1
Vraag
2
Reacties
H.Berg

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Het versturen van mails naar Gmailadressen lukt niet meer.

Na contact met de klantenservice van Ziggo onderstaande issue.

(Volgens de standaardprocedure konden zij mij met deze issue als jarenlange Ziggoklant niet helpen: doorverbinden met een Ziggo expert was niet mogelijk. Men verwees men naar de Ziggo Community om deze issue voor te leggen aan de Community).

Het versturen naar Gmail adressen lukt sinds 2 weken (als jarenlange gebruiker van de Outlookapplicatie nooit eerder problemen gehad) vanuit mijn Outlookapplicatie op mijn desktopPC niet meer. Alles komt terug met melding:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed (mbv kruisjes door mij geanonimiseerd):

xxxxxxxxx@gmail.com

(ultimately generated from info@xxxxxx.info)

host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.27.27]

SMTP error from remote mail server after end of data:

550-5.7.26 Unauthenticated email from xsyoumail.nl is not accepted due to

550-5.7.26 domain's DMARC policy. Please contact the administrator of

550-5.7.26 xsyoumail.nl domain if this was a legitimate mail.

Kennelijk is er een blokkade van het netwerk ingesteld door Microsoft, of ???

Graag een oplossing voor deze issue. Alvast mijn hartelijke dank voor de reactie van Ziggo en/of overige Communityleden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
H.Berg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

Inmiddels is mijn issue vandaag opgelost. Het blijkt dat mijn emailprovider Xsyou haar emailaccounts heeft overgedaan naar een nieuwe mailprovider (Glasnet). Dit was niet met mij gecommuniceerd (ik ben alleen email-onlyklant). Ook de server van Xsyou is verhuisd naar Glasnet. 

Na mijn melding bij Ziggo, heeft Glasnet het certificaat vernieuwd en bleek alles goed te gaan. Nadien kreeg ik echter weer een verzonden mail (aan een adres met Outlook.com extensie) retour met melding:

foutecode 550 5.7.1:
Unfortunately, messages from [185.41.38.95] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3150).

Vervolgens heb ik mijn ISP (Glasnet = 185.41.38.95) weer gebeld. Zij hebben nu een verzoek tot delisting ingediend bij Microsoft. De verwachting is dat mailberichten aan ontvangers met een aan Microsoft gekoppelde extensie nu niet meer worden geblokkeerd en onbestelbaar teruggezonden.

Ik hoop nu maar op een goede afloop.

PS. verstuurde mailberichten naar alle overige emailadressen werden gewoon afgeleverd. Alleen bij adressen met extensies die gekoppeld zijn aan Microsoft (zoals hotmail.com; gmail.com, live.nl) kwamen onbestelbaar retour.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Je hebt hier te maken met de nieuwe anti-spam manieren die door providers gebruikt worden en gaan worden.

DKIM, SPF en DMARC verkleinen de kans op phishing | Cybersecurity | SIDN

Wil je mails verzenden van xsyoumail.nl, verzend die dan via de SMPT server van xsyoumail.nl en niet met deze afzender via de SMTP server van Ziggo, want dan wordt die geblokt.

H.Berg
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

Inmiddels is mijn issue vandaag opgelost. Het blijkt dat mijn emailprovider Xsyou haar emailaccounts heeft overgedaan naar een nieuwe mailprovider (Glasnet). Dit was niet met mij gecommuniceerd (ik ben alleen email-onlyklant). Ook de server van Xsyou is verhuisd naar Glasnet. 

Na mijn melding bij Ziggo, heeft Glasnet het certificaat vernieuwd en bleek alles goed te gaan. Nadien kreeg ik echter weer een verzonden mail (aan een adres met Outlook.com extensie) retour met melding:

foutecode 550 5.7.1:
Unfortunately, messages from [185.41.38.95] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3150).

Vervolgens heb ik mijn ISP (Glasnet = 185.41.38.95) weer gebeld. Zij hebben nu een verzoek tot delisting ingediend bij Microsoft. De verwachting is dat mailberichten aan ontvangers met een aan Microsoft gekoppelde extensie nu niet meer worden geblokkeerd en onbestelbaar teruggezonden.

Ik hoop nu maar op een goede afloop.

PS. verstuurde mailberichten naar alle overige emailadressen werden gewoon afgeleverd. Alleen bij adressen met extensies die gekoppeld zijn aan Microsoft (zoals hotmail.com; gmail.com, live.nl) kwamen onbestelbaar retour.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic