1
Vraag
2
Reacties
Melba

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik SmartWifi Pods laten ontkoppelen?

Hoe moet ik wifi pods ontkoppelen? 

Oplossingen

Wifipods overgenomen?

Heb jij wifipods van een ander overgenomen en wil je deze activeren? Neem contact met ons op via de chat. De medewerker checkt of de wifipod gekoppeld kan worden.

Chat met ons

Geaccepteerde oplossingen
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Goedemorgen @Joedyd! Bedankt voor je bericht en het vermelden van de serienummers van de Wi-Fi Pods. Ze zijn vrijgegeven en de koper ervan kan ze installeren 🙂

 

Voor de meelezers heb ik hier de scenario's op een rijtje gezet:

 

Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod van Ziggo niet?
De tweedehandse SmartWifi pod werkt niet in combinatie met jouw modem als de verkoper de SmartWifi pod heeft gehuurd van Ziggo. Een gehuurde SmartWifi pod blijft namelijk eigendom van Ziggo en is niet overdraagbaar. Vraag de verkoper of de pods gehuurd of gekocht zijn, zo voorkom je teleurstellingen.


Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod wel?
Heeft de aanbieder de SmartWifi pod rechtstreeks via Ziggo gekocht? Dan kan diegene de pod ook weer verkopen. Let wel, de SmartWifi pod moet dan nog wel administratief losgekoppeld worden. Als dit namelijk nog niet is gebeurd, kun je de SmartWifi pod niet installeren. Neem dan via bovenstaande chat-optie contact met ons op. 


Wat zijn de kosten als ik een SmartWifi pod wil lenen of kopen?
Onze SmartWifi pods leen of koop je. Vanaf 1,25 euro per maand heb je ze al in huis. De SmartWifi pod 5 kost 49,50 euro per stuk en bestel je eenvouidg zelf via Mijn Ziggo.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Melba ,

Indien de pods gekocht zijn kan een moderator dat voor je regelen.

Vul dan ook even je profiel aan met je postcode, huisnummer en de serienummers(die kan je bij ''persoonlijke opmerkingen'' kwijt): https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14233Posts
  • 1184Oplossingen
  • 6224Likes

Hey @Melba. Welkom hier! 

Gaat het om wifipods die jij van iemand anders gekocht/gekregen hebt? Weet je zo of diegene ze in bezit of in bruikleen had? 

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Lycke ,

 

Zoals je inmiddels weet ben ik degene die de heeft pods gekocht van @Melba en is gebleken dat ze helemaal niet te gebruiken zijn omdat ze nog steeds geregistreerd zijn. Toch maar weer duidelijk geworden dat Marktplaats niet altijd de beste plek is om zaken aan te schaffen en ik beter de pods rechtstreeks bij Ziggo had kunnen kopen. Maar goed, @Melba had aangegeven het netjes te willen afhandelen en er was afgesproken dat ze het geld zou terugstorten zodat ik de pods naar haar kon terugsturen. Ik kreeg ook de indruk dat ze oprecht was. Waarom anders een topic aanmaken met de vraag hoe te ontkoppelen in plaats van niets meer te laten horen. Het ziet er toch naar uit dat ik belazerd ben en ze niet van plan is het netjes af te handelen. Alsmaar uitstel en uiteindelijk de mededeling dat ze wel meer te betalen heeft. Ik heb weer een wijze les geleerd.

Vind je het prettig als ik de pods terugstuur zodat deze door jullie weer kunnen worden ingezet? Ik vind het ook jammer als ik deze nu bij de mileustraat moet gaan afgeven omdat ze niet meer gebruikt kunnen worden.

 

Overigens worden er veel Wifi pods op Marktplaats aangeboden. Ik vermoed dat meerdere mensen net als ik tot de ontdekking komen dat pods helemaal niet bruikbaar zijn. Ik hoop dan ook dat jullie dit soort klanten benaderen en voor de kosten van de pods laten opdraven. In het geval van @Melba gaat het om 6 pods maar liefst. Mocht het zo zijn dat ze pods heeft verkocht die niet van haar zijn vind ik het erg vervelend dat iemand anders hier de dupe van gaat zijn.

Jullie hebben haar gegevens als het goed is via deze community. Maar ik kan de details van haar naam vanuit de betaling nog aanleveren mocht dat handig zijn.

 

Bedankt voor de hulp die je ook hebt gegeven buiten dit topic om.

 

Groeten,

Rob

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6548Posts
  • 240Oplossingen
  • 5119Likes

@robhellemons er worden niet alleen SmartWifi Pods op Marktplaats aangeboden, maar ook modems en ook veel Mediaboxen XL die onbruikbaar zijn maar als bruikbaar worden verkocht.


Ik had de hoop dat voordat er spullen via Marktplaats worden gekocht dit eerst wordt gelezen. Maar blijkbaar wordt dit tóch over het hoofd gezien. 

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Zeker wel in verdiept @Wim C. en was er ook huiverig voor. Het was een ingecalculeerd risico wat ik heb genomen. Zoals ik al zei; gehoopt voor een gereduceerd bedrag de pods te kunnen kopen maar uiteindelijk beter meteen via Ziggo kunnen aanschaffen.

 

Helaas een teleurstelling rijker....

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6548Posts
  • 240Oplossingen
  • 5119Likes

@robhellemons een aantal Marktplaats-verkopers handelen ter goeder trouw. Ik zie genoeg gekochte SmartWifi Pods die geactiveerd worden op een nieuwe gebruiker.

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Wim C.  misschien was dat bij @Melba ook het geval. Die indruk probeert ze uiteindelijk wel te wekken via de chat. Maar helaas ... het is niet anders. 

Wellicht dat als andere mensen dit bericht lezen ze nog wel 2x nadenken voordat ze net als ik de pods goedkoper denken aan te schaffen via Marktplaats.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14233Posts
  • 1184Oplossingen
  • 6224Likes

Hey Rob. 

 

Ja, dit zijn heel vervelende situaties :-(. De gegevens van de verkoper heb ik en wij ondernemen hier verdere actie op. Ik begreep dat je inmiddels ook contact gehad met mijn collega Serkan over pods die voor jou wel gaan werken. 

Voor wat betreft het terugsturen. Dit mag is natuurlijk alleen maar top. Ik ben het ermee eens dat het enorm zonde zou zijn om deze naar de milieustraat te brengen. Je kunt ze gratis retourneren op:

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

 

Bedankt!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6548Posts
  • 240Oplossingen
  • 5119Likes

@robhellemons dat klopt vast.
Dat klinkt vast minder aardig dan ik bedoel, maar aan de andere kant hebben mensen ook zelf de verantwoordelijkheid om goed uit te zoeken of een via Marktplaats gekocht apparaat ook daadwerkelijk zal werken.

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Dat klopt helemaal @Wim C. en heb je helemaal gelijk in. Die verantwoordelijkheid ligt bij mij maar is via Marktplaats eigenlijk niet te doen. Vandaar een ingecalculeerd risico met deze teleurstelling tot gevolg.

 

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Lycke ,

 

Ik zal de pods terugsturen. Echt zonde als ze bij het grof vuil belanden.

Lijkt mij goed dat er actie wordt ondernomen. Ik hoop wel dat @Melba daadwerkelijk de Ziggo klant is waarbij je gaat aankloppen en niet iemand anders hier nu de dupe van wordt.

Op basis van de betaling heb ik de exacte naam en woonplaats. Mocht je dat willen verifiëren kan ik het via een direct bericht naar je sturen.

 

Nogmaals dank en groeten,

 

Rob

tregbe

Level 8
  • 196Posts
  • 6Oplossingen
  • 77Likes

Ik heb het al eens eerder geopperd. Waarom stuurt Ziggo niet eens een keer een nieuwsbrief naar alle abonnees. Scheelt tijd, geld, frustratie, etc. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6548Posts
  • 240Oplossingen
  • 5119Likes

@tregbe dat is inderdaad een mogelijkheid. 
Ikzelf denk dat een koper van deze SmartWifi Pods pas op dit forum belanden als een koper deze pod wil laten koppelen. En eigenlijk is het dan al te laat. 😳

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Lycke ,

Laat die stappen richting @Melba nog maar even achterwege. Zoals het er nu naar uitziet gaan we er samen alsnog uitkomen.
Grt,

Rob

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@robhellemons Dank voor je bericht. Fijn dat het alsnog lukt om er samen uit te komen. Laat je het weten indien er toch actie vanuit ons wenselijk is?

robhellemons

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Ik ga er van uit dat het goed komt. Mocht dat niet zo zijn dan laat ik het weten @Paul 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@robhellemons Helemaal goed! 😉 Anders staan we hier graag voor je klaar. 

Joedyd

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb gisteren mijn 3 wifipods verkocht. Kunnen deze s.v.p. ontkoppeld worden zodat de nieuwe eigenaar ze kan gebruiken? Bvd!

Joedyd

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De gegevens van de pods heb ik zojuist in mijn profiel erbij gezet. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic