Goedenavond!
Graag zou ik mijn lokale IP-range wijzigen van 192.168.178.x naar 192.168.1.x
Ik heb begrepen dat dit via één van de moderators in gang gezet kan worden...
Ik kan hierdoor onder andere niet bij mijn NAS die ik heel dringend nodig heb... Ik hoop op een snelle reactie 🙂
Fijne dag!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je op de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP het startadres van de DHCP pool aanpast van 192.168.178.10 naar 192.168.1.10, dan wordt het LAN-subnet automatisch aangepast naar 192.168.1.0/24 met 192.168.1.1 als gateway. Uiteraard kun je ook een ander startadres binnen 192.168.1.0/24 instellen.
Het modem moet wel online zijn zodat de nieuwste firmware opgehaald kan worden. Sinds firmware 5.7.36 d.d. juni 2023 is het voor klanten mogelijk om het subnet zelf te wijzigen binnen 192.168.0.0/16 en 172.16.0.0/12 en is het niet meer nodig om een subnet te laten vrijgeven. Als je een foutmelding ziet bij instellen van 192.168.1.10, dan maakt het modem mogelijk nog van een oudere firmware gebruik. Je kunt de actieve firmware controleren op de pagina Beheer → Informatie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je op de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP het startadres van de DHCP pool aanpast van 192.168.178.10 naar 192.168.1.10, dan wordt het LAN-subnet automatisch aangepast naar 192.168.1.0/24 met 192.168.1.1 als gateway. Uiteraard kun je ook een ander startadres binnen 192.168.1.0/24 instellen.
Het modem moet wel online zijn zodat de nieuwste firmware opgehaald kan worden. Sinds firmware 5.7.36 d.d. juni 2023 is het voor klanten mogelijk om het subnet zelf te wijzigen binnen 192.168.0.0/16 en 172.16.0.0/12 en is het niet meer nodig om een subnet te laten vrijgeven. Als je een foutmelding ziet bij instellen van 192.168.1.10, dan maakt het modem mogelijk nog van een oudere firmware gebruik. Je kunt de actieve firmware controleren op de pagina Beheer → Informatie.
probeer het eens op de normale webinterface dus niet via smart wifi
Dit was het missende puzzelstukje. Alles werkt weer, veel dank!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.