PH57Ok, je hebt dus een 200/20 abo.
Die snelheid haal je bekabeld thuis voor geen meter.
Dat hoort wel zo te zijn!
Je schreef immers:
"....de monteur van Ziggo haalde hier maar 18 Mbps met mijn bekabelde pc en met mijn laptop bekabeld 12 Mbps en toen zei hij dat beide pc's een defect moesten hebben aan de netwerkkaart."
Nu is alles mogelijk, maar de kans op twee defecte netwerkkaarten tegelijk
is erg klein.
Bovendien: je testte je PC of Laptop bekabeld bij een computerwinkel en kwam daar op
200 Mbps down.
Met de netwerkkaart van dat systeem is zo te zien dus niets aan de hand.
Welk systeem testte je bij de computerwinkel?
Was het de PC, waar nu een Wireless adaptor aan is toegevoegd?
Als dat zo is: test de Laptop daar dan ook eens. Wellicht geeft die bekabeld ook wel
200 Mbps down.....
Als je bekabeld zulke lage snelheden krijgt thuis, dan kom je met Wireless
nooit hoger uit dan de bekabelde snelheid- hoe goed de wireless adaptor ook is.
Het is daarom dat bij een probleem met de snelheid altijd eerst bekabeld getest moet worden.
Met een PC of laptop
rechtstreeks aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
Als dat ok is, dan kan er vervolgens naar evt problemen met de snelheid van Wifi worden gekeken.
Je moet dus bekabeld gaan testen met het systeem dat bij de computerwinkel
bekabeld 200 Mbps down gaf.
Gebruik: http://www.dslreports.com/speedtest
Wat is de uitkomst?
Hoewel ik hoop op beter, verwacht ik: even slecht als toen de monteur testte.
Als de test nog steeds slechte resultaten geeft, dan graag ook het volgende.
(1) foto's maken van de situatie bij het AOP en die hier laten zien.
AOP = Abonnee Overname Punt = waar de Ziggo kabel je huis binnenkomt.
Zorg dat het AOP, Splitter(s), Ziggo Modem/Router, evt Coax versterker goed in beeld komen.
(2) Laat hier de Docsis Down- en Upstream waardes zien van het Kabel-Modem.
Waar die waardes precies op de beheerspagina's van de Ziggo Modem/Router te vinden zijn, hangt af van welke Modem/Router je hebt.
Als het toevallig een witte ConnectBox is, kijk dan bij:
Advanced Settings>Tools>Network Status
De waarden staan op de Tabs Downstream en Upstream.
De info op de Tab 'Network Log' is ook interessant om hier te laten zien.
Gr Han