1
Vraag
2
Reacties
PeterOnline99

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik b.v. Minecraft blokkeren, of een tijdslimiet instellen?

Ik heb een EPC3928AD router. Ik wil graag b.v. Minecraft voor een bepaalde tijd blokkeren/toelaten. Hoe kun je daarvoor regels instellen? Ik heb al wat geprobeerd, b.v. *.minecraft.net in de geblokkeerde domeinen gezet, maar dat helpt zo te zien niet. Parental control heb ik ook aangevinkt. De help blijkt helaas niet voldoende...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt in het modem (en waar dat staat hangt van het type af) ouderlijk toezicht inschakelen. Daarmee kun je een bepaald apparaat op bepaalde tijden toegang geven of ontzeggen tot internet.
Zien welk IP gebruikt wordt zou misschien kunnen als het programma gestart wordt, maar dan heb je maar 1 server. Servers werken zowel met Ip als domeinnamen en er zijn duizenden servers.
Om je een beeld te geven deze site : https://minecraft-server-list.com/
Die heeft er alleen al meer dan 400.000 en dan heb je nog niet de kleinere servers die vrienden (of hij/zij zelf) kan opstarten om te spelen.

Ouderlijk toezicht staat bij de verschillende modems op een andere plek en ongetwijfeld kunnen anderen je bij een specifiek model helpen. Ik gebruik zelf de horizonbox als modem en daar staat het hier :

Bekijk in context

5 Reacties 5
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt niet echt specifiek minecraft blokkeren, hoogstens internet. Het domein blokkeren heeft weinig zin omdat de meeste servers op IP bereikt kunnen worden en er gewoon heel veel servers zijn. Dan zou je de standaardpoort kunnen blokkeren (25565) maar dat is ten eerste niet echt te doen op een tijdslimiet en ten tweede werkt het alleen als het een server betreft die nog steeds de standaard poort gebruikt. Er zijn genoeg servers met aangepaste poortnummers.

Dus de enige redelijke methode is om heel internet via een timer aan en uit te zetten.
PeterOnline99
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick, kan ik dan ergens zien welke IP adressen voor Minecraft gebruikt worden? Of wat ook zou helpen, hoe kan ik een regel instellen dat voor een bepaalde PC in mijn netwerk een tijdslimiet geldt? Ik zie een tab User setup, maar wat voor user stel ik daar eigenlijk mee in? En hoe werkt zo'n user met een regel? De Help is daar helaas helemaal niet duidelijk over.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt in het modem (en waar dat staat hangt van het type af) ouderlijk toezicht inschakelen. Daarmee kun je een bepaald apparaat op bepaalde tijden toegang geven of ontzeggen tot internet.
Zien welk IP gebruikt wordt zou misschien kunnen als het programma gestart wordt, maar dan heb je maar 1 server. Servers werken zowel met Ip als domeinnamen en er zijn duizenden servers.
Om je een beeld te geven deze site : https://minecraft-server-list.com/
Die heeft er alleen al meer dan 400.000 en dan heb je nog niet de kleinere servers die vrienden (of hij/zij zelf) kan opstarten om te spelen.

Ouderlijk toezicht staat bij de verschillende modems op een andere plek en ongetwijfeld kunnen anderen je bij een specifiek model helpen. Ik gebruik zelf de horizonbox als modem en daar staat het hier :
PeterOnline99
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Nick,
Uit je voorbeeld blijkt wel duidelijk dat het lastig is om Minecraft te blokkeren. Dan maar de hele PC - in ieder geval totdat ik iets beters vind. Maar ik vind het wel een paardenmiddel!

Ik heb een Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway, de interface ziet er nogal anders uit, dus met jouw voorbeeld kom ik helaas niet verder. In mijn menu staan ook zaken als ouderlijk toezicht, tijd, IP en mac filters en dergelijke. Lijkt op zich duidelijk, maar om het werkend te krijgen... de documentatie is heel summier, het lukt me niet om het goed in te richten.

Dus als iemand goede documentatie over dit Cisco ding heeft, hou ik me aanbevolen!
PeterOnline99
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontdekte dat het instellen van de firewall op middel tot gevolg heeft dat Minecraft servers niet meer toegankelijk zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic