Goedemiddag iedereen.
Ik heb een paar vragen omtrent de eerste stappen van een eigen modem.
1 Allereerst: is het installeren van de eigen modem klaar voor het postcode gebied 1947JT Beverwijk??
2 Als je bijvoorbeeld in de Ziggo app bent, dan word alleen gevraagd om het CM MAC en niet om het MTA MAC. Ik weet dat MTA MAC voor vaste telefonie bedoeld is, maar toch volgens mij geen domme vraag ??
3 Dan, is de CM MAC qua invoeren nu wel of niet met een ( : of - ) want hier en daar zie ik toch wel verschillende antwoorden ??
4 En dan als laatste, toch ook niet onbelangrijk, moet je als eerste de eigen modem aansluiten vanwege de bootfile die meteen naar de eigen modem word gestuurd na aanvraag. En wat ik weet is dat je daar een bevestiging over krijgt op je smartphone in de mail.
Graag wil ik weten van een moderator hier, of dit daadwerkelijk de juiste stappen zijn hierboven beschreven? En dat je vooral de Ziggo modem eerst loskoppelt om tevens je eigen modem te gebruiken. alvast bedankt voor diegene die mij eventueel wil corrigeren/helpen met het hierboven genoemde, het gaat om de Fritzbox 6690.
Groeten van EndeVan#3076
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je al deze stappen al gelezen en gevolgd? Eigen modem installeren | Ziggo
Ja ik had dit al gelezen Bert, het is namelijk zo dat ik de Fritz box al in 2022 had gekocht. Maar het liep helemaal de soep in, mede ook omdat alles niet echt duidelijk was en evengoed nog ruim meer dan een week zonder internet zat. Want je zult ook wel weten dat als eenmaal de eigen modem gekoppeld is, dat de Ziggo modem niks meer doet, gelukkig had ik wel telefonie van Vodafone, waardoor ik kon communiceren met de toenmalige moderator die alles weer naar het oude heeft kunnen terugstellen. Vandaar ook de vragen lijst van mij met vraagtekens. En ik weet ook wel, dat Ziggo zegt dat qua het installeren/instellen zij de mensen niet verder kunnen helpen, en dat snap ik ook wel. Maar waar het mij om gaat is, dat als ik maar internet connectie hebt, het gaat echt puur om de eerste basis voordat je alles naar wens kan gaan instellen van de Fritz Box.
3 Dan, is de CM MAC qua invoeren nu wel of niet met een ( : of - ) want hier en daar zie ik toch wel verschillende antwoorden ??
Mogelijk helpt ook dit topic je verder op weg: Opgelost: Stappenplan eigen modem gebruik. - Ziggo Community
Ja, kijk😉 dit is iemand naar mijn hart, een uitleg waar ik op zat te wachten. Ik moet nog wel een hoop te regelen, dus ik houd de Ziggo modem nog even aan, dat komt omdat ik heel veel ook doe met de pc i.p.v. de smartphone. Ik ben gewoon helemaal klaar hier dit antwoord was verwachte ik ook. Ben hier even de naam van de persoon kwijt, maar Hartelijk en vriendelijk bedankt voor alles, en zo ook Bertus voor zijn goed bedoeldheid. Lief!!.
Groetjes van G.
Apart, ik had al gereageerd. Maar goed, alles is duidelijk en heb het ook even afgedrukt.
Een fijne avond nog gewenst voor iedereen.
Goedemorgen Tobiastheebe.
Heb het voor elkaar gekregen betreft het installeren van de Fritzbox. Na een hoop geneuzel heb ik hem dan toch online gekregen. Het geval was dat ik er achter kwam dat je meteen als eerste de Ziggo modem moet loskoppelen en daarna alle kabels moet overzetten naar je eigen modem/router. Dan log je in in mijn Ziggo app en laat je je eigen modem registreren door Ziggo. Heb meteen alles gecontroleerd, netwerksleutel, en wachtwoorden veranderd. Smartphone doet het ook meteen perfect, en laat mij ook periodiek op de hoogte per mail betreft updates etc etc. En inderdaad, tijdens het invoeren van de mac adres gewoon alles aan elkaar vast. Ik wil jou en Bert in ieder geval hartelijk bedanken voor alles.
Controleer ook je IPv6 instellingen. Weet niet of het nog zo is maar standaard wordt die op DS-Lite ingesteld bij Native IPv6. Zorg dan dat bij Native IPv6 verbinding gebruiken er geen vinkje staat bij IPv4 verbinding tot stand brengen via DS-Lite. Op die manier heb je Native IPv4 en IPv6.
Hieronder mijn IPv6 instellingen.
Fijn om te lezen dat het is gelukt. Je zou het eigen modem echter moeten kunnen activeren terwijl het Ziggo-modem nog (geactiveerd) online is. Karel. geeft hierboven nog een goede tip, ik ben ook benieuwd of dit met de huidige firmware van de FRITZ!Box Cable nog steeds het geval is.
De standaardinstelling zal nog steeds DS-Lite zijn. Er zijn in Duitsland diverse grote ISP's die alleen maar een heel beperkt aantal IPv4 adressen hebben om dat te laten werken, ze kunnen geen IPv4 adressen uitgeven aan klanten.
Voor een vergrote veiligheid bij het surfen kun je het beste DNS over TLS (DOT) gebruiken. Ziggo heeft dat vanzelfsprekend niet. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld de Cloudflare DNS servers gebruiken:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.