mlesger

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het wifi is gewoon verbonden, maar het lijkt of de modem geen signaal door geeft.

Beste lezer,

 

Ik heb al geruime tijd met regelmaat geen internet. Het wifi is gewoon verbonden, maar het lijkt of de modem geen signaal door geeft. Ik heb contac gezocht met de klantenservice per telefoon. Zij gaven aan dat mijn modem al behoorlijk oud is, ik heb hem al meer dan 5 jaar, zeker. Het is een Cisco EPC3928AD.

 

Het vervelende is dat er geen regalmaat zit in het probleem, dus een monteur sturen heeft weinig zin. De storing zal zich vast niet voordoen als hij/zij hier is. Na overleg met de klantenservice schrijf ik hier. Is het mogelijk dat de modem niet meer goed werkt? Mijn zoon heeft al meerdere keren naar de aansluitingen gekeken en meestal werkt alles ook gewoon. Maar het is heel vervelend als het niet werkt.

 

Ik hoor graag van je of jij of iemand anders me kan helpen.

 

Alvast bedankt,

 

Martin

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben Ziggo achter hun naam staan ) meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Natuurlijk is het mogelijk dat uw modem problemen heeft. Dat wifi dan wel blijft werken, komt omdat wifi niet afhankelijk is of het modem wel/niet met internet verbonden is. Het wifi signaal kan dus 100% zijn, maar geen toegang geven tot het internet, want voor dat laatste is de Ziggo Modem/Router verantwoordelijk.

De eerste vraag in deze situatie, is altijd: Kan u foto's maken van het AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje aan de muur ), eventuele splitters en van de aansluitingen op de Ziggo modem/router. Daarmee kunnen we controleren of e.e.a. up-to-date is, of e.e.a. aan vervanging toe is.

mlesger
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Pasi,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Fijn dat er mensen zo bereid zijn te helpen. De Ziggo mensen zullen het druk genoeg hebben hier in de community!

 

Ik heb de foto's gemaakt. Maar moet zeggen dat daar in geen jaren iets in is veranderd. En wat ik zeg meestal werkt het gewoon (gelukkig).

 

Nogmaals mijn dank.

 

Groeten Martin

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Ik heb de foto's gemaakt. Maar moet zeggen dat daar in geen jaren iets in is veranderd. En wat ik zeg meestal werkt het gewoon (gelukkig)..."

Het Ziggo netwerk moet steeds hogere internet snelheden kunnen leveren. Daarvoor is Ziggo haar netwerk aan het updaten. Wat echter niet aangepast worden, dat zijn de aansluitingen in huis. Werkten die eerst misschien zonder problemen, na b.v. een update in een wijkkast, kan het best zijn dat uw Ziggo huisaansluiting het niet meer kan bijbenen.

Die splitter op foto 1 is verouderd. Wanneer dacht u dat de AOP geplaatst ( het laatst aangepast ) is ? Als deze verouderd is, dan wordt deze gratis door Ziggo vervangen door een up-to-date exemplaar.

Het Cisco modem is ( lijkt me ) inderdaad aan vervanging toe, maar dat kan een Ziggo mod voor u bepalen. Tevens kan hij/zij gratis een andere splitter en nieuwe coax kabels laten opsturen, die nodig zijn omdat de nieuwe ( standaard ) Ziggo splitter andere aansluitingen heeft.



mlesger
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Pasi,

 

Het zit er geloof al 10 jaar, zal wel aan vervanging toe zijn inderdaad. We wachten de reactie van een mod nog wel even af en dan zal het wel netjes opgelost worden 🙂

 

Bedankt voor je hulp!

 

Groeten Martin

mlesger
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heeft iemand hier al naar kunnen kijken? @Maud 

@Paul

 

Alvast bedankt.

 

Groeten Martin

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @mlesger en welkom op onze Community! 

Sorry dat ik nu pas op je bericht kan reageren. Gelukkig heeft Pasi al volop met je meegedacht. Ik heb je zowel een nieuwe coax kabel als een nieuwe splitter en modem toegestuurd. Als we dan toch bezig zijn 😉 

Laat je ons weten hoe het gaat als je alles binnen hebt en een poosje hebt getest? 

mlesger
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Mariska,

 

Bedankt voor je reactie. En de service. Ik ga het aansluiten en kijken of dit de oplossing is!

 

Nogmaals bedankt.

 

Groeten Martin

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ben heel erg benieuwd of het nu opgelost is, @mlesger. Heb je hier nog een terugkoppeling over voor ons? 🙂

Uitgelicht topic