Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Het ‘Verbeter je Verbinding’ Vragenuurtje van 18 april: lees hier de vragen terug.

Elk huis is anders. En hoe je woont is van invloed op je wifi-signaal. Heb je een vraag over hoe je de wifi- of tv-verbinding bij jou thuis verbetert?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze monteurs Gertjan, Marck en Guus beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 18 april, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Voor dringende hulp bij je Ziggo producten komen onze monteurs graag bij je langs. Neem hiervoor gewoon contact op met onze Klantenservice.

Benieuwd naar het vorige vragenuurtje? Hier vind je het laatste vragenuurtje en hier een kijkje achter de schermen.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de monteurs 🙂**
127 Reacties 127
Joyce87

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marck Ziggo wrote:
Joyce87 wrote:
Sinds november ben ik verhuisd en sindsdien krijg ik regelmatig op verschillende zenders de E48/E52 melding en storing door middel van blokken en strepen. Heb al meerdere keren opnieuw zenders laten zoeken en de fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem blijft. Ook heb ik een nieuwe coaxkabel aangeschaft maar ook dit heeft niet geholpen. Afgelopen vrijdag (14 april) zelfs op alle zenders de E48/E52 melding. Wat kan ik doen zodat mijn signaal/verbinding verbeterd?


Hoi Joyce87,

Wat vervelend dat je foutmeldingen krijgt bij het kijken van digitale televisie. Goed dat je een nieuwe kabel hebt aangeschaft. Heb je de ontvangst met deze kabel direct op het hoofdaansluitpunt van Ziggo getest?
Het is van belang dat je de test uitvoert zonder gebruik van splitters en andere signaalverdelers en de test uitvoert met een goedgekeurde coaxkabel.

Zie voor een volledige uitleg dit stappenplan

Ik ben benieuwd of het je hiermee lukt. Ik zal een klantenservice collega vragen hier volgende week bij je navraag naar te doen.


Hoi Marck,

Dank je wel voor je antwoord. Dit heb ik inderdaad getest en de foutmelding blijft. Zojuist ook weer op alle zenders de foutmelding. Ik heb inmiddels met de klantenservice gesproken voor een nieuwe digitale ontvanger. Hopelijk wordt het probleem snel verholpen
Gert Jan Ziggo

Level 1
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
EenUniekeGebruikersnaam wrote:
Het Wifi signaal van het Cisco EPC3925 modem haalt mijn tweede verdieping niet. Daarom heb ik er een aparte router neergezet. Werkt op zich prima, maar het handmatig omschakelen van SSID netwerk begint een beetje vervelend te worden.

Valt hier iets aan te doen zodat mijn Android telefoons/tablet automatisch het sterkste signaal pakken? Ik heb al geprobeerd beide routers op hetzelfde SSID te zetten maar dit werkte niet.

Een repeater zou een oplossing kunnen zijn maar dat halveert wel de snelheid omdat deze niet tegelijk kan zenden en ontvangen.


Hoi EenUniekeGebruiksnaam,

Bedankt voor je geduld 🙂
Met twee aparte apparaten is actieve bandsteering op deze manier niet mogelijk. Handmatig omschakelen is dan de enige uitkomst. Je kunt bij sommige Android versies wel prioriteit aan bepaalde netwerken hangen of een app installeren die dat voor je doet. Sowieso zullen apparaten niet altijd uit zichzelf overspringen naar het snelste/sterkste netwerk.
Gert Jan Ziggo

Level 1
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Er ik wrote:
Goedenavond,

Wij hebben het volgende probleem met onze modem TC7210. i.v.m. de warmte ontwikkeling van dit gebruiken wij alleen de 5ghz wifi. dan blijft het in de meterkast nog enigszins beheersbaar. Als we thuiskomen maakt de iPhone gelijk verbinding met de wifi. geen probleem dus. De laptop iBook kan de wifi niet vinden en schakelt automatische over om de wifi router die op de eerste verdieping staat. Dit probleem is van de laatste tijd. kom er alleen niet achter wat het is.

gr,

Erik


Hoi Erik,
Bedankt voor je geduld. We zijn er eindelijk aan toegekomen om jouw vraag te beantwoorden.
Als je modem zo warm wordt dat je daarom het 2.4 wifi hebt uitgezet dan lijkt er iets mis. Je krijgt binnen een week een vervangend modem met het verzoek de oude terug te sturen.
Marck Ziggo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Richard G. wrote:
Beste Richard,
Leuk om te lezen dat je veel van modems af weet. Helaas beslis ik als monteur niet over update en kan ik je geen antwoord geven op je vraag. Maar deze week ontvang je alsnog een antwoord op je vraag van een collega van mij.

Beste Marck.
Dat mag ook wel als ICT deskundige. 🙂

Bedankt voor je antwoord, ik dacht echter van Thijs begrepen te hebben dat er hier ook mensen aanwezig zouden zijn die dat wel konden beantwoorden. Dat het antwoord later komt is geen probleem.

Ik neem aan dat je bedoeld dat beide vragen later beantwoord worden?


Hoi Richard,

Daar ben ik weer. Sorry voor de vertraging, mijn collega's (de moderators) pakken het op.
Marck Ziggo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Looney wrote:
Hallo,

als wij het modem hebben zal ik jullie contacten.
Kann dat gewoon via 1200?


Sorry voor de vertraging!
Dat klopt! Je kan ons vanaf je huislijn gratis bellen via 1200 🙂
Marck Ziggo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sbakker wrote:
Ik krijg regelmatig mailtjes van Ziggo dat er binnenkort werkzaamheden plaats vinden in uw regio. Mochten er daarna nog problemen zijn dan moet u waarschijnlijk het modem resetten.
Ik heb sinds enige tijd problemen met de interactieve TV en wel bij Uitzending gemist. Ik krijg haperend beeld en de TV portal loopt ook regelmatig vast. Ik heb hier een tijd terug ook last van gehad en had toen het modem voor langere tijd uitgezet en daarna weer aangezet. Dit bleek toen te werken en het probleem was opgelost. Nu is het probleem weer terug en heb het modem en ook de HD ontvanger van Humax 5300C voor langere tijd en meerdere malen gereset. Het probleem is hierbij niet opgelost. De ene keer gaat het goed bij TV gemist maar zodra het programma dan afgelopen is dan keert het niet terug naar de portal en nokt deze ermee of slaat vast zonder enige foutcodes. Ik heb het idee dat de stream niet goed gebufferd wordt via het internet. Ik heb de internetsnelheid gechecked en ook het controlechannel gewijzigd. De kabels heb ik ook gechecked en heb een duurzame coaxkabel ingezet van de muuraansluiting naar de HD ontvanger. Wat ik ook heb ontdekt is dat bij de UMU-01 adapter (het afnamepunt) een schakelaartje zit waarmee je radio en TV signalen kunt scheiden voordat ze bij de muuraansluiting komen. Dit betekent echter wel dat je dan een aparte coaxkabel moet trekken vanaf de UMU-01 naar de radio. Heb dit even gesimuleerd en dat bleek te werken. Maar ik heb toch weinig trek om een extra kabel door m'n huis en muur heen te trekken om een aparte verbinding naar de radio te maken.


Hoi sbakker,

Gertjan, Mikey en ik hebben eindelijk de tijd gevonden om je vraag te beantwoorden 🙂 Bedankt voor je geduld!
Vervelend probleem! Bij interactieve tv op je Humax komt de stream van het beeld binnen via de coaxkabel. De internetverbinding is enkele om te bepalen naar welke box de stream toegestuurd wordt. Het hoeft dus geen verbinding met hoge snelheid te zijn maar moet wel continue internettoegang geven. Stabiliteit is dus belangrijker dan snelheid. Als het mogelijk raden we daarom aan om je Humax via UTP met internet te verbinden. Om je UMU als factor uit te sluiten krijg je van ons een vervanger (SQ-601) per post thuisgestuurd.
Mikey Ziggo

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Hoe kan het dat na het plaatsen van een extra Accesspoint via het stopcontact sommige sites slecht bereikbaar zijn terwijl de gemeten snelheid gewoon 100% is.

Oeps, net te laat.


We waren dinsdag na 8 uur doorgegaan, maar we kwamen net niet aan alles toe.
Goede vraag, Jan F.! Had je dat alleen op apparaten die waren verbonden met het extra wifipunt of had het effect op je gehele netwerk? Zou je eens een traceroute naar een dergelijke site willen posten?
Mikey Ziggo

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Joyce87 wrote:
Marck Ziggo wrote:
Joyce87 wrote:
Sinds november ben ik verhuisd en sindsdien krijg ik regelmatig op verschillende zenders de E48/E52 melding en storing door middel van blokken en strepen. Heb al meerdere keren opnieuw zenders laten zoeken en de fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem blijft. Ook heb ik een nieuwe coaxkabel aangeschaft maar ook dit heeft niet geholpen. Afgelopen vrijdag (14 april) zelfs op alle zenders de E48/E52 melding. Wat kan ik doen zodat mijn signaal/verbinding verbeterd?


Hoi Joyce87,

Wat vervelend dat je foutmeldingen krijgt bij het kijken van digitale televisie. Goed dat je een nieuwe kabel hebt aangeschaft. Heb je de ontvangst met deze kabel direct op het hoofdaansluitpunt van Ziggo getest?
Het is van belang dat je de test uitvoert zonder gebruik van splitters en andere signaalverdelers en de test uitvoert met een goedgekeurde coaxkabel.

Zie voor een volledige uitleg dit stappenplan

Ik ben benieuwd of het je hiermee lukt. Ik zal een klantenservice collega vragen hier volgende week bij je navraag naar te doen.


Hoi Marck,

Dank je wel voor je antwoord. Dit heb ik inderdaad getest en de foutmelding blijft. Zojuist ook weer op alle zenders de foutmelding. Ik heb inmiddels met de klantenservice gesproken voor een nieuwe digitale ontvanger. Hopelijk wordt het probleem snel verholpen


Hoi Joyce, je moest er even op wachten maar hier is mijn reactie. Het vervangen van je mediabox zou inderdaad uitkomst kunnen bieden! Ik vertrouw er dan op dat de klantenservice een kwestie met het signaal zou goed mogelijk heeft uitgesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic