1
Vraag
2
Reageer en help mee
Stijn Zwart

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het uitvallen van de internetverbinding

Beste ziggo community, sinds vandaag heb ik het nieuwe giga 1000mbps abonnement van ziggo. hierbij heb ik ook de nieuwe ziggo modem ontvangen, na installatie heb ik die wifi uitgezet omdat ik een externe asus router gebruik voor wifi, nu hebben we last van her wegvallen van de bekabelde verbinding van deze modem. weet iemand hoe ik dit oplos ?

 

zie hieronder een foto van hoe mijn meterkast eruit ziet met aansluitingen

 

5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een paar vragen en opmerkingen:

  • Staat de connectbox in bridge of is de ASUS als accesspoint geconfigureerd.
  • Ik zie nogal wat open verbindingen waar ik een afsluiterweerstand verwacht.
  • in ieder geval een splitter lijkt overbodig.
  • Zijn de splitters geschikt?
Stijn Zwart
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb mijn modum niet op bridge staan, we gebruiken allemaal dezelfde wifi dat is nu de asus router, de bekabelde internet gaat wel via de ziggo modem, alleen het probleem is dus dat deze verbindingen allemaal wegvallen

 

hoe het zit met de andere bekabeling weet ik niet dit is ongeveer 1,5 jaar geleden gedaan door een ziggo monteur. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dan behoort de ASUS als accesspoint te zijn geconfigureerd. In de installatiehandleiding zal wel staan hoe dat moet.

Stijn Zwart
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

wat doet zon accespoint dan? want ik zit er over na te denken om als ik de nieuwe asus router heb deze te gebruiken voor bekabeld internet en wifi

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dat is ook een mogelijkheid. De ASUS biedt qua router meer faciliteiten dan de  Connectbox. Maar als u dat wil, moet de connectbox in bridge worden gezet. Anders krijgt u twee kapiteins op het interne netwerkschip.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic