Vraag
Reacties
Aankondigingen
DiederikH
Level 2

Hoe kan ik SmartWifi Pods laten ontkoppelen?

Klantenservice doet niks,

Bij het kopen van (gekochte) pods van een uitgeschreven klant kan de klantenservice van ziggo me niet helpen met het (ont)koppelen van de pods? Omdat de klant is uitgeschreven kunnen ze niet ontkoppeld worden…?

Ik snap überhaupt niet waarom gekochte pods nog ontkoppelt moeten worden als een oud-klant zich uitschrijft. Waarom doet het ‘uitschrijven’ dit niet automatisch bij gekochte pods?  Kom op het is 2024 Ziggo.

Als ze waren aangekocht kan de eigenaar er toch mee doen wat hij wilt? en toch weerhoudt ziggo de doorverkoop omdat ze handmatig nog ‘ontkoppeld’ moeten worden.

Ziggo noemt zich een duurzaam bedrijf maar weerhoudt klanten ervan om apparatuur duurzaam een tweede leven te geven. Schaam je Ziggo.

Ik kan deze pods dus wel weggooien?

0 Kudos
Oplossing

Wifipods overgenomen?

Heb jij wifipods van een ander overgenomen en wil je deze activeren? Neem contact met ons op via de chat. De medewerker checkt of de wifipod gekoppeld kan worden.

Chat met ons
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hieronder in dat topic is de plek om je pods te laten ontkoppelen, mits ze werkelijk gekocht zijn en niet in bruikleen gekregen of gehuurd van Ziggo: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/SmartWifi-pod-5-van-Ziggo-gevonden-op-Marktplaats-Lees-... 

Laat hier weten of het gelukt is via die weg, zo niet, dan kunnen er andere troepen ingevlogen worden.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @DiederikH . Welkom hier! 

Ik snap dat je even het gevoel had dat je van een koude kermis thuiskwam, zo. Ben je inmiddels geholpen of kan ik nog iets voor je betekenen? 

DiederikH
Level 2
Topicstarter

Hi Lyke,

sinds mijn post heb ik nogmaals 2 keer met de klantenservice aan de lijn gehangen en ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. 

mee codes zijn: XAAK12601E3D, XAAK12601D36 en heb ze van iemand gekocht die geen klant meer is. Ivm avg heb ik niks aan de klantenservice en ze willen me niet doorverbinden aan een techniek afdeling die hier iets van begrijpt. 

Kan er een moderator misschien helpen? Hoezo moet dit anno 2024 zo veel tijd kosten?

0 Kudos
DiederikH
Level 2
Topicstarter

Hi Bert,

ik snap dat je wilt helpen, maar een stukje tekst over waarom ik een chatbericht naar ziggo moet sturen gaat natuurlijk niks uithalen. 

De reden dat ik deze post maak is omdat zowel ik als de oude eigenaar van de pods al vier keer met hen hebben gechat. Ik heb al 5x met de klantenservice gebeld, en zeker het forum al afgestruind.

@Ziggo  plaatsen jullie potentiële winst van klanten die nieuwe pods moeten kopen en die oude mogen wegpleuren boven jullie eigengestelde doelen omtrent duurzaamheid? Of weten we dit antwoord allebei al?

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@DiederikH Je mag van mij Ziggo de schuld geven, maar de fout ligt natuurlijk bij de vorige eigenaar. Hij had ze moeten laten ontkoppelen voordat hij bij Ziggo vertrok. Logisch dat Ziggo even wil checken of het geen huur pods waren, zoveel verkopers op Marktplaats enz. beweren  ten onrechte dat het gekochte pods zijn.

0 Kudos
DiederikH
Level 2
Topicstarter

Hi @BackAgain22,

ik heb goed contact met de oude eigenaar en hij staat op het punt om een column in de nrc te schrijven over hoe afgrijselijk dit systeem in elkaar zit.

-Het is zijn schuld niet even te checken of hij iets moest ontkoppelen voor verkoop?

Bij welk product in jouw huis wat in eigendom is kun je niet zelf bepalen wat je er mee doet? Juist, alleen de ‘smart’ pods van ziggo. En nu kan dat niet meer omdat hij geen klant meer is? je ziet zelf toch ook in dat je dat niet bij elk van je eigen producten gaan dubbelchecken voordat je je ergens uitschrijft? Als ik mijn tv wil verkopen druk ik op de terug-naar-fabrieks-instellingen- knop (waar ik geen klant meer voor hoef te zijn bij LG/samsung/philips) en dan kan ik met de tv doen wat ik wil. 

Wat ik ziggo kwalijk neem is dat het anno 2024 een onmogelijk geneuzel is om een product wat het gewoon goed doet te hergebruiken. 

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@DiederikH Ik zit er na je vorige reactie nog eens over na te denken en ben het bij nader inzien eigenlijk wel met je eens dat het vreemd is dat iemand met een koop product niet kan doen en laten wat hij wil.

Ik heb hier zelf nog deze in een lade liggen Overal internet met Extra Internetpunt via stopcontact | Ziggo  

Jaren geleden gekocht voor 99 euro. Het zou me verbazen dat die gekoppeld zijn aan mijn vroegere Ziggo account (kan het niet checken, maar misschien weet @Bert dat?). Als die van mij niet gekoppeld zijn, zouden de koop pods dus ook niet gekoppeld moeten zijn.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@BackAgain22 Wifipunten en internetpunten via het internet waren niet gekoppeld aan het modem of de SmartWifi en kunnen bij iedere provider gebruikt worden met het modem/router waar je de ethernet kabel in stopt.

Met de witte SmartWifi pods ligt het anders, die zijn gekoppeld aan je modem en het mesh systeem in de cloud.

Er worden heel veel pods te koop aangeboden via marktplaats waarbij de vorige eigenaar vergeten is dat die ze in bruikleen hebben gehad of huren van Ziggo en dan kunnen die niet losgekoppeld worden.

Gekochte pods kunnen simpelweg losgekoppeld worden via de chat in het volgende topic: 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/SmartWifi-pod-5-van-Ziggo-gevonden-op-Marktplaats-Lees-dan-eerst/ba-p/1340587

of je kunt hier wachten tot er een Ziggo forum medewerker langskomt die ze vrijgeeft, mits ze werkelijk gekocht zijn.

De chat is sneller.

TIP: "ik heb goed contact met de oude eigenaar en hij staat op het punt om een column in de nrc te schrijven over hoe afgrijselijk dit systeem in elkaar zit."

Van dit soort dreigementen is hier nog nooit iemand van onder de indruk geweest en maakt nog minder indruk als er een simpele oplossing voor bestaat.

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@Bert Dank je voor de uitleg. Even checken of ik het goed begrijp (niet zo'n techneut, maar daar ben je vast al achter😂). Die oude dingen die ik heb werken ZONDER koppeling bij welke provider dan ook. Die Smartwifi pods werken ALLEEN als ze gekoppeld zijn aan modem en mesh systeem? Dan lijkt het weer logisch dat ze eerst ontkoppeld moeten worden. 

Maar blijft voor @DiederikH wel vervelend dat zo'n verzoek via de chat blijkbaar niet soepel en eenvoudig verloopt, ook niet voor de eerdere eigenaar. Misschien dat er wat dat betreft nog wat verbeterd kan worden.

"Dreigementen" ben ik ook geen fan van, denk ook niet dat Robin daar wakker van ligt.😂 

DiederikH
Level 2
Topicstarter

Hi @Bert ,

dank voor je reactie en je geduld. Je geeft me een extra optie en daar ben ik je wel dankbaar voor.

Ik ben benaderd door een van de medewerkers die volgens mij het probleem kan oplossen, dus dat is heel erg fijn. Mocht het niet lukken zal ik via je link een poging wagen.

Het eerdere puntje was trouwens niet zozeer bedoelt als dreigement, maar het geeft meer aan hoevéél tijd het kost om zoiets (ogenschijnlijk) simpels voor elkaar te krijgen. Ik en de vorige eigenaar zagen dit proces simpelweg niet aan komen.

Dat verwacht je niet als een product in eigendom is.