1
Vraag
2
Reacties
Gerard Molenaar

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hetzelfde emailadres verwijderen en door een andere Ziggo gebruiker weer aanmaken.

Hallo

 

Wij gebruiken een zakelijk emailadres voor een winkel. 'onze.winkel.@ziggo.nl' (voorbeeld)

Dit is een extra email adres wat aan de prive hoofdaccount van ziggo hangt.

Nu neemt iemand anders, die ook klant is bij Ziggo deze winkel over en wil graag hetzelfde e-mail adres gebruiken omdat er veel mail via dit adres binnenkomt. 

 

Is het mogelijk dat ik eerst alle mail download (backup) en daarna deze mail account verwijder en dat degene die de winkel overneemt dit extra mail adres via haar Ziggo account weer aanmaakt (en mail importeert via backup)? Of zit er een lange tijd tussen het vrijgeven van een mail adres.

 

Is er ook een andere optie mogelijk. Kan het mail adres direct overgezet worden tussen 2 Ziggo accounts?

 

Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

 

Groet Gerard.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 337Oplossingen
  • 1648Likes

@Bert ah ja, even iets te snel gelezen. 

Maar dan zou de eerder genoemde actie van de topicstarter om een geheel nieuw e-mailadres aan te maken door de nieuwe eigenaar(s) nog het beste zijn. 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

In de basis wordt dit niet meer uitgevoerd, vanwege het feit dat de overdrachtstoestemming volledig op papier geregeld moet worden en daar blijkt telkens weer veel te veel communicatie en werk mee te zijn.

 

Na afsluiten van het abonnement blijft een mailadres nog minimaal 6 maanden actief.

 

Maar misschien is dit mogelijk, als je een consumenten abonnement hebt: Abonnement overnemen | Klantenservice | Ziggo

 

Dit is het consumentendeel van Ziggo, heb je zakelijk een abonnement, neem dan contact op met Ziggo zakelijk, want dat zijn andere systemen en voorwaarden: Contact met Ziggo Zakelijk | Ziggo Zakelijk

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Ik zou zeggen: Probeer het eens.

Ik heb testzakelijk@ziggo.nl aangemaakt, een mail daarheen gestuurd die netjes aan kwam en het adres weer verwijderd. Probeer hem eens toe te voegen dan zie je snel genoeg of dat direct werkt.

Zit je alleen nog met het overzetten van alle e-mail.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.


Zoals hieronder al gemeld, wordt het overzetten van een mailbox van het ene klantnummer naar het andere, niet meer gedaan door Ziggo.

Ook het maken van een backup en het terugzetten daarvan, is geen actie die Ziggo doet. Of u dat zelf kan, dat hangt af wáárvan u een backup maakt. Dat kan u alleen maar van b.v uw eigen Outlook, maar een backup van de bron ( Ziggo's webmail / servers ) is niet mogelijk.

U zou i.o.m. een Ziggo moderator t.z.t. het mailadres kunnen verwijderen en deze door een andere Ziggo klant  opnieuw laten aanmaken. Normaal gesproken zit daartussen een quarantaine tijd, waarin de mailbox niet gebruikt kan worden en zo voorkomen wordt dat veel mail van de oude eigenaar bij de de nieuwe eigenaar terecht komt. Deze periode zou door een Ziggo moderator misschien ingekort kunnen worden, waardoor het verwijderen en opnieuw aanmaken sneller gedaan kan worden.

Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en voor u aanpassen en/of instellen.

S4R

Level 16
  • 2001Posts
  • 71Oplossingen
  • 1250Likes

Dat werkt niet. Eens zelf getest.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@S4R  schreef:

Dat werkt niet. Eens zelf getest.


Hallo,

ik weet niet als u de genest layout gebruikt ( reacties er direct onder ) of een platte layout ( de nieuwste log boven aan ). Maar ik gebruik een platte layout ( dan staan de nieuwste/laatste reacties bovenaan ) en daarom komt uw logje komt dus op den duur gewoon tussen alle ander reacties te staan. Vooral als meerdere personen achter elkaar reageren in een draadje.
Als u dan ook de quote functie niet gebruikt, dan is dan niet meer te achterhalen op wie u reageert, waardoor het draadje moeilijk te lezen wordt en er misschien misverstanden ontstaan.
Om dezelfde reden maak ik altijd wel een quote ( zie de eerste 2 regels van dit logje ), want dan is direct duidelijk op wie ik reageer.

Nu ga ik er vanuit dat u niet op mij reageerde, maar op @Jaapje, maar misschien heb ik dat fout ... misverstand ??

Dus, maak uw mede-lezer blij en gebruik de quote functie.

Quote functie.png



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Jaapje  schreef:

Ik zou zeggen: Probeer het eens.

Ik heb testzakelijk@ziggo.nl aangemaakt, een mail daarheen gestuurd die netjes aan kwam en het adres weer verwijderd. Probeer hem eens toe te voegen dan zie je snel genoeg of dat direct werkt.

Zit je alleen nog met het overzetten van alle e-mail.


Een mailadres verwijderen en opnieuw aanmaken werkt alleen in je eigen Mijn Ziggo, heb ik ervaren nadat ik een mailadres had weggegooid.

Geadviseerd aan anderen om het te proberen met verschillende accounts, maar dat was niet mogelijk.

Gerard Molenaar
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de info. Ik zal deze informatie idd bij mijn profiel zetten.

Gerard Molenaar
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor deze tip.

"

U zou i.o.m. een Ziggo moderator t.z.t. het mailadres kunnen verwijderen en deze door een andere Ziggo klant  opnieuw laten aanmaken. Normaal gesproken zit daartussen een quarantaine tijd, waarin de mailbox niet gebruikt kan worden en zo voorkomen wordt dat veel mail van de oude eigenaar bij de de nieuwe eigenaar terecht komt. Deze periode zou door een Ziggo moderator misschien ingekort kunnen worden, waardoor het verwijderen en opnieuw aanmaken sneller gedaan kan worden.

"

Ik neem binnenkort contact op met Ziggo om te kijken of dit mogelijk is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Gerard Molenaar  schreef:

Bedankt voor deze tip.

"

U zou i.o.m. een Ziggo moderator t.z.t. het mailadres kunnen verwijderen en deze door een andere Ziggo klant  opnieuw laten aanmaken. Normaal gesproken zit daartussen een quarantaine tijd, waarin de mailbox niet gebruikt kan worden en zo voorkomen wordt dat veel mail van de oude eigenaar bij de de nieuwe eigenaar terecht komt. Deze periode zou door een Ziggo moderator misschien ingekort kunnen worden, waardoor het verwijderen en opnieuw aanmaken sneller gedaan kan worden.

"

Ik neem binnenkort contact op met Ziggo om te kijken of dit mogelijk is.

 


@Gerard Molenaar Tip: neem geen contact op met de standaard helpdesk, in dit soort gevallen.

Niet altijd worden dit soort vragen en problemen goed begrepen en als er een actie volgt die toch niet is zoals je wenste, dan ben je om te beginnen je emailadres inbox al tijdelijk kwijt met de mails erin en komen de mails niet meer aan, want het emailadres is dan mogelijk weg uit de mailserver.

 

Wacht hier op een Ziggo moderator, zij kunnen dieper in de systemen en/of de juiste mensen bereiken en kennen de mogelijkheden en onmogelijkheden.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Gerard Molenaar Heb je een consumenten abonnement of een zakelijk abonnement bij Ziggo?

Tjeerd85

Level 13
  • 792Posts
  • 74Oplossingen
  • 444Likes

Vrij simpel, een mailadres wordt niet meer van klantnummer op klantnummer overgezet. Opnieuw aanmaken werkt niet, je kan wel wachten op een moderator, maar die gaat daar mijn ziens niets in veranderen.

Gerard Molenaar
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het extra email adres staat nu op een consumenten abonnement. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Gerard Molenaar  schreef:

Het extra email adres staat nu op een consumenten abonnement. 


@Gerard Molenaar Dan ben je hier op het juiste adres, een Ziggo moderator kan kijken wat de mogelijkheden zijn.

 

Ik zie dit nog als mogelijkheid: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/overnemen 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

als het e-mailadres voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt en het dus belangrijk is dat het blijft bestaat kun je beter een e-mailpostbus huren met een eigen domeinnaam @mijnwinkel.nl

Gerard Molenaar
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik denk dat dit geen oplossing is. 

"Ik zie dit nog als mogelijkheid: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/overnemen "

 

Het email adres wat nu voor de winkel gebruikt wordt is onderdeel van een (prive) alles in 1 pakket voor TV/Bellen/Internet op een ander thuis adres. De winkel heeft internet via een andere provider. Dit is door omstandigheden zo ontstaan en nooit veranderd.

 

Zoals ik nu de reacties lees is het omwisselen niet zo makkelijk als ik had gedacht en waarschijnlijk gaat een moderator dit ook niet zomaar uitvoeren. Het beste is dan dat degene die de winkel overneemt een nieuw email adres aanmaakt, bij voorkeur een e-mailpostbus (tip van anoniemforum) en dat het oude adres voorlopig blijft bestaan en met een doorstuurregel alle mail doorstuurt naar het nieuwe adres en in de tussentijd de wijziging doorgeven aan de klanten. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 337Oplossingen
  • 1648Likes

@Gerard Molenaar welkom hier en dank voor het posten van je vraag/verzoek.

Er zijn veel tips gedeeld, hopelijk kan je daar uiteindelijk iets mee. Er zijn vaak verschillende mogelijkheden maar die worden vanuit de klantenservice niet actief ondersteund en is dit iets wat klanten zelf mogen doen.

Mede omdat het om een Zakelijk account gaat, is men er ook wel wat huiverig voor om vanuit ons zaken aan te passen: als er iets mis gaat, zijn de gevolgen soms vervelend en dus zou ik nog eens polsen bij deze afdeling. Wie weet hebben die nog een gouden tip of advies voor je! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Jacob "Mede omdat het om een Zakelijk account gaat,"

 

De situatie lijkt toch iets anders in elkaar te zitten: "Het email adres wat nu voor de winkel gebruikt wordt is onderdeel van een (prive) alles in 1 pakket voor TV/Bellen/Internet op een ander thuis adres. De winkel heeft internet via een andere provider. Dit is door omstandigheden zo ontstaan en nooit veranderd."

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 337Oplossingen
  • 1648Likes

@Bert ah ja, even iets te snel gelezen. 

Maar dan zou de eerder genoemde actie van de topicstarter om een geheel nieuw e-mailadres aan te maken door de nieuwe eigenaar(s) nog het beste zijn. 

bburgg

Level 14
  • 914Posts
  • 99Oplossingen
  • 224Likes

Je zou in webmail een doorstuurregel kunnen aanmaken naar een nieuw ‘winkel’ e-mail adres. Mail vervolgens vanaf dit nieuwe adres. Als het nieuwe adres dan voldoende bekend is verwijder dan de doorstuurregel verwijderen. Je zou het nog mooier kunnen maken door bijv. in de handtekening te vermelden dat voortaan het nieuwe e-mailadres gebruikt moet worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic