Socks

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan de SSID code in de box verschillen met de code op de label???

Ik kreeg vandaag een nieuwe mediabox XL binnen en heb hem direct aangesloten.

Nadat de box opgestart was direct alles ingesteld. De tv werkte meteen en het bekabelde internet ook.

Op het moment dat ik de wifi wilde instellen keek ik naar de codes op het label onderop de box om in te loggen. in mijn zoektocht tussen alle SSID codes vond ik niet degene die op de label was aangegeven. Op dat moment dacht ik nog dat ik het misschien moest aanzetten in de box maar dat bleek niet zo te zijn.

Na alles bekeken te hebben kwam ik erachter dat de SSID code in de box anders was dan die onderop de box staat. Ik heb al geprobeerd om het opnieuw te resetten in de fabrieksinstellingen maar dat heeft geen nu want het blijft een andere code. 

 

Nu heb ik de volgende vragen;

 

Heeft iemand dit al een keer meegemaakt dat het niet overeen kwam?

Kan ik dit zelf veranderen zodat het met elkaar overeen komt of moet dat door Ziggo zelf gedaan worden?

En als het zelf kan hoe zou ik dat dan moeten doen?

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je een los modem (connect box)? Dan moet je die gebruiken.

De media box xl is dan niet geschikt meer als router /ap / of wifi punt.

Socks
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steefb,

 

Nee alleen de media xl box. Hiervoor de oude Horizon en daar deed de wifi het gewoon van en klopte de SSID codes van zowel intern als label met elkaar.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel simpel deze box is of niet nieuw en niet goed terug gezet naar de fabrieksinstellingen wat zeer teleurstellend is, of er is abusievelijk een verkeerd stickertje op geplakt, verder wordt zoals aangegeven de MBXL niet echt meer ondersteund als modem router hoewel het topic over de MB XL met nieuwe software daar niet heel duidelijk over is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Socks en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Je vraagt hoe het kan dat de netwerknaam (SSID) van de Mediabox XL niet overeenkomt met de sticker aan de onderzijde. Wat @RoWi aangeeft kan kloppen. Het kan zijn dat de Mediabox XL voorzien is van een verkeerde sticker of het apparaat is mogelijk voor uitgifte niet naar fabrieksinstellingen gereset. Zo te zien had je ook een los modem (Connecbox ) moeten krijgen. Ik zorg ervoor dat je die alsnog binnen 3 dagen van ons ontvangt. Je dient dan de netwerknaam (SSID) en de netwerksleutel (WPA2 key) op het separate Connectbox modem te gebruiken om verbindnig te maken met wifi. Laat je onder dit topic weten of het gelukt is met het aansluiten van het modem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Socks Heb je het modem inmiddels ontvangen? We zijn erg benieuwd of het gelukt is alles aan te sluiten en het wifi netwerk (SSID) in te stellen. Laat je het weten onder dit topic?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Socks Is het nog gelukt om je wifi in te stellen i.c.m. het separate modem?

Uitgelicht topic