Vraag
Reacties
Guus_612
Level 1

Hoe kan het dat e-mails vanuit de inbox spontaan verdwijnen?

Ik maak gebruik van een mailadres van @Home.nl en mijn zus gebruikt gmail.com. Zij vroeg waarom ik niet op haar mailtje reageerde en ik heb nooit een mail van haar gezien. Proef op de som: zij stuurde een mail en die kwam ook in mijn inbox en verdween even later spontaan. Het stond ook niet in de spam of prullenbak. Rara, hoe kan dat?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijke oorzaak is dat het home.nl-adres in een mailapplicatie is ingesteld als POP3-account. Bij POP3 wordt mail standaard verplaatst van de server naar de mailapplicatie en is vervolgens elders niet meer zichtbaar, tenzij expliciet is ingesteld dat een kopie op de server wordt achtergelaten. Het is ook mogelijk dat een doorstuur- of filterregel is ingesteld voor het adres, ofwel in webmail of een mailapplicatie.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als van bovenstaande geen sprake is, wijzig dan je wachtwoord van Mijn Ziggo en van je emailadres in Mijn Ziggo, want dan kan mogelijk iemand anders in je mail zitten en kijk of er geen doorstuur regels ingesteld zijn in de instellingen van de webmail.

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Guus_612, welkom op de Community!

Wat gek dat haar mail zomaar verdwenen is. Dan is het goed om er even achter aan te gaan. Is het inmiddels gelukt met het advies in dit topic?

Dit is hoe je deze instellingen checkt. Controleer eerst of de e-mail instellingen goed staan. Vervolgens controleer je aan de hand van deze stappen of er een filter/doorstuur regel actief staat:

1. Log in op je Ziggo Mail-account via mail.ziggo.nl.

2. Klik op het tandwielpictogram rechtsboven om naar Instellingen te gaan.

3. Ga naar het tabblad Filters of Regels.

Krijg je het zo niet werkend, test dan of het wel goed gaat via de webversie van Ziggo Mail en eventueel welk mail-programma je gebruikt. 

0 Kudos
Guus_612
Level 1
Topicstarter

Ik maak alleen maar gebruik van mail.ziggo.nl, dus geen mailapplicatie en geen filterregels. Wel krijg ik al een poosje spam door gegenereerde numerieke gmail.com accounts maar dat zou daar los van moeten staan.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Helder @Guus_612, als ik het goed begrijp ontvang je op je Ziggo Webmail de mails van je zus die gebruik maakt van Gmail niet, maar komen ze eerst wel kort in je mailbox terecht om vervolgens spontaan te verdwijnen. Dat is inderdaad heel apart. Ervaar je dit alleen met de e-mails die verstuurd worden via een Gmail account of ook via overige mail accounts ( Outlook , iCloud mail, Yahoo etc ) ? Of betreft dit alleen de mail die verstuurd wordt via het Gmail adres van je zus en ontvang je bijvoorbeeld e-mails die via andere Gmail adressen verstuurd worden wel? 

0 Kudos