Hallo,
ik heb WOL via wifi op mijn thuisnetwerk werkend als een zonnetje.
Maar als ik mijn PC wil wekken via internet lukt dat maar niet.
Ik heb in het Sagecom modem poort 9 opengezet met een forwarding naar het IPadres van mijn PC.
In het modem staat aangegeven dat deze portforwarding is ingeschakeld.
Maar als ik een programmaatje gebruik om de open poorten te testen staan ze allemaal dicht. (www.https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/)
In het progje om de pc te wekken (android) heb ik het MACadres van het modem ingesteld zoals dat op de sticker van het modem staat. Als Broadcast adres heb ik 192.168.178.255 ingesteld en port 9.
Toch lukt het maar niet. Moet ik soms nog iets met firewall (Windows Defender, Ziggo Safeonline) aanpassen?
Het uitzetten van UPNP in het modem en daarna restarten heeft ook niet geholpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
0 - Wake on Lan op het eigen netwerk werkt, dan ben ja al 95% ver
1 - poortforwarding instellen naar je PC (192.168.178.xxx op poort 9 voor TCP en UDP (als het werkt kun je testen welke je dicht kan zetten)
2 - In een progje op Android of iOS het volgende instellen:
3 - Testen vanaf 5G
Bij mij werkt het nu om een slapende PC te wekken vanaf een Vodafone verbinding.
suc6
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je uberhaupt wel bij je eigen netwerk komen van buitenaf ?
Dat zou ik eerst een testen, dit is niet altijd het geval namelijk.
Het moet het MAC adres van je netwerkkaart op je PC zijn.
Zet in je modem in ieder geval de volgende instellingen met alleen de Firewall aangevinkt:
Begin eerst in bios/uefi met wake on lan aan te zetten dan kijk ook in bios of erp uitstaat en zet Fastboot moet ook uit.
Vervolgens voor windows onder energiebeheer zet ook fastboot uit.
Vervolgens ga naar apparaatbeheer onder netwerkadapters ga naar eigenschappen van je netwerkkaart.
onder energiebeheer vink alles aan(dit apparaaat mag de computer uit slaapstand halen, De en dat de magic packet ook aangevinkt is
Vervolgens onder tab geavanceerd kijk naar wol of wake on lan(dit verschil per driver) en zet die op aan etc zet voor gemak de snelheid voor wol op 10mbit zodat je op je switch makkelijk kan zien of het aan/of uit staat.
zet tcp en udp checksum offload op: rx & tx
Wake on lan zou dan moeten werken
Bij nirsoft kan je een programma wakemeonlan downloaden om te testen of wake of lan voor je werkt
Als alles werkt dan forward je poort 9 in je modem
Het kan ook poort 7. Ik heb hier ook eens mee zitten klooien en dat werkte.
Gebruikte de WolOn app op Android.
0 - Wake on Lan op het eigen netwerk werkt, dan ben ja al 95% ver
1 - poortforwarding instellen naar je PC (192.168.178.xxx op poort 9 voor TCP en UDP (als het werkt kun je testen welke je dicht kan zetten)
2 - In een progje op Android of iOS het volgende instellen:
3 - Testen vanaf 5G
Bij mij werkt het nu om een slapende PC te wekken vanaf een Vodafone verbinding.
suc6
Hallo Marinus, bedankt voor de tip!
Het werkt. Bleek uiteindelijk dat ik in de 2 Android progjes die ik gebruikte niet het WAN-ipadres van mijn modem kon ingeven. Met het WolOn dat jij beschreef lukte dat wel en nu werkt het.
TOP!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.