een beetje raar is dat ik deze wel handmatig aan en uit kan zetten in de app. Maar bij het resetten maken ze geen verbinding… moet ik ze misschien eerst uit de app verwijderen?

0 Kudos
Jasonfortuin97
Level 2
Topicstarter

Het is uiteindelijk gelukt door de 5Ghz uit te zetten en de WPS knop in te drukken… zo krijg ik alles verbonden

Havanna
Level 17

Ah mooi!

0 Kudos
SRF
Level 14

Ik had Lsc Slimme Schakelaars aangeschaft. bij mij lukte Installatie ook niet. Ik had van Calex ook Slimme Schakelaars.

Ik ze via Calec gezocht en Contact gekregen. 

Ik heb ze al als één ste geformeerd. Alles werkt naar behoren. 

Moglijk kan je via Calex App. wat bereiken.