1
Vraag
2
Reacties
Fietsen1002

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe benader je shares van je NAS via IPv6 met de Connectbox?

Ik kom er niet uit. Ik heb inmiddels een verbinding met zowel IP4v als IP6v nu wil ik via WEBDAV ook buiten mijn lokale netwerk op mijn NAS inloggen. Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar. Lokaal lukt het me, maar als ik van buiten inlog gaat het niet goed. Ik begrijp inmiddels dat ik iets moet open zetten in de firewall van/voor IPv6. Maar hoe doe ik dat. Mijn NAS heeft wel een IPv6 aanduiding in de NAS, maar in de connectbox zie ik alleen maar het vast IPv4 adres wat ik er aan heb gehangen. Bellen, chatten en de app gebruik heeft niet geleid tot enig zinvol antwoord. By the way ik heb een zakelijk abonnement en ben wel teleurgesteld in de service naar zakelijke partijen. Overigens kan ik wel via de bij de QNAP meegeleverde DNS myqnapcloud.com van buiten inloggen, maar dan kan ik de nas-mappen niet in mijn Finder benaderen, lokaal kan ik dat wel. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

1 - Log in op je Connectbox giga http://192.168.178.1

2 - ga naar Geavanceerde instellingen

3 - IP- en Poorfiltering

4 - voeg nieuwe regel toe

5 - zie bijlage. Vul bij  IPv6 adres je IPv6 adres van de NAS in. (herhaal eventueel voor poort 443).

 

6 - benader je NAS van buiten je eigen netwerk (met Vodafone werkt niet, alleen IPv4) met het IPv6 adres van je NAS. (Voor de veiligheid wel een user/password instellen!)

 

Optioneel:

koppel je IPv6 adres van je NAS aan een (gratis) domeinnaam. Bijvoorbeeld duckdns.org of dynv6.net

 

Edit bijlage toegevoegd.

Bekijk in context

4 Reacties 4
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Heb je zakelijk IPv6 met een PtP IPv6 verbinding? Of krijg je een prefix toegewezen? Je zou in principe alleen de juiste poort open hoeven te zetten, en te verbinden naar het IPv6 adres van de NAS. Welk modem of firewall gebruik je?

Fietsen1002
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit krijg ik te zien bij test IPv6Dit krijg ik te zien bij test IPv6

Fietsen1002
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Ziggo modem CH7465LG,

 

De vraag is hoe zet ik de juiste poort open bij IPv6.  Ik heb voor WEBDAV in de NAS gekozen voor een https naar poort 5001 maar hoe stel ik dat nu in op het Ziggo modem voor IPv6?

 

 

 

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

1 - Log in op je Connectbox giga http://192.168.178.1

2 - ga naar Geavanceerde instellingen

3 - IP- en Poorfiltering

4 - voeg nieuwe regel toe

5 - zie bijlage. Vul bij  IPv6 adres je IPv6 adres van de NAS in. (herhaal eventueel voor poort 443).

 

6 - benader je NAS van buiten je eigen netwerk (met Vodafone werkt niet, alleen IPv4) met het IPv6 adres van je NAS. (Voor de veiligheid wel een user/password instellen!)

 

Optioneel:

koppel je IPv6 adres van je NAS aan een (gratis) domeinnaam. Bijvoorbeeld duckdns.org of dynv6.net

 

Edit bijlage toegevoegd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic