1
Vraag
2
Reacties
Jackflash

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Hoe @home e-mail adres herstellen

Ziggo had mijn @Home email adres geblokkeerd omdat er verdachte activiteit had plaatsgevonden. Ik wilde daarom mijn wachtwoord wijzigen. Dat lukte niet meteen, dus ik dacht ik verwijder tijdelijk het e-mail adres en activeer 'm daarna weer. Dat heb ik gedaan vanuit de 'mijn ziggo' omgeving. Als ik vervolgens het e-mail adres wil herstellen, kan ik alleen maar '@ziggo' email adressen aanmaken. Mijn vraag is nu: hoe kan ik mijn @Home mail adres herstellen?

Overigens: het betreft niet het hoofd mail adres, maar een mail adres dat ik later heb aangemaakt. Ik heb dit al zeker 20 jaar, dus het zou behoorlijk pijnlijk zijn als het niet meer te herstellen valt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Inmiddels contact gehad met de klantenservice tweede lijn. Ze gaan het herstellen. Foutje van ziggo blijkbaar, want het mag niet mogelijk zijn om een hoofd e-mailadres te kunnen verwijderen. Binnen een paar dagen heb ik weer toegang 😅

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Bert en @Buurman Ik moet bekennen dat het voor mij ook even vreemd kijken was, maar het klopt dat er nu geen zogenoemd ''hoofd e-mailaccount'' meer is. Alle e-mailadressen kunnen tegenwoordig worden verwijderd in Mijn Ziggo. Dit is sinds eind augustus aangepast 🙂 

Bekijk in context

Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Zojuist de bevestiging gekregen van Ziggo klantenservice dat mijn e-mail adres hersteld is. Inmiddels heb ik het ook weer toegevoegd en werkend. Ik heb de reacties hierboven gelezen over het al dan niet bewust / onbewust kunnen verwijderen van je hoofd e-mail adres. De medewerker van de tweede lijn die ik gesproken heb, gaf toch echt aan dat het een fout van Ziggo was (bood zelfs excuses aan) en het niet mogelijk zou moeten zijn om het hoofd e-mail adres te verwijderen. 

Vooropgesteld: ik ben zelf zo klunzig geweest het adres te verwijderen, dus ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben hiervoor. Daarom ben ik heel blij dat het op deze manier toch hersteld kon worden. Waar ik wel vraagtekens bij heb is dat ik geen enkele waarschuwing kreeg bij het verwijderen (''weet u zeker dat...'', ''deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden'', etc.). Bovendien was ik er niet van op de hoogte dat dit adres mijn 'hoofd' email adres was, ik ging er altijd van uit dat het een ander e-mail adres was. 

Anyway, eind goed al goed. Ben erg content met de snelle en adequate oplossing van Ziggo.

Bekijk in context

16 Reacties 16
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dat was geen slimme actie.

Wellicht dat een Ziggo Mod nog wat voor je kan betekenen.

Je zou het dus even moet afwachten.

Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Nee, zeker niet slim. Ging er zomaar vanuit dat ik dit makkelijk zelf weer kon doen. Niet dus... Kan ik het beste de klantenservice benaderen, of zijn de Ziggo mod's hier ook aanwezig?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je zou ook nog eens kunnen proberen met de klantenservice (niet geschoten is altijd mis). Maar de kans hier is groter omdat ze vanuit hier meer kunnen doen voor je.

Er zijn hier diverse Ziggo Mods aanwezig. Als het goed is komen deze vanzelf langs.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je het @ Home.nl adres verwijderd hebt, zijn sowieso al alle mails weg die er mogelijk nog in stonden.

Ziggo maakt geen persoonlijke mailbox backups.

 

Normaal gesproken zet Ziggo geen mailadressen meer terug of verplaatst ze, dus ik geef je vrijwel geen kans.

Maar zet voor de zekerheid je mailadres achter je huisnummer in je profiel.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@Bert een @home mail adres (en alle anderen ook)  wordt alleen terug gezet als het door een fout van Ziggo komt, dat is hier niet het geval, dus is het pech. 

Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Dat zou verschrikkelijk zijn. Ik begrijp het ook niet zo goed. Er kwam geen enkele waarschuwing voorbij of ik het wel zeker wist en dat deze actie onherstelbaar is. 
het moet toch wel mogelijk zijn dan een nieuw eMail adres aan te maken en dan hetzelfde adres te kiezen? 
mik hoop heel erg dat iemand van ziggo mij alsnog kan helpen. Inmiddels ook een mail naar de klantenservice gestuurd. E-mailadres achter huisnummer gezet in profiel.

dank

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Jackflash

Ooh wat jammer dat dit zo loopt. Ik kan mij voorstellen dat je deze gedachte had. 

Echter, wij kunnen inderdaad echt geen oude e-mailadressen meer herstellen. Het spijt me 😞 

Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Inmiddels contact gehad met de klantenservice tweede lijn. Ze gaan het herstellen. Foutje van ziggo blijkbaar, want het mag niet mogelijk zijn om een hoofd e-mailadres te kunnen verwijderen. Binnen een paar dagen heb ik weer toegang 😅

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat klinkt hoopvol 😄 houd je ons op de hoogte ? 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jackflash Dan is het helemaal een grote fout van Ziggo, in het oude Mijn Ziggo kon je namelijk niet je hoofd-emailadres verwijderen.

 

Een Ziggo moderator kan dat doorgeven naar de juiste afdeling om verdere ongelukken te voorkomen.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Bert  even hier op inhaken.

Begin deze maand heb ik 2 @ziggo.nl e-mail accounts aangemaakt als slapende reserve voor onze beide standaard @outlook.com e-mail accounts.

Ik heb toen zonder probleem en bewust mijn oude  @home e-mail hoofdaccount kunnen verwijderen.

Die fout van Ziggo komt mij dus in dit geval goed uit, want het ongebruikte @home account gaf toch alleen maar veel spam in het verleden. 

Bij Ziggo is al jaren mijn outlook e-mail als contact adres bekend.

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Buurman Of is het inmiddels bewust dat je je oude hoofd mail account kan verwijderen?

Ben benieuwd of een Ziggo moderator hier iets over kan vertellen.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Bert In Mijn Ziggo kan ik gewoon als het moet de beide aangemaakte Ziggo e-mail accounts zo weer verwijderen. Zoals ik al aangaf Ziggo correspondentie gaat via mijn outlook e-mailaccount en beschouw die maar als hoofdaccount.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Bert en @Buurman Ik moet bekennen dat het voor mij ook even vreemd kijken was, maar het klopt dat er nu geen zogenoemd ''hoofd e-mailaccount'' meer is. Alle e-mailadressen kunnen tegenwoordig worden verwijderd in Mijn Ziggo. Dit is sinds eind augustus aangepast 🙂 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Cecilia Duidelijk, dank je, dat bied perspectieven 🙂

Jackflash
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Zojuist de bevestiging gekregen van Ziggo klantenservice dat mijn e-mail adres hersteld is. Inmiddels heb ik het ook weer toegevoegd en werkend. Ik heb de reacties hierboven gelezen over het al dan niet bewust / onbewust kunnen verwijderen van je hoofd e-mail adres. De medewerker van de tweede lijn die ik gesproken heb, gaf toch echt aan dat het een fout van Ziggo was (bood zelfs excuses aan) en het niet mogelijk zou moeten zijn om het hoofd e-mail adres te verwijderen. 

Vooropgesteld: ik ben zelf zo klunzig geweest het adres te verwijderen, dus ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben hiervoor. Daarom ben ik heel blij dat het op deze manier toch hersteld kon worden. Waar ik wel vraagtekens bij heb is dat ik geen enkele waarschuwing kreeg bij het verwijderen (''weet u zeker dat...'', ''deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden'', etc.). Bovendien was ik er niet van op de hoogte dat dit adres mijn 'hoofd' email adres was, ik ging er altijd van uit dat het een ander e-mail adres was. 

Anyway, eind goed al goed. Ben erg content met de snelle en adequate oplossing van Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic