Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Het ‘Verbeter je Verbinding’ Vragenuurtje van 18 april: lees hier de vragen terug.

Elk huis is anders. En hoe je woont is van invloed op je wifi-signaal. Heb je een vraag over hoe je de wifi- of tv-verbinding bij jou thuis verbetert?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze monteurs Gertjan, Marck en Guus beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 18 april, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Voor dringende hulp bij je Ziggo producten komen onze monteurs graag bij je langs. Neem hiervoor gewoon contact op met onze Klantenservice.

Benieuwd naar het vorige vragenuurtje? Hier vind je het laatste vragenuurtje en hier een kijkje achter de schermen.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de monteurs 🙂**
0 Kudos
127 Reacties 127
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
kohaku1970 wrote:
Ik heb sinds een half jaar een nieuw Ubee modem met ingebouwde router.
ik heb sindsdien zeer slechte wifi en vaak geen wifi.
ik heb al diverse keren contact gehad met jullie hierover en tig keren modem opnieuw opgestart en ook al veranderd van kanalen.
wat mij opvalt is dat als ik modem opnieuw opstart dat mijn snelheid acceptabel is gedurende 3 a 4 uurtjes en daarna weer helemaal inzakt.
Ook heb ik al tig keren de standaard vragen beantwoord zoals hoever staat pc er van af, hanghoogte en hele riedel wat erachter aan komt, word er langzamerhand moe van.
wat kan ik doen om deze vebinding ( wifi ) sneller en stabieler te krijgen ( svp niet de standaard vragen die ik nu al 50 keer heb gehoord ).
mvg


Hallo kohaku1970,

Zonde dat je al zo vaak contact hebt moeten opnemen! Omdat je aangeeft het nodige zelf te hebben gedaan, lijkt het mij goed dat we je modem eens gaan vervangen. Ik zorg ervoor dat er van de week contact met je wordt opgenomen door één van de moderators. "
0 Kudos
Joyce87
Level 1
Sinds november ben ik verhuisd en sindsdien krijg ik regelmatig op verschillende zenders de E48/E52 melding en storing door middel van blokken en strepen. Heb al meerdere keren opnieuw zenders laten zoeken en de fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem blijft. Ook heb ik een nieuwe coaxkabel aangeschaft maar ook dit heeft niet geholpen. Afgelopen vrijdag (14 april) zelfs op alle zenders de E48/E52 melding. Wat kan ik doen zodat mijn signaal/verbinding verbeterd?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
nkeer3 wrote:
Ik vind het wl vreemd dat als je je wifi wilt verbeteren, dat de klant dan 59Euro moet betalen voor een Extra wifi-punt.
Het is net als bij ziek zijn, daar word je ook beboet door het eigen risico!
Ik wil gewoon graag optimaal gebruik maken van mijn ziggo aansluiting, daar hoort zeker WIFI bij, daar word toch ook door Ziggo mee geadverteerd. nou internet je boven en moet het signaal door gewapend beton, vergeet het dan maar, Het begint steeds meer te irriteren...

Verder wel een tevreden klant hoor, Telefoon, TV en extra digitale zenders en gewoon internet werkt supper!


Je frustratie is begrijpelijk, nkeer3! Je wilt natuurlijk dat alles gewoon werkt.
Wi-Fi is natuurlijk een prachtige techniek. Soms is het net magie! Helaas kent de Wi-Fi techniek wel zijn technische beperkingen. Zo zal het signaal inderdaad niet goed door (gewapend) beton of bijvoorbeeld isolatielagen dragen. Dit is ook de reden waarom wij de kwaliteit van de Wi-Fi verbinding niet in het hele huis kunnen garanderen. De kwaliteit is namelijk enorm afhankelijk van omgevingsfactoren.

Natuurlijk denken we wel graag mee met onze klanten, door bijvoorbeeld tegen inkoopsprijs een Extra wifi-punt te faciliteren.
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Knuffie wrote:
Modem Technicolor TC7200 met aparte router Sitecom WLR 4100,
Bij het in bridge mode zetten veranderd het IP adres van het modem.
Helpdesk Ziggo zegt van niet ?
Klopt dit wel of niet ?
Upgrade van 40 MBps naar 150 MBps is doorgevoerd door Ziggo.
Op Ipad met 40 Mbps snelheid altijd gem snelheid van 40 Mbps op Ipad.(met wifi)
Nu na upgrade naar 150 MBps steeds varierende snelheden 9 / 22 / 27 / 45 erg onstabiel.
Reset van Modem door helpdesk laten uitvoeren,vroeg of de settings dan zouden veranderen ?
Antwoord was NEE ? Na reset deed mijn Netwerk het niet meer ?
Bekabeld perfecte snelheid,heeft u enig idee waarom wifi opeens zo onstabiel is ?
Helpdesk gaf aan dat bij een snelheid van 150 MBps de wifi snelheid 1/4 van de 150 MBps moet zijn
klopt dit ? (n.l vreemd dat bij 40 de snelheid met wifi ook 40 is)
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Knuffie wrote:
Knuffie wrote:
Modem Technicolor TC7200 met aparte router Sitecom WLR 4100,
Bij het in bridge mode zetten veranderd het IP adres van het modem.
Helpdesk Ziggo zegt van niet ?
Klopt dit wel of niet ?
Upgrade van 40 MBps naar 150 MBps is doorgevoerd door Ziggo.
Op Ipad met 40 Mbps snelheid altijd gem snelheid van 40 Mbps op Ipad.(met wifi)
Nu na upgrade naar 150 MBps steeds varierende snelheden 9 / 22 / 27 / 45 erg onstabiel.
Reset van Modem door helpdesk laten uitvoeren,vroeg of de settings dan zouden veranderen ?
Antwoord was NEE ? Na reset deed mijn Netwerk het niet meer ?
Bekabeld perfecte snelheid,heeft u enig idee waarom wifi opeens zo onstabiel is ?
Helpdesk gaf aan dat bij een snelheid van 150 MBps de wifi snelheid 1/4 van de 150 MBps moet zijn
klopt dit ? (n.l vreemd dat bij 40 de snelheid met wifi ook 40 is)
0 Kudos
Gert Jan Z
Level 1
rpm steijger wrote:
ik heb een upc media box HD digital video recorder maar heb in mijn slaapkamer 5 meter verderop erg slecht signaal en begint mijn tablet spontaan naar alternatieve verbindingen te zoeken ..dan vindt die kpnfon maar dat is zo slecht qua signaal verbinding dat ik geen contact krijg.


Hallo rpm steijger,
We moeten natuurlijk niet hebben dat jouw tablet met KPNfon verbindt 😉 5 meter klinkt qua afstand niet veel maar het gaat om de 'obstakels' waar het wifi doorheen moet. Een goede isolatie onder de laminaatvloer is perfect om de energierekening laag te houden maar het werkt de wifi signalen behoorlijk tegen. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld bewapend beton. Nu kan ik moeilijk inschatten hoe jouw woning eruit ziet maar ik denk dat je wel wat hebt aan deze tips!
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Heerlijk,zie geen reactie s maar gaat een beetje moeilijk 🙂
0 Kudos
Fam.Roeling
Level 2
Marck Ziggo wrote:
Fam.Roeling wrote:
Op zich is het wifi signaal hier in huis redelijk tot goed. Maar voor hoge snelheden is bedraad meestal beter.
Tegenwoordig is er ook de mogelijkheid van internet over het elektriciteitsnet. Van horen zeggen heb ik begrepen dat dit echter alleen kan (anders mogelijk met schade tot gevolg) op geaarde stopcontacten.

Wat is jullie ervaring hiermee, en in hoeverre is dit anno 2017 nog daadwerkelijk een issue?


Hallo familie Roeling,
Het gebruik van een geaard stopcontact in combinatie met een powerline adapter is niet noodzakelijk voor de veiligheid of het voorkomen van schade. Met de nieuwere generatie powerline adapters is het wel zo dat de randaarde gebruikt wordt in de datatransport voor nóg hogere snelheden. Zonder randaarde zal je dus niet het volledige potentieel van de powerline adapter benutten, maar het werkt wel!


Duidelijk, bedankt!
0 Kudos
Gert Jan Z
Level 1
John-1961 wrote:
Ik heb een goede internetverbinding, geen reden tot klagen, maar de programma's die ik bekijk via mijn digitale TV verbinding (Horizon box) blijft af en toe het beeld haperen: even "bevriest" het beeld dan, om vervolgens weer verder te gaan.

Jullie monteur heeft bij de installatie 3 maanden geleden van de (net nieuw gekochte kabels) gezegd dat die erg goed waren, en hij heeft er bij installatie zelf een nieuwe splitter op geplaatst.

Ik vind het jammer als ik aan deze storing van de doorgifte "moet gaan wennen" terwijl het ook gewoon goed moet kunnen gaan.

De storing doet zich voor in "alle" situaties: zowel bij live-TV, bij afspelen van zelf opgenomen programma's en bij gehuurde films. En het gebeurt óf niet (en dan soms een hele avond niet), of best vaak per avond.

In ieder geval irritant.


Hallo John,
Het lijkt mij zeker niet de bedoeling dat je hier aan moet wennen! Vanaf hier heb ik de Mediabox XL uitgelezen en zie dat het niet in de haak zit. Het lijkt mij het beste dat er een collega ter plaatste poolshoogte bij jou komt nemen. Mijn collega's nemen deze week contact met jou op om een afspraak te maken. Misschien tot dan ;-)!
0 Kudos
brinkman.rene
Level 1
Sinds eind vorig jaar heb ik Ziggo. Ik heb het completepakket. TV en telefoon is prima echter de wifi is dramatisch. Ik zou hier graag een oplossing voor zien. de snelheid beneden is langzaam en de 1e verdiepng is slecht om over de zolder maar niet te spreken.

Ik heb hiervoor KPN gehad en had tot zolder aan toe Wifi.

Wat te doen?
0 Kudos
Cor_de_rooij
Level 1
Hallo monteurs van Ziggo

Eindelijk na lang etteren en emmeren is het tv signaal acceptabel en redelijk stabiel in gebied 1189.
maar nu zit ik nog met het volgende mijn wifi valt dagelijks dood op de 2.4 en de 5 als ik dan op mijn wifi van de eerste verdieping verbind is het prima.
Maar als ik op de Cisco EPC3928 zit gaat het elke avond wel 4 a 5 x in de stress.
dit met de laptop android ios (totaal wel 8 app) maakt niet uit ze hebben er allemaal last van.
jullie een oplossing?
0 Kudos
Joyce87
Level 1
Joyce87 wrote:
Sinds november ben ik verhuisd en sindsdien krijg ik regelmatig op verschillende zenders de E48/E52 melding en storing door middel van blokken en strepen. Heb al meerdere keren opnieuw zenders laten zoeken en de fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem blijft. Ook heb ik een nieuwe coaxkabel aangeschaft maar ook dit heeft niet geholpen. Afgelopen vrijdag (14 april) zelfs op alle zenders de E48/E52 melding. Wat kan ik doen zodat mijn signaal/verbinding verbeterd?

Ik kan de reactie niet lezen....
0 Kudos
Rogier76
Level 1
Probeer al langer sneller wifi in huis te krijgen, en dan mn in woonkamer. Heb daar onlangs een Airport Extreme geplaatst, die is bekabeld via CAT6 aangesloten op connectbox in meterkast. Met mijn complete abo van 150MB haal ik op 5Ghz rond 100MB met speedtest. Bekabeld haal ik (uiteraard) wel de beloofde snelheid. Onlangs voor paar dagen complete max van 300 MB geprobeerd. Bekabeld haal ik met speedtest dan 300-310MB, via wifi blijft ie echter nog steeds rond de 100MB steken. Upload is via wifi wel van 15 naar 30MB gegaan. Hoe kan ik wifi omhoog krijgen? Heb de speedtest op diverse apparatuur gedaan, oude/nieuwe laptops/iPads/Iphone. Daar kan de verklaring naar mijn idee dus niet zitten dat ik niet hoger kom dan 100MB. Oh ja, de standaard Helpdesk vragen heb ook ik allemaal al beantwoord en doorlopen.

Pffff.... Ik zie hier geen enkele reactie. Alleen op vragen die net elke keer gesteld worden. Ben niet bekend met deze community, maar wat is dan het nut van vragen vooraf stellen ?
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Arakou Ziggo wrote:
We gaan zo beginnen. Wij zitten klaar en jullie?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
BeemerX5Series wrote:
Helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van mijn Connect & Play Max, want ondanks de nieuwe kabel (Belden H125) die ik gelijktijdig met de overstap naar C&P Max heb gelegd en het gebruik van f-connectoren heb ik nog steeds last van stilstaand beeld (lijkt wel of het met de dag erger wordt) waar ik met de oude kabel last had van blokken in het beeld.

Eigenschappen Belden H125:
Kleur : Wit
Doorsnee : 6.8 mm.
Impedantie : 75 Ohm
Demping per meter : 0,193 dB (bij 860 Mhz)
Demping afscherming : minimaal 85 dB. 
Deze specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de Hirschmann KOKA799 coax kabel

Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.

Wat is hiervan waar ...

Wanneer moet je eigenlijk een z.g. 4G proof coaxkabel toepassen om LTE-straling interference te voorkomen. M.a.w. binnen welke afstand van een 4G netwerkmast is het aan te bevelen een dergelijke coaxkabel toe te passen ?

Verder vraag ik me af of er geen ongewenste interference (lees stilstaand beeld op TV) kan ontstaan doordat zowel de Horizon Media Box als de Technicolor modem in de woonkamer zijn geplaatst, op ruime afstand van elkaar (ca. 4m) weliswaar maar toch.


Beste BeemerX5Series,
Dank je wel voor je goede vragen en vervelend dat je nog steeds niet optimaal kan genieten. Ik zie dat je goed bezig bent met de bekabeling en de connectoren. Hieronder geef ik je de antwoorden en een paar tips:
1. Voor het stilstaande beeld adviseer ik om de kabel rechtstreeks in hete AOP punt te steken. Als blijkt dat je dan nog steeds last hebt, dan kun je het beste bellen via 0900-1884 of 1200 voor een monteur.
2. De Mediabox is niet voorzien van een signaalversterker.
3. Het is altijd noodzakelijk om een 4G proof coaxkabel te gebruiken om interferentie te voorkomen in heel je woning. Anders kan het zijn dat je kabel die boven loopt interfereert op de tv beneden.
4. Er kan geen ongewenste interferentie ontstaan als zowel de Mediabox als het modem in de woonkamer staan. Het kan wel van invloed zijn op je wifi.
5. Slechte BER-waardes kunnen ontstaan door interferentie.

Ik hoop dat deze antwoorden je verder helpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
albertmunten wrote:
Ik heb op mijn 2e TV en 3e TV op de bovenverdieping steeds strepen op 3 zenders nl. NPO 1,2 en 3. Alle andere zenders geven goed beeld. Die 2 TV's staan in verschillende kamers met 2 verschilende kastjes van Samsung.
Beneden in de woonkamer geen probleem. Daar functioneren alle zenders goed. Daar heb ik een kastje van Horizon.
Kan het zijn dat de kabel naar boven niet goed meer is, of dat er een nieuwe splitter in moet?
Ik heb de Samsung-kastjes al verwisseld, maar het probleem blijft.


Dat is zonde, albertmunten! Boven wil je natuurlijk ook de NPO zenders in goede kwaliteit kunnen bekijken. Zoals je zelf al aangeeft, werkt in de woonkamer de Mediabox XL (voorheen de Horizonbox genaamd) zoals het hoort. Om uit te sluiten of er iets misgaat met de verbinding naar boven, kun je het beste een van deze kastjes beneden aansluiten. Werkt het hier wel goed, weet je zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door de bekabeling. Hoe je dit oplost, lees je hier.

Succes!
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Nou zet hem op,zie de antwoorden graag tegemoed.Niet erg gebruiksvriendelijk dit !
0 Kudos
Richard G.
Level 16
Knuffie misschien handig om je scherm/browser eerst eens wat vaker te verversen zodat je ook iets ziet? Nja je zult dit antwoord ook vermoedelijk niet zien.
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Arakou Ziggo wrote:
We gaan zo beginnen. Wij zitten klaar en jullie?

ik zit ook klaar
0 Kudos
Gert Jan Z
Level 1
Rene64 wrote:
Hoe activeer ik het 5Ghz netwerk? Ik probeer het zelf te doen maar lukt me niet......
Graag advies (simpel en zonder technisch vakjargon)
dank


Goede vraag Rene64! Dit lijkt moeilijker dan het daadwerkelijk is. Maak een kwartiertje vrij, verbind je apparaat het liefst met een internetkabel
en doorloop het stappenplan

Houd er wel rekening mee dat het modem maar één bandbreedte tegelijk uitzendt. Ben je in het bezit van apparatuur wat alleen via het 2.4Ghz werkt, verlies je door deze instelling de wifi-verbinding. Check dus goed of al je apparatuur de 5Ghz ondersteunt. Succes en laat ons even weten of het is gelukt!
0 Kudos