1
Vraag
2
Reacties
lucanto

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe blokkeer ik bepaalde websites via mijn modem?

Dag allemaal!
ik probeer paar topics te lezen en krijg deze melding.
-"Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina"
heb naar regels gezocht maar daar zie ik niet waarom dat is.
zocht namelijk hoe ik toegang tot sommige sites of diensten kan blokkeren via mijn Connect Box. (https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/websites-blokkeren-29245)
Alvast bedankt voor elke reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Beste lucanto
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Moderatoren van Ziggo zijn afgelopen week druk bezig geweest met het verwijderen van hele oude berichten. Het bericht dat jij geeft is zo'n oud bericht en hebben ze op zolder geplaatst en op zolder kunnen we niet meer komen. Daarom zie je de link nog wel maar kan je er niet op (de trap hebben ze weggehaald).

Beetje vervelend, dat kan ik me voorstellen. Maar er zullen waarschijnlijk nog genoeg berichten over blijven die je kan helpen met je vraag. Kom je er niet uit dan kan een moderator je helpen om het bericht van zolder te halen.

Ik heb wel een stukje voor je gevonden, misschien kan je hier iets mee?
Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR

Bekijk in context

6 Reacties 6
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Deze kunnen (tijdelijk) naar 'zolder' zijn geplaatst, dus uit zicht voor ons. Dat is ervoor te zorgen dat de Community straks niet overloopt van de topics. Ook kan een topic tijdelijk even uit het zicht zijn. Wil je een topic terug zien, dan kan ik vragen of een moderator, zoals Anne H Ziggo zich er over buigt, maar het kan even duren vooraleer het word opgepakt.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Beste lucanto
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Moderatoren van Ziggo zijn afgelopen week druk bezig geweest met het verwijderen van hele oude berichten. Het bericht dat jij geeft is zo'n oud bericht en hebben ze op zolder geplaatst en op zolder kunnen we niet meer komen. Daarom zie je de link nog wel maar kan je er niet op (de trap hebben ze weggehaald).

Beetje vervelend, dat kan ik me voorstellen. Maar er zullen waarschijnlijk nog genoeg berichten over blijven die je kan helpen met je vraag. Kom je er niet uit dan kan een moderator je helpen om het bericht van zolder te halen.

Ik heb wel een stukje voor je gevonden, misschien kan je hier iets mee?
Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR
lucanto
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Willem-A,
bedankt voor uitleg!

EnergieBoy,
bedankt voor uitleg en mogelijke oplossing voor mijn probleem!
ga het nu proberen
lucanto
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
EnergieBoy,
Op die manier ik kan alleen toegang tot wi-fi ontnemen op bepaalde dagen en tijdstippen.
Wat ik naar op zoek naar ben is om bepaalde sites te blokkeren bijvoorbeeld youtube.com zonder ouderstoezicht of dergelijke acties.
retestreak

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
lucanto wrote:
EnergieBoy,
Op die manier ik kan alleen toegang tot wi-fi ontnemen op bepaalde dagen en tijdstippen.
Wat ik naar op zoek naar ben is om bepaalde sites te blokkeren bijvoorbeeld youtube.com zonder ouderstoezicht of dergelijke acties.


Een optie zou kunnen zijn om gebruik te maken van Open-DNS.

Het probleem hierbij is dat het wel makkelijk omzeilt kan worden d.m.v de DNS-instellingen op de computer te wijzigen.

Een artikel over DNS, voor het blokkeren van websites kunt u hier vinden.
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Ik vind CleanBrowsing beter dan OpenDNS.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic