1
Vraag
2
Reageer en help mee
JeroenWinkel

Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Hier en daar weer wat packet loss / moeite met laden van documenten

Na een tijdje een erg stabiele verbinding te hebben gehad, lijkt het de laatste tijd weer wat minder. Heeft het zin om hier nog naar te laten kijken of is het beter om maar gewoon even te wachten tot de ofmd(a) kanalen zijn verplaatst? Screenshot 2023-04-14 170055.pngEvent log stond / staat vol met deze meldingen, alleen na het opnieuw opstarten zijn deze weg. Ik heb gezien dat die ook regelmatig naar profile 2 en 2/3 overschakelde.

 

Screenshot 2023-04-14 171750.png

151 Reacties 151
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9373Posts
  • 570Oplossingen
  • 2444Likes

kun je ook een foto van de hoofdaansluiting het aop maken

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Aangezien wij nog maar 1 coax kabel gebruikte om tv te kijken ga ik even kijken of het verschil maakt als ik het modem direct op het aop doe. (Ik had voorheen een poa 256 er tussen zitten) Hierbij de nieuwe gegevens en foto van aop.

 

7403D92B-093A-447A-A281-F193BD1FF6F7.jpeg



D008AB3D-E314-4BE9-B5B4-0C11858D2A09.jpeg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9373Posts
  • 570Oplossingen
  • 2444Likes

aop is prima,

werkt het nu stabieler rechtstreeks op het aop ? 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Jammer genoeg niet. In game ping grafiek ziet er uit als een hartslag (zal proberen hier een foto van te maken) en ook packet loss nog aanwezig. Maar ik snap het niet want het heeft het na het vervangen van een koppeling in de kabel langere tijd zo stabiel gedaan..

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

 

EBBB901F-9904-4A33-86E0-5E0DA178EEDB.jpeg

DB5BB6F6-0EBF-4645-9889-93C7C35AA3DA.jpeg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9373Posts
  • 570Oplossingen
  • 2444Likes

heb je het modem ook al gereset naar zijn fabrieksinstellingen ?

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Nee nog niet, zal ik nog even doen.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Fabrieksinstellingen heeft ook niet gewerkt helaas

 

140ACCFA-FCAE-45AA-A270-E25472F52420.jpeg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9373Posts
  • 570Oplossingen
  • 2444Likes

gezien de aop en modem waardes prima zijn lijkt het mijn een goed plan als een moderator de verbinding een paar dagen monitor,

een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18005Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6572Likes

Goedemiddag @JeroenWinkel,

Vervelend dat je op dit moment packetloss constateert! Ik heb direct even een blik geworpen op de verbinding, maar zo op het eerste gezicht zie ik geen ongeregeldheden die de packetloss die jij constateert direct doen verklaren. Om deze reden laat ik zoals geopperd door @anoniemforum nu even een meerdaagse nauwkeurige signaalmeting op jouw verbinding lopen. Zie jij op jouw beurt kans storingsdata ook voor jezelf even bij te houden en datums + tijdstippen (en wat je precies merkt) en te noteren? Aan de hand hiervan kan dan bepaald worden wat hier de vervolgstappen moeten zijn. 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@Paul  is goed, ga ik doen.

 

kunt u mij vertellen of het ticket bij het speciale netwerk team van mijn vorige topic al afgesloten is?

 

en kunt u mij vertellen of het verplaatsen van de ofdm(a) kanalen bij mij op de planning staat en zo ja kunt u zien wanneer ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18005Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6572Likes

@JeroenWinkel Fijn dat je het wilt bijhouden! 

Het ticket is nog niet afgesloten en staat zo te zien nog wel open. Dus ik heb jou feedback onder vermelding van het ticket alvast weer even voorgelegd aan onze specialisten. 

En inhakend op deze vraag: en kunt u mij vertellen of het verplaatsen van de ofdm(a) kanalen bij mij op de planning staat en zo ja kunt u zien wanneer ?
Hier hebben wij helaas geen inzage in. Dus ik kan verder niets zeggen over de planning / termijn waarbinnen het verplaatsen v.d. OFDM(A) kanalen hier op de planning staat. 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@Paul dankuwel voor de reacties. 

Ik ben helaas ziek momenteel dus ik weet niet in hoe verre ik het internet echt kan testen. Ik weet wel dat de pingspikes van afgelopen maandag 17 april rond 22.27 waren. 

Zou u kunnen vragen / voorleggen aan het speciale netwerk team of zij invloed hebben over het verplaatsen van de ofdm(a) kanalen? Ik heb namelijk niet echt zin om een heel traject te gaan doen terwijl de (mogelijke) oplossing al eventueel bekend is.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Screenshot 2023-04-22 141632.pngScreenshot 2023-04-22 152046.png

 

22-04-2023 voor tijd zie foto, dit komt overeen met bufferen van streams en lag in game.

 

EDIT : Screenshot 2023-04-22 154506.pngScreenshot 2023-04-22 154919.png

 

Packet loss en nog meer ping spikes, komen overeen met packet loss en ping spikes in game

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

23-04-2023

 

Screenshot 2023-04-23 150834.png

 

Screenshot 2023-04-23 151739.png

 

Screenshot 2023-04-23 154944.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18005Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6572Likes

@JeroenWinkel Dank voor het delen van de storingsdata! Ik heb deze data ook doorgegeven aan onze specialisten die de verbinding aan het monitoren zijn. Het is nu even wachten op een terugkoppeling in het ticket (#921).

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@Paul  Gister avond rond een uurtje of 10 was het weer erg onstabiel. Heeft u al een update ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18005Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6572Likes

@JeroenWinkel Goed dat je de storingsdata doorgeeft. Helaas heb ik nog geen terugkoppeling van onze specialisten. Je hoort het uiteraard van me zodra ik een reactie van mijn collega's heb. Er lopen op dit moment in ieder geval nog diverse metingen op jouw verbinding. 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

IMG_1368.jpeg

@Paul  gisteravond helaas weer uitval van het internet 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic