Goedemorgen
Ik krijg de hp printer dien in een bekabeld netwerk zit niet ingesteld dat ik een scan per mail kan versturen.
Bij smtp-gateway heb ik ingevuld, smtp.ziggo.nl
Bij smtp-poort heb ik ingevuld, 465
Dan geeft ie als test een vinkje.
En als ik dan een scan wil versturen krijg ik de melding, kan geen verbinding maken met SMTP-server.
Wat doe ik verkeerd
Groeten
A.lier
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben zelf ook niet heel hoopvol dat het nog werkend te krijgen is.
Er is ook in 2012 een nieuwe firmware (20120104) uitgebracht. De webinterface kwam ik in dit topic tegen van nagenoeg hetzelfde type printer. Het is een printer voor zakelijk/commercieel gebruik.
Heb zojuist wel ontdekt dat via de hp smart app op de telefoon de scan wel is te versturen.
We zijn dus vooralsnog gered.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waar heeft u 465 gevonden?
465 ben ik een aantal keer op internet tegen gekomen.
Als eerste had ik 25, maar dat zou een verouderde poort zijn.
Daarna 587 geprobeerd, maar ook dat deed het niet.
En nu dus 465 wat het ook niet doet.
Meer als server en serverpoort kan ik ook niet instellen.
Ik zal nogmaals 587 gaan proberen.
krijg nu bij serverpoort 587 deze melding als ik de scan wil versturen.
U kunt dus niet de grbruikersnaam, de wachtwoord instellen en de versleuteling instellen.
Dan vrees ik dat u deze functie niet kunt gebruiken.
Nee, die mogelijkheid heb ik niet.
Is een printer van 2010.
Je kunt smtp.ziggo.nl inderdaad via poort 465 en 587 benaderen, ondanks dat alleen de laatste officieel ondersteund wordt.
Mogelijk kun je in de webinterface van de printer wel authenticatie (gebruikersnaam + wachtwoord) en versleuteling (TLS/STARTTLS) instellen. Anders kan een firmware-upgrade van de printer mogelijk helpen, de firmware is in 2014 voor het laatst bijgewerkt.
https://support.hp.com/in-en/document/c01544065
In de handleiding wordt hier verder niet veel over genoemd.
In deze review wordt deze beperking betreffende die instel mogelijkheid al genoemd.
https://tweakers.net/productreview/30638/hp-color-laserjet-cm2320fxi.html
Voor wat ik gister heb opgezocht en geprobeerd kan ik via de pc niet veel meer instellen dan op de printer zelf.
De printer is van 2010 en ik denk dat we deze nu zelf ongeveer 10 jaar hier in gebruik hebben.
Destijds was ook het versturen van een scan naar mail geen probleem.
Toen volgens mij nog via poort 25.
Probleem is van de laatste paar jaren, maar door het niet vaak nodig te hebben er eigenlijk ook geen aandacht aan geschonken.
Nu deze optie eigenlijk wel nodig en vandaar dat ik er gister eens naar gekeken heb, echter zonder resultaat.
Ik ben zelf ook niet heel hoopvol dat het nog werkend te krijgen is.
Er is ook in 2012 een nieuwe firmware (20120104) uitgebracht. De webinterface kwam ik in dit topic tegen van nagenoeg hetzelfde type printer. Het is een printer voor zakelijk/commercieel gebruik.
@A.lier het probleem zal de verplichting van de gebruikersnaam en wachtwoord zijn.
Wat ik soms doe is een omweg, namelijk scannen of printen naar een bestand met als doel een email ontvanger.
Firmware 20146025 staat er al op maar geeft geen verandering.
Ik denk dat ik mij er dan maar bij neer moet leggen.
Heb zojuist wel ontdekt dat via de hp smart app op de telefoon de scan wel is te versturen.
We zijn dus vooralsnog gered.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.