1
Vraag
2
Reacties
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

High latency detected

Heren,

Ik heb een compact modem in bridge.

Daar naast staat een Ubiquiti Dream Router UDR 3 en een U6-LR en 2 USW Lite 8-PoE.

De High Latency laat die elke dag een paar keer zien. Merk ook dat mijn snelheid te wensen overlaat de laatste tijd.

Ik heb wat gegevens erbij gedaan, zodat de experts hiernaar kunnen kijken.

Ik hoor graag wat jullie nog meer nodig hebben

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Rikst 

Monteur is langs geweest.

Monteurs van jullie zijn erg aardig. Deze man zei dat hij niet veel aan deze storing te kunnen doen dan alleen maar ff nameten. Ik vroeg aan hem voor hij hem gaat nameten om eerst alle aansluitingen te verversen. Het oude afknippen en opnieuw aansluiten, ook in de kast. Deze monteur wilde dat zeker doen, maar of het hielp....is een 2e zei deze man.

Aangezien coax eerder op de aarde corrosie krijgt is het de moeite waard. 

Dat heeft ie dan ook gedaan, en nagemeten. Kabel was goed dus is ie weer retour gegaan. En dat was idd het laatste wat er gedaan kon worden. En nu zijn we een aantal dagen verder en het idee heeft geholpen. Totaal geen last meer van High Latency. 

Aansluitingen zijn in deze erg belangrijk. 

Ik hoorde het toen mijn zoon kwam (IT engineer) die zij dat ik er op moest aandringen om de aansluitingen te verversen. En het klopt idd. 

Dus heeft geholpen, bedankt voor jullie hulp.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er is nogal wat mis met je signaal wat dit zou kunnen veroorzaken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Bert Je heb gelijk ik was idd wat vergeten. Bij deze.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat je modem in bridge of in router modus?

Staat je router in bridge of in router modus?

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Die staat in bridge. 

Ik weet wel dat de Connectbox altijd veel problemen hebben ivm de Puma chip die er in zit.

Vorige keer is er ook een monteur langs gekomen, en die heeft toen alles vernieuwd.

Bedrading is dan ook 100% in orde.

Weet bijna zeker dat die verbindingsproblemen door deze chipset wordt gegeven.

Misschien idee om maar gelijk de Ubee modem te sturen.

Scheelt weer geld aan een goede monteur, en ik heb geen problemen meer. 

We wachten even af tot er een moderator reageert die dat kan regelen.

Ik weet dat ze niet zo gauw worden omgeruild, maar constant problemen idd ook niet de oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie heel tig T3's in je upstream, daar gaat iets niet goed, dat zou vrijwel 0 moeten zijn, dus zal er aan een monteur niet te ontkomen zijn.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Dank @Bert .

De T3 time out.

Voor een monteur zal ik even wachten tot er een moderator reageert.

Die kunnen een goede monteur aansturen.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Helaas nog geen reactie van een moderator. Misschien nog even wachten, en anders via de helpdesk. Maar ja leg dat maar is uit 🤣🤣

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Bigpapa Ietwat laat, maar niet met minder service in het vaandel! 

Ik heb een monteursafspraak voor woensdag 04-01-2022 in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur ingepland. Daarnaast is er een Ubee 1318ZG onderweg. Mocht je het modem voor de afspraak binnen hebben en het probleem niet meer spelen, dan mag je de afspraak annuleren. Voor je huidige modem ontvang je overigens vanzelf een retourdoos.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Vincent Bedankt voor het antwoord en het zeer snelle handelen van je. 

Afspraak heb ik 1 dag verplaatst. Ik wacht zeker op de monteur. Iig bedankt en wordt vervolgd. 👍

Prettige dagen.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Vincent Inmiddels de box binnen en de monteur nam contact met mij op. Ik wist niet wat ik er van moest vinden, maar hij belde op om te vragen wat de problemen waren. Ik uitgelegd (niet dat ik met jullie contact had) toen zei de beste meneer "ik stuur wel een nieuw modem op" want het is niet nodig om daarvoor langs te komen. Toen deze man zei dat ik in 2019 een nieuw punt had gehad, kan ik makkelijk de nieuwe modem aansluiten. Toen ik vertelde dat ik al een nieuwe modem had, was ie stil.

Ik vertelde dat moderator van de  Community een Ubee modem had gestuurd. Toen vertelde hij dat ik hem er maar moest tussen zetten, en dat hij hem alvast zaak activeren. Ik vertelde dat ik op de zaak zat en nu geen tijd had. Hij zei dat ie de afspraak ging annuleren om mij niet op kosten te jagen. Ik vroeg "waarom kosten" je moet tegenwoordig betalen, en dat zou zonde zijn van uw geld. 

Ik was even de kluts kwijt. Volgens mij had deze monteur geen zin om langs te komen. Heel erg vreemd 

Maar goed, afspraak heeft ie geannuleerd, en tegelijk beide mijn vrouw op dat ze geen internet meer had. Wat blijkt🤬🤬 hij had de nieuwe modem al geactiveerd waardoor de oude niets meer deed. Maar mijn vrouw was wel aan het werk op de computer thuis met geld zaken. We waren in alle staten, je snap het wel. Ik ben gekomen maar huis gegaan om de nieuwe modem te installeren. Kostte mij 4 vrije uren.

Maar al met al, snelheid is een stuk stabieler en sinds dat hij aangesloten is nog maar 2 keer high Latency gehad. Dus het zit er nog in. @Vincent klopt dat, dat je moet betalen voor de monteur als er problemen zijn. Als het mijn schuld is snap ik het. Wil je dat er weer een monteur langs komt, eentje die ook daadwerkelijk langs komt. Graag hoor ik van je.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oef, @Bigpapa. Ik schrik wel een beetje van dit verhaal, want dit is zeker niet hoe het zou moeten gaan. Ik zet dit ook zeker even door naar de betreffende monteur. Baal hier echt van :-(. 

Ik kan hier nogmaals een monteur voor inplannen, gezien het probleem nog steeds speelt. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? 

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Lycke  Als je voor mij een monteur kan inplannen graag. Want het probleem is wel minder, maar is er nog wel.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dan moet er gewoon alsnog een monteur langskomen! Ik heb de monteur voor je ingepland @Bigpapa, deze komt bij je langs maandag 16 januari a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Mocht die niet goed uitkomen, dan kun je tot 24 uur voor aanvang van de afspraak een ander moment kiezen in Mijn Ziggo. We horen graag de uitkomst.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Rikst  Bedankt. Wordt vervolgd.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Rikst 

Monteur is langs geweest.

Monteurs van jullie zijn erg aardig. Deze man zei dat hij niet veel aan deze storing te kunnen doen dan alleen maar ff nameten. Ik vroeg aan hem voor hij hem gaat nameten om eerst alle aansluitingen te verversen. Het oude afknippen en opnieuw aansluiten, ook in de kast. Deze monteur wilde dat zeker doen, maar of het hielp....is een 2e zei deze man.

Aangezien coax eerder op de aarde corrosie krijgt is het de moeite waard. 

Dat heeft ie dan ook gedaan, en nagemeten. Kabel was goed dus is ie weer retour gegaan. En dat was idd het laatste wat er gedaan kon worden. En nu zijn we een aantal dagen verder en het idee heeft geholpen. Totaal geen last meer van High Latency. 

Aansluitingen zijn in deze erg belangrijk. 

Ik hoorde het toen mijn zoon kwam (IT engineer) die zij dat ik er op moest aandringen om de aansluitingen te verversen. En het klopt idd. 

Dus heeft geholpen, bedankt voor jullie hulp.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @Bigpapa! Fijn dat je er nu geen last meer van hebt gehad 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic