1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Astridl1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kan ik Ziggo aansluiten in een nieuwbouw woning?

Ik heb gisteren mijn pakket voor mijn nieuwe woning ontvangen. Dit is een nieuwbouwwoning met glasvezel. 

Het kastje in de meterkast is mij onbekend en heeft geen passende coax ingang, terwijl er wel een normale f connector coax is geleverd met een groene en rode kant. 

Heeft iemand enig idee hoe ik met deze kabel mijn smart wifi modem kan verbinden aan het kastje?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79200Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23727Likes

Heb je geen rood / rood kabel gekregen?

Want die heb je nodig voor het modem.

Zo nee, neem contact op via de chat voor een rood / rood kabel: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Schuif de rode stekker over de aansluiting met de pijl en de andere rode stekker over de aansluiting op het modem.

Bert_0-1730279927111.png

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79200Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23727Likes

Heb je geen rood / rood kabel gekregen?

Want die heb je nodig voor het modem.

Zo nee, neem contact op via de chat voor een rood / rood kabel: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Schuif de rode stekker over de aansluiting met de pijl en de andere rode stekker over de aansluiting op het modem.

Bert_0-1730279927111.png

Astridl1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee ik heb alleen een rood/groen kabel gekregen helaas...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79200Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23727Likes

Bestel een rood / rood via de chat, lukt het niet, laat het hier weten, dan kan later op de dag of morgen een Ziggo forum medewerker je een nieuwe sturen.

Jan F.

Level 20
  • 17076Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2628Likes

In aanvulling op het bericht van @Bert , vul wel de gegevens in uw profiel in. Dan kunnen Ziggo medewerkers zien met wie ze re maken hebben.

Garihd

Level 17
  • 3851Posts
  • 125Oplossingen
  • 2100Likes

Het kastje op de afbeelding is een RFOG omvormer. Deze zet licht om in voor de Ziggo Modem/router begrijpelijk signaal.

Ik kan binnen de Ziggo pagina's geen aansluit instructies vinden dat zal langzamerhand toch nodig worden.  Verder ontgaan mij de vier aansluitingen. En de uitgang aan de zijkant.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35218Posts
  • 2605Oplossingen
  • 17722Likes

Het gaat hier om de HOG204 RFoG ONU van Hirschmann. Het modem kan op poort 1 of 2 aangesloten worden (met een F/F-kabel rood/rood), poort 3 en 4 zijn alleen voor DVB-C. De aansluiting aan de zijkant is voor een optionele MoCA-module.

Garihd

Level 17
  • 3851Posts
  • 125Oplossingen
  • 2100Likes

@Garihd  schreef:

Ik kan binnen de Ziggo pagina's geen aansluit instructies vinden dat zal langzamerhand toch nodig worden.  

Herstel deze omvormer wordt wel genoemd ik had eerst beter moeten kijken voor ik iets schreef. Alleen mist daar toch wat Tobias en Bert beschrijven tevens vind ik daar de rood/rood kabel niet terug en de RFOG heeft meer dan 1 aansluiting ook dat zal via de website onduidelijkheid op kunnen leveren.

Astridl1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor het advies. 

Ik had inderdaad een rood/rood kabel nodig. 

Ik heb gisteren bij de ziggo winkel in de buurt een verbindingsstukje gekregen en alles werkt nu.  

Pineapple

Level 16
  • 2051Posts
  • 193Oplossingen
  • 846Likes

@Astridl1  schreef:

Bedankt voor het advies. 

Ik had inderdaad een rood/rood kabel nodig. 

Ik heb gisteren bij de ziggo winkel in de buurt een verbindingsstukje gekregen en alles werkt nu.  

Hier word ik blij van, direct zelf actie ondernemen! Wat fijn te lezen dat je verbinding hebt. Heel veel plezier @Astridl1