1
Vraag
2
Reacties
asje

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoe kan ik MAC Filtering met tijden instellen op Modem TC7210.Z?

Hoe kan ik MAC Filtering met tijden instellen op Modem TC7210.Z?

Ik had gelezen dat ik dan het volgende moet doen: inloggen op mijn modem > Geavanceerde instellingen > Advanced > MAC Filtering > voeg filterregel toe (invullen apparaatnaam en MAC adres) > voeg reservering toe. Dan naar Wanneer moet MAC filter actief zijn? > Ik wil internet toegang blokkeren op : dagen en tijdstippen invullen > opslaan > KLAAR.

ECHTER bij mij stokt het al bij MAC Filtering. Ik kan nl wel een MAC adres invullen en op Apply klikken maar meer lijk ik niet in te kunnen stellen en dan is het apparaat voor altijd geblokkeerd. Ik wil het apparaat echter blokkeren van Zondag t/m Donderdag tussen 23.00 - 04.00.

Kan iemand mij helpen met hoe ik dat voor elkaar krijg?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
asje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jacob, ik heb het modem ontvangen en direct in gebruik genomen. Nu kan ik inderdaad de MAC Filterng met tijden invullen. Dus dit probleem is opgelost. Dank je wel voor je hulp!👍

Ik heb wel gelijk een andere vrraag maar daar heb ik zojuist op de community een nieuwe vraag voor gesteld te weten: 'MAC Filtering blokkadetijd nog steeds in zomer -2 uur en in winter -1 uur instellen?'. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als ik in de gebruiksaanwijzing kijk, dan zie ik geen mogelijkheid.

Handleiding Technicolor TC7210 - Ziggo (pagina 41 van 97) (Nederlands) (gebruikershandleiding.com)

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator je een nieuw modem toesturen\, daar is het wel mogelijk mee.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@asje goed dat je dit even aangeeft, welkom op de Ziggo Community. Ik ben eens gaan kijken en inderdaad, de specifieke tijden kunnen er niet worden ingevuld.

Met jouw akkoord stuur ik je graag een nieuw modem waarmee je dit wel kunt. Dan stuur ik deze en heb je deze over enkele werkdagen in huis. Doen? 😉

asje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jacob, Als je een nieuw modem waarop ik de tijden wel kan invullen zou willen sturen dan heel erg graag. 

Dank je wel!🙏😁

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@asje dan regelen we dit nu direct. Een vers modem komt jouw kant op, kosteloos. Die zal je over enkele werkdagen ontvangen. Voor je oude model krijg je een retourdoos. Zo is alles weer rond.

Laat je na ontvangst ook even weten of het allemaal gelukt is met de instelling? Alvast dank. 

asje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jacob, ik heb het modem ontvangen en direct in gebruik genomen. Nu kan ik inderdaad de MAC Filterng met tijden invullen. Dus dit probleem is opgelost. Dank je wel voor je hulp!👍

Ik heb wel gelijk een andere vrraag maar daar heb ik zojuist op de community een nieuwe vraag voor gesteld te weten: 'MAC Filtering blokkadetijd nog steeds in zomer -2 uur en in winter -1 uur instellen?'. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic