1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Steven

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik de Eufy video deurbel verbinden met mijn modem?

Goedendag, 

Wij hebben sinds kort een nieuwe router ontvangen. Het lukt mij niet meer om de deurbel te koppelen met het basisstation van de deurbel. Op het basisstation gaat ook geen blauw lampje meer branden. In de installatiehandleiding van de deurbel staat dat dit met de poorten te maken kan hebben. TCP poort 443 en 80 moeten beschikbaar zijn. Zie afbeelding. Hoe kan ik dit instellen op de router? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie.

ik heb uiteindelijk dezelfde deurbel nieuw besteld. En nu lukte het wel om de deurbel te koppelen met het basisstation. Het blauwe lampje op het basisstation is ook weer aan.

Ik kon de deurbel overigens alleen koppelen als ik het basisstation met internetkabel verbonden had.

waarschijnlijk toch iets geweest met de oude deurbel/basisstation. 

Bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34285Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17285Likes

Deze poorten staan al open, uitgaande verbindingen worden niet geblokkeerd. Je gebruikt poort 443 (HTTPS) om de Ziggo Community te bereiken.

• Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
  • Is het basisstation zichtbaar op de pagina Verbonden apparaten? Sluit het basisstation op een van de 1 GbE-poorten (1 t/m 3) aan, niet op de 2.5 GbE-poort (4).
puppie

Level 17
  • 2950Posts
  • 75Oplossingen
  • 1211Likes

en eufy heeft als nadeel dat deze alleen op de 2,4 Ghz wil verbinden.

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Ik heb bovenstaande uitgevoerd maar helaas geen oplossing. Ter aanvulling, op de ziggo modem zijn de wifi boosters van Deco aangesloten. Ingesteld op zowel 2,4 en 5 GHz.

Nadat ik het basisstation van de deurbel heb aangesloten middels de ethernet kabel staat in de Eufy app dat deze goed verbonden is maar bij de Ziggo modem zie ik deze niet tussen de verbonden apparaten staan.

zijn er nog andere instellingen die ik kan proberen? 

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie.

Hij staat ingesteld op zowel 2,4 als 5 GHz

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34285Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17285Likes

Aan de onderzijde van de HomeBase wordt het MAC-adres hiervan vermeld, kun je controleren of dit zichtbaar is in het overzicht? Is de HomeBase direct op het modem of met via een van de Deco's verbonden?

PeterH2020

Level 8
  • 208Posts
  • 15Oplossingen
  • 105Likes

Je gaat naar je HOMEBASE via de app, vervolgens naar ALGEMEEN en dan naar Verbinding.

Daar ga je het nieuwe SSID en wachtwoord invullen.

Als dit niet zo lukt zal je eerste een utp kabel moeten leggen zodat de HOMEBASE verbonden is, daarna kan je volgens bovenstaande schema hem terug zetten naar WIFI.

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. Ik heb het MAC adres gecheckt aan de onderkant van de basisstation. En deze staat in de app van Deco bij het overzicht van offline apparaten (zie bijgaande foto).

Ik heb het basisstation wel verbonden met wifi via de app van Eufy. Er staat ook in de app dat de verbinding goed is (zie foto).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34285Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17285Likes

De HomeBase is dan waarschijnlijk met de modemrouter i.p.v. de Deco's verbonden. Zenden de Deco's dezelfde SSID uit als de modemrouter?

Je kunt de HomeBase het beste via ethernet verbinden, direct met de modemrouter.

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. Ik heb inderdaad via de app van Eufy het basisstation via Wifi verbonden met het netwerk. En het juiste wachtwoord ingevuld. Er staat ook dat de verbinding geweldig is (zie foto). Maar in de Deco app staat hij niet bij de verbonden apparaten?

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de Wifi van de Ziggo router uitgezet. Wat bedoel je met SSID?

of zal ik hem eerst bedraad op 1 van de Deco’s aansluiten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34285Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17285Likes

SSID is de netwerknaam, in jouw geval 'Plagmeijers2024'.

Indien je de HomeBase via ethernet kunt aansluiten, dan verdient dat altijd de voorkeur. Zoals eerder aangegeven kun je deze het beste direct op het modem aansluiten.

Met het modem in router mode (witte status-LED) zouden de Deco's overigens in AP mode geconfigureerd moeten zijn, zie de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus.

Steven
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie.

ik heb uiteindelijk dezelfde deurbel nieuw besteld. En nu lukte het wel om de deurbel te koppelen met het basisstation. Het blauwe lampje op het basisstation is ook weer aan.

Ik kon de deurbel overigens alleen koppelen als ik het basisstation met internetkabel verbonden had.

waarschijnlijk toch iets geweest met de oude deurbel/basisstation. 

Bedankt voor de hulp!