Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kohaku1970 wrote:
Ik heb sinds een half jaar een nieuw Ubee modem met ingebouwde router.
ik heb sindsdien zeer slechte wifi en vaak geen wifi.
ik heb al diverse keren contact gehad met jullie hierover en tig keren modem opnieuw opgestart en ook al veranderd van kanalen.
wat mij opvalt is dat als ik modem opnieuw opstart dat mijn snelheid acceptabel is gedurende 3 a 4 uurtjes en daarna weer helemaal inzakt.
Ook heb ik al tig keren de standaard vragen beantwoord zoals hoever staat pc er van af, hanghoogte en hele riedel wat erachter aan komt, word er langzamerhand moe van.
wat kan ik doen om deze vebinding ( wifi ) sneller en stabieler te krijgen ( svp niet de standaard vragen die ik nu al 50 keer heb gehoord ).
mvg
nkeer3 wrote:
Ik vind het wl vreemd dat als je je wifi wilt verbeteren, dat de klant dan 59Euro moet betalen voor een Extra wifi-punt.
Het is net als bij ziek zijn, daar word je ook beboet door het eigen risico!
Ik wil gewoon graag optimaal gebruik maken van mijn ziggo aansluiting, daar hoort zeker WIFI bij, daar word toch ook door Ziggo mee geadverteerd. nou internet je boven en moet het signaal door gewapend beton, vergeet het dan maar, Het begint steeds meer te irriteren...
Verder wel een tevreden klant hoor, Telefoon, TV en extra digitale zenders en gewoon internet werkt supper!
Knuffie wrote:
Modem Technicolor TC7200 met aparte router Sitecom WLR 4100,
Bij het in bridge mode zetten veranderd het IP adres van het modem.
Helpdesk Ziggo zegt van niet ?
Klopt dit wel of niet ?
Upgrade van 40 MBps naar 150 MBps is doorgevoerd door Ziggo.
Op Ipad met 40 Mbps snelheid altijd gem snelheid van 40 Mbps op Ipad.(met wifi)
Nu na upgrade naar 150 MBps steeds varierende snelheden 9 / 22 / 27 / 45 erg onstabiel.
Reset van Modem door helpdesk laten uitvoeren,vroeg of de settings dan zouden veranderen ?
Antwoord was NEE ? Na reset deed mijn Netwerk het niet meer ?
Bekabeld perfecte snelheid,heeft u enig idee waarom wifi opeens zo onstabiel is ?
Helpdesk gaf aan dat bij een snelheid van 150 MBps de wifi snelheid 1/4 van de 150 MBps moet zijn
klopt dit ? (n.l vreemd dat bij 40 de snelheid met wifi ook 40 is)
Knuffie wrote:Knuffie wrote:
Modem Technicolor TC7200 met aparte router Sitecom WLR 4100,
Bij het in bridge mode zetten veranderd het IP adres van het modem.
Helpdesk Ziggo zegt van niet ?
Klopt dit wel of niet ?
Upgrade van 40 MBps naar 150 MBps is doorgevoerd door Ziggo.
Op Ipad met 40 Mbps snelheid altijd gem snelheid van 40 Mbps op Ipad.(met wifi)
Nu na upgrade naar 150 MBps steeds varierende snelheden 9 / 22 / 27 / 45 erg onstabiel.
Reset van Modem door helpdesk laten uitvoeren,vroeg of de settings dan zouden veranderen ?
Antwoord was NEE ? Na reset deed mijn Netwerk het niet meer ?
Bekabeld perfecte snelheid,heeft u enig idee waarom wifi opeens zo onstabiel is ?
Helpdesk gaf aan dat bij een snelheid van 150 MBps de wifi snelheid 1/4 van de 150 MBps moet zijn
klopt dit ? (n.l vreemd dat bij 40 de snelheid met wifi ook 40 is)
rpm steijger wrote:
ik heb een upc media box HD digital video recorder maar heb in mijn slaapkamer 5 meter verderop erg slecht signaal en begint mijn tablet spontaan naar alternatieve verbindingen te zoeken ..dan vindt die kpnfon maar dat is zo slecht qua signaal verbinding dat ik geen contact krijg.
Marck Ziggo wrote:Fam.Roeling wrote:
Op zich is het wifi signaal hier in huis redelijk tot goed. Maar voor hoge snelheden is bedraad meestal beter.
Tegenwoordig is er ook de mogelijkheid van internet over het elektriciteitsnet. Van horen zeggen heb ik begrepen dat dit echter alleen kan (anders mogelijk met schade tot gevolg) op geaarde stopcontacten.
Wat is jullie ervaring hiermee, en in hoeverre is dit anno 2017 nog daadwerkelijk een issue?
Hallo familie Roeling,
Het gebruik van een geaard stopcontact in combinatie met een powerline adapter is niet noodzakelijk voor de veiligheid of het voorkomen van schade. Met de nieuwere generatie powerline adapters is het wel zo dat de randaarde gebruikt wordt in de datatransport voor nóg hogere snelheden. Zonder randaarde zal je dus niet het volledige potentieel van de powerline adapter benutten, maar het werkt wel!
John-1961 wrote:
Ik heb een goede internetverbinding, geen reden tot klagen, maar de programma's die ik bekijk via mijn digitale TV verbinding (Horizon box) blijft af en toe het beeld haperen: even "bevriest" het beeld dan, om vervolgens weer verder te gaan.
Jullie monteur heeft bij de installatie 3 maanden geleden van de (net nieuw gekochte kabels) gezegd dat die erg goed waren, en hij heeft er bij installatie zelf een nieuwe splitter op geplaatst.
Ik vind het jammer als ik aan deze storing van de doorgifte "moet gaan wennen" terwijl het ook gewoon goed moet kunnen gaan.
De storing doet zich voor in "alle" situaties: zowel bij live-TV, bij afspelen van zelf opgenomen programma's en bij gehuurde films. En het gebeurt óf niet (en dan soms een hele avond niet), of best vaak per avond.
In ieder geval irritant.
Joyce87 wrote:
Sinds november ben ik verhuisd en sindsdien krijg ik regelmatig op verschillende zenders de E48/E52 melding en storing door middel van blokken en strepen. Heb al meerdere keren opnieuw zenders laten zoeken en de fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem blijft. Ook heb ik een nieuwe coaxkabel aangeschaft maar ook dit heeft niet geholpen. Afgelopen vrijdag (14 april) zelfs op alle zenders de E48/E52 melding. Wat kan ik doen zodat mijn signaal/verbinding verbeterd?
Arakou Ziggo wrote:
We gaan zo beginnen. Wij zitten klaar en jullie?
BeemerX5Series wrote:
Helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van mijn Connect & Play Max, want ondanks de nieuwe kabel (Belden H125) die ik gelijktijdig met de overstap naar C&P Max heb gelegd en het gebruik van f-connectoren heb ik nog steeds last van stilstaand beeld (lijkt wel of het met de dag erger wordt) waar ik met de oude kabel last had van blokken in het beeld.
Eigenschappen Belden H125:
Kleur : Wit
Doorsnee : 6.8 mm.
Impedantie : 75 Ohm
Demping per meter : 0,193 dB (bij 860 Mhz)
Demping afscherming : minimaal 85 dB.
Deze specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de Hirschmann KOKA799 coax kabel
Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.
Wat is hiervan waar ...
Wanneer moet je eigenlijk een z.g. 4G proof coaxkabel toepassen om LTE-straling interference te voorkomen. M.a.w. binnen welke afstand van een 4G netwerkmast is het aan te bevelen een dergelijke coaxkabel toe te passen ?
Verder vraag ik me af of er geen ongewenste interference (lees stilstaand beeld op TV) kan ontstaan doordat zowel de Horizon Media Box als de Technicolor modem in de woonkamer zijn geplaatst, op ruime afstand van elkaar (ca. 4m) weliswaar maar toch.
albertmunten wrote:
Ik heb op mijn 2e TV en 3e TV op de bovenverdieping steeds strepen op 3 zenders nl. NPO 1,2 en 3. Alle andere zenders geven goed beeld. Die 2 TV's staan in verschillende kamers met 2 verschilende kastjes van Samsung.
Beneden in de woonkamer geen probleem. Daar functioneren alle zenders goed. Daar heb ik een kastje van Horizon.
Kan het zijn dat de kabel naar boven niet goed meer is, of dat er een nieuwe splitter in moet?
Ik heb de Samsung-kastjes al verwisseld, maar het probleem blijft.
Arakou Ziggo wrote:ik zit ook klaar
We gaan zo beginnen. Wij zitten klaar en jullie?
Rene64 wrote:
Hoe activeer ik het 5Ghz netwerk? Ik probeer het zelf te doen maar lukt me niet......
Graag advies (simpel en zonder technisch vakjargon)
dank
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.