1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
benan28

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe apparaten in te stellen voor beste wifi?

Ik heb sinds kort nieuwe router ivm giganet en ik heb zowel deco x60 als ook tp smartboosters van tp via ziggo. Ik wil graag zowel in huis als ook in mijn tuinhuis goede WiFi. Huis met veel beton en aansluiting in meterkast en naast begane grond nog 3 verdiepingen.

Ik had als eerste deco x60 en heb daarvan 1 bij router in meterkast staan(als accespoint) en 1 op 1e verdieping en 1 op 2e verdieping.

De tp smartboosters van ziggo heb ik daarna geplaatst in woonkamer om door te verbinden naar tuinhuis(daar staat nr 2) en 1 staat bij mijn dochter op haar kamer (1e verdieping).

Vooral mijn zoon op de bovenste verdieping heeft minste snelheid en is fanatieke gamer. Ik heb geen mogelijkheden voor vaste kabel. Dacht vandaag de oplossing te vinden in bestellen 3 ziggo smart WiFi versterkers om hiermee in trappengat op bg, 1e en 2e verdieping deze te hangen.

Vraag me nu af wat te doen? Hoe krijg ik met deze apparaten beste verbinding? 
hoe stel ik router in? Bridge en deco als router? Of router en deco als accespoint? 

wie kan mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

De beste verbinding is altijd bedraad.

De Deco's instellen als router of als accespunt hangt ervanaf of u de uitgebreide functies van de Deco units wil gebruiken. Het zal voor de verbinding weinig verschil maken.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

De beste verbinding is altijd bedraad.

De Deco's instellen als router of als accespunt hangt ervanaf of u de uitgebreide functies van de Deco units wil gebruiken. Het zal voor de verbinding weinig verschil maken.