Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Het ‘Verbeter je Verbinding’ Vragenuurtje van 18 april: lees hier de vragen terug.

Elk huis is anders. En hoe je woont is van invloed op je wifi-signaal. Heb je een vraag over hoe je de wifi- of tv-verbinding bij jou thuis verbetert?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze monteurs Gertjan, Marck en Guus beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 18 april, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Voor dringende hulp bij je Ziggo producten komen onze monteurs graag bij je langs. Neem hiervoor gewoon contact op met onze Klantenservice.

Benieuwd naar het vorige vragenuurtje? Hier vind je het laatste vragenuurtje en hier een kijkje achter de schermen.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de monteurs 🙂**
0 Kudos
127 Reacties 127
Meldingen
Aan Uit
Charly47
Level 1
Onze tv verbinding is bijzonder slecht, regelmatig enkele seconden een stilstaand beeld met bij sommige kanalen krakende geluiden ook div radiozenders zijn door een krakend geluid niet te beluisteren zoals bijv. sky radio.
We hebben hiervoor al eerder contact opgenomen met Ziggo en het zou aan het zwakke signaal kunnen liggen wat zij naar ons zenden (wij wonen in Ridderkerk).
Ook valt internet nog wel eens uit al moet ik eerlijk zeggen dat dit de laatste weken minder is dan voorheen.
Dus mijnheer de monteur kunt u ons helpen om weer normaal naar een tv zender te kunnen kijken...
0 Kudos
Mecker
Level 1
Ik heb nu sinds 2 weken ook stilstaand en happert beeld. Reply tv doet het niet of happert. Kan bv studiosport niet meer terug kijken. Ga dinsdag Ziggo bellen en als ik dit blijf houden en er komt geen oplossing dan zeg ik over en ga ik een andere provider proberen.
0 Kudos
sandralovesleon
Level 1
help kan iemand mij vertellen of ik youtube aan mijn mediabox kan toevoegen.trouwens ben nieuw
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
sandralovesleon wrote:
help kan iemand mij vertellen of ik youtube aan mijn mediabox kan toevoegen.trouwens ben nieuw

Graag even vermelden welke mediabox je gebruikt.
0 Kudos
Knuffie
Level 3
Modem Technicolor TC7200 met aparte router Sitecom WLR 4100,
Bij het in bridge mode zetten veranderd het IP adres van het modem.
Helpdesk Ziggo zegt van niet ?
Klopt dit wel of niet ?
Upgrade van 40 MBps naar 150 MBps is doorgevoerd door Ziggo.
Op Ipad met 40 Mbps snelheid altijd gem snelheid van 40 Mbps op Ipad.(met wifi)
Nu na upgrade naar 150 MBps steeds varierende snelheden 9 / 22 / 27 / 45 erg onstabiel.
Reset van Modem door helpdesk laten uitvoeren,vroeg of de settings dan zouden veranderen ?
Antwoord was NEE ? Na reset deed mijn Netwerk het niet meer ?
Bekabeld perfecte snelheid,heeft u enig idee waarom wifi opeens zo onstabiel is ?
Helpdesk gaf aan dat bij een snelheid van 150 MBps de wifi snelheid 1/4 van de 150 MBps moet zijn
klopt dit ? (n.l vreemd dat bij 40 de snelheid met wifi ook 40 is)
0 Kudos
Rogier76
Level 1
Probeer al langer sneller wifi in huis te krijgen, en dan mn in woonkamer. Heb daar onlangs een Airport Extreme geplaatst, die is bekabeld via CAT6 aangesloten op connectbox in meterkast. Met mijn complete abo van 150MB haal ik op 5Ghz rond 100MB met speedtest. Bekabeld haal ik (uiteraard) wel de beloofde snelheid. Onlangs voor paar dagen complete max van 300 MB geprobeerd. Bekabeld haal ik met speedtest dan 300-310MB, via wifi blijft ie echter nog steeds rond de 100MB steken. Upload is via wifi wel van 15 naar 30MB gegaan. Hoe kan ik wifi omhoog krijgen? Heb de speedtest op diverse apparatuur gedaan, oude/nieuwe laptops/iPads/Iphone. Daar kan de verklaring naar mijn idee dus niet zitten dat ik niet hoger kom dan 100MB. Oh ja, de standaard Helpdesk vragen heb ook ik allemaal al beantwoord en doorlopen 😉
0 Kudos
SomeOne_01
Level 1
Ik kijk TV via de Ziggo App in combinatie met de Chromecast. Om de haverklap vliegt deze er uit. De problemen gaan van af en toe opnieuw de stream starten naar Foutmelding dat de stream niet te casten is.
Er zijn meerdere draadjes op dit forum over dit probleem, dus ik ben niet de enige met deze slechte kwaliteit. Als ik van uit mijn PC ga pingen zie ik elke 1 a 2 minuten een gigantische hoge ping: Ergens tegen de 5 seconden aan. Het blijft even hangen en dan ineens 5 pings in een keer op het scherm, aflopend van 5 tot 1,2 sec. Die ping zie ik overigens niet vanaf het apparaat waarmee ik cast, mijn Galaxy S6. Hoe los ik dit op? Want het is gewoon ontzettend irritant. Ik heb geen geld voor, of zin in een normale TV en dus geen interesse in een echt TV kastje. Netflix streamt overigens als een tierelier en heeft nooit problemen. En daarnaast: PC uit bied ook geen soelaas

Tweede vraag. Waarom krijg ik recht op een mediapad met een hele oude android versie, die vervolgens nooit een chromecast icoontje laat zien? 2.4ghz staat uit, dus de mediapad moet wel verbinding maken met 5ghz, maar toch lijkt het alsof de mediapad en de chromecast niet op hetzelfde netwerk zitten. Open ik Netflix op die tablet, dan zie ik de chromecast wel. Het had misschien kunnen liggen aan de wifi standaard (de chromecast kan AC aan, de tablet gaat tot maximaal N), maar gezien het feit dat dit wel met netflix werkt, lijkt me dat er iets anders aan de hand is.

Er zit dus blijkbaar iets in mijn wifi dat zegt dat services van ziggo niet correct mogen functioneren. Raar he? En hier ben ik dus al mee bezig sinds ik klant ben geworden, enkele maanden geleden. Ik vermoed dan ook dat dit allemaal met elkaar te maken heeft. Is het probleem opgelost, doet alles het weer.

Ik heb overigens nu mijn connectbox in bridgemodus met een NightHawk 7000 er achter, waarvan ik onterecht dacht dat dit het probleem zou oplossen. Misschien zit er iets in de lucht hier in Voorburg, maar Ik heb alle kanalen al geprobeert, en ook op de connectbox speelt het probleem. Enige verschil is dat ik nu wat flexibeler ben omdat ik meer opties heb dan in jullie modem. Als 1 van jullie technici een wifi wonder is, mag hij daar e.a. over vertellen, want jullie kunnen het niet reproduceren (of hij kijkt 5 minuten, en dat is niet verwonderlijk dat hij het dan wel blijft doen, want soms gaat het een hele tijd goed, en dan ineens heeft hij het om de haverklap, ongeacht het rustige 5ghz wifi kanaal 36 die ik gebruik)
0 Kudos
fonstinga
Level 1
Een aantal tv-programma's die in het basispakket zitten kan ik niet of erg slecht ontvangen. Ik krijg dan steeds een melding met een bepaalde code.
Vraag is waar dat aan kan liggen.

Alvast bedankt voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,
Fons Tinga.
0 Kudos
A.SKF
Level 2
EWolfers wrote:
Leuk hoor zo als ziggo probeert te helpen met de WiFi verbinding maar met de vraag ga mer je apparaat bij je modem zitten en kijk hoe de verbinding is ,lijkt mij net zo iets als hou je handen boven een branden kaars houden worden ze warm ? Ja dan is de kachel aan.
Iedereen weet dat de sisco EPC3925 een hele slechte WiFI modem is waarom komt er geen vervanger of bied dan een alternatief gratis aan en niet voor 99 € bent u geholpen met een extra WiFi punt.
We betalen denk ik al genoeg aan ziggo het is makkelijk om het bij de klant in huis te zoeken, maar dikwijls is het ziggo apparaat wat de oorzaak is.
0 Kudos
A.SKF
Level 2
Beste Ziggo,
net als iemand anders vind ik het verbeteren van het wifi-signaal vd Cisco 3925 met allerlei maatregelen dikke onzin!! Deze hopeloos verouderde modem kan nu eenmaal niet méér zenden dan technisch mogelijk. Al bied je 500 MBps aan, dan ding blijft vrolijk max (als je geluk hebt want het signaal is net een jojo) tussen 50- 70 MBps zenden (en ik heb het BUITEN de meterkast hangen -geen gezicht, dat ding in de hal-. Ik was ook zo stom om een repeater te kopen voor een sterker signaal niet wetende dat die 3925 gewoon niet meer kan!! Da's zoiets als een Trabant voorzien van een grotere benzinetank en hopen dat'ie de 100 meter in 6 sec haalt. Kortom, ik wacht met smart op een omruilactie van die oude 3925 modems zodat ik eindelijk waar voor mijn geld krijg want ik betaal nl. voor snel internet, dus ook snelle wifi. Advies beste mensen: gewoon ouderwets een draadje trekken van beneden naar boven. Heb ik gedaan en ben mijn ergernis enigszins kwijt. Ik vind dat je gewoon elke modem zelf moet kunnen hangen aan het Ziggodraadje en niet afhankelijk moet zijn ve Ziggo-modem. In Zeeland hebben ze de 3928: die is een stuk sneller qua wifi.
0 Kudos
Sbakker
Level 1
Ik krijg regelmatig mailtjes van Ziggo dat er binnenkort werkzaamheden plaats vinden in uw regio. Mochten er daarna nog problemen zijn dan moet u waarschijnlijk het modem resetten.
Ik heb sinds enige tijd problemen met de interactieve TV en wel bij Uitzending gemist. Ik krijg haperend beeld en de TV portal loopt ook regelmatig vast. Ik heb hier een tijd terug ook last van gehad en had toen het modem voor langere tijd uitgezet en daarna weer aangezet. Dit bleek toen te werken en het probleem was opgelost. Nu is het probleem weer terug en heb het modem en ook de HD ontvanger van Humax 5300C voor langere tijd en meerdere malen gereset. Het probleem is hierbij niet opgelost. De ene keer gaat het goed bij TV gemist maar zodra het programma dan afgelopen is dan keert het niet terug naar de portal en nokt deze ermee of slaat vast zonder enige foutcodes. Ik heb het idee dat de stream niet goed gebufferd wordt via het internet. Ik heb de internetsnelheid gechecked en ook het controlechannel gewijzigd. De kabels heb ik ook gechecked en heb een duurzame coaxkabel ingezet van de muuraansluiting naar de HD ontvanger. Wat ik ook heb ontdekt is dat bij de UMU-01 adapter (het afnamepunt) een schakelaartje zit waarmee je radio en TV signalen kunt scheiden voordat ze bij de muuraansluiting komen. Dit betekent echter wel dat je dan een aparte coaxkabel moet trekken vanaf de UMU-01 naar de radio. Heb dit even gesimuleerd en dat bleek te werken. Maar ik heb toch weinig trek om een extra kabel door m'n huis en muur heen te trekken om een aparte verbinding naar de radio te maken.
0 Kudos
Wilma Hee
Level 1
Eigenlijk hebben we dit probleem al een tijd en het komt regelmatig terug. Sinds we Horizon hebben komt regelmatig de code 2020 in beeld. Eerst dachten we dat het aan de tv lag deze was oud maar zelfs met de nieuwe tv blijft de code terug komen. Soms is het opgelost na het resetten van het systeem en soms komt ineens het beeld terug. Ook valt regelmatig het geluid uit als ik dan wat met de zenders zap op de horizon afstandsbediening komt het geluid weer terug.
Ik ben niet technisch en zou graag hulp hierbij willen. Helaas vanavond ben ik aan het werk maar hoop toch een antwoord te kunnen krijgen.
0 Kudos
bakkermaar
Level 1
-Ziggo Mediabox in combinatie met de Asus RT-AC87U
-Alle apparaten zijn met kabel verbonden
-Al ruim een jaar dezelfde setup, geen veranderingen plaatsgevonden in de thuisomgeving

Altijd een zeer nette verbinding gehad deze was altijd perfect 150/15.
Helaas haal ik de laatste weken net aan de 70/10.. Hier is dan ook de vraag, zijn er storingen/problemen aan de kant van Ziggo of moet ik dit toch bij mij zelf gaan zoeken?

Een tweede vraag is, of het tegenwoordig al mogelijk is om bij Ziggo NAT type 1 te krijgen?
Word de Mediabox ook echt volledig in Bridge mode gezet? of word alleen de wifi/poorten geblokkeerd?

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord!
0 Kudos
Richard G.
Level 16
Ik heb eigenlijk een tweetal vragen.
Als eerste de vraag of er niet bij een nieuwe firmware van modems, met name de nieuwere merken, een aantal ddns opties kunnen worden toegevoegd, of eventueel 1 custom, waarbij je dan zelf kunt aangeven welke je gebruiken wilt.
Bij de meeste gewone routers is dit al lang ingebouwd, ik had van iemand begrepen dat deze optie er bij de Connectbox zelfs al helemaal uit was. Spijtig.

Vraag twee is over de firmware van de Cisco 3925. Het -lijkt- er op dat hier een oudere in zit dan bij Zeelandnet.
Die blijken sinds januari 2016 e3925-E10-5-c1200r5593-150429c te hebben.
Ziggo heeft sinds februari 2016 e3925-E10-5-c1200r5592-150216c. Dus een lagere versie en dat is dus al meer dan een jaar zo.
Nu is me bekend dat je providers eigenlijk niet met elkaar moet vergelijken, maar de firmware revisie nummers zijn identiek.
Heeft Ziggo deze update niet nodig gevonden en zo nee, waarom niet? Of is het zoals ik denk, dat de firmware revisies meer te maken hebben met custom firmware en daarom ook makkelijk van versie kunnen verschillen tussen providers onderling, ondanks dat de benamingen hetzelfde zijn.
Daarbij is het dan wel enigszins vreemd dat de revisienummers identiek zijn.
0 Kudos
ceskens
Level 1
Goedemiddag,

Ik ben erg benieuwd naar de gevolgen die de uitrol van Docsis 3.1 zal hebben op de bestaande Binnenshuize bekabeling bij klanten thuis.

Als er straks door Docsis 3.1 een breder frequentiespectrum gebruikt wordt zullen bepaalde wandcontactdozen, splitters, versterkers en sommige kabels vervangen moeten worden indien ze de hogere frequenties (900 tot +- 2000) niet doorlaten.

Heeft het nut om mijn installatie hier vast op aan te passen, of gaat Ziggo dit (deels) vergoeden?

Gr. Coen
0 Kudos
Henry
Oud Community Manager
Oud Community Manager
We gaan zo beginnen. Wij zitten klaar en jullie?

0 Kudos
Gert Jan Z
Level 1
Be rt wrote:
Soms lijkt het er sterk op dat de Wifispots flink wat invloed uitoefent op de kwaliteit van de Wifi verbinding met je apparaat, de Wifispot zit op hetzelfde kanaal als 2,4 GHz, het lijkt ook wel afhankelijk van de telefoon of laptop die je gebruikt, komen jullie dat wel eens tegen in de praktijk?

Hoi Be rt,
Dank je wel voor je goede vraag. In praktijk maak ik niet mee dat de wifispots invloed hebben op de kwaliteit van je wifi. Via wifispots kan je namelijk maar weinig data gebruiken. Vaak zijn er wel andere factoren die storen op de 2,4 GHz. Op www.ziggo.nl/wifi staan verschillende tips die kunnen helpen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Johan Leushuis wrote:
Beste monteurs,
Ik gebruik mijn Horizon al een lange tijd in combinatie met mijn modem.
De vraag is, wanneer kan ik mijn box gebruiken zonder modem, dus internet, wifi en telefoneren via mijn box.
De mogelijkheden zitten op de box maar konden nog niet gebruikt worden volgens de monteur die bij mij het toegangspunt heeft aangelegd. Dit zou binnen korte tijd wel mogelijk zijn, maar heb hier nog steeds niets over gehoord.
Voor alle duidelijkheid, in woon in het oude Ziggo-gebied.

Tot op heden is dit in voormalig Ziggo gebied nog niet mogelijk, Johan. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan laten we het weten!
0 Kudos
Paul-sch
Level 1
Beste ziggomonteur,

Bijna dagelijks valt onze wifi weg en geeft hij geen signaal meer, als ik de stekker van de modem er dan uithaal en opnieuw in doe, werkt hij daarna weer wel. Voor enige tijd.. dit is namelijk heel vaak het geval en zeer storend. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,
Paul
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Fam.Roeling wrote:
Op zich is het wifi signaal hier in huis redelijk tot goed. Maar voor hoge snelheden is bedraad meestal beter.
Tegenwoordig is er ook de mogelijkheid van internet over het elektriciteitsnet. Van horen zeggen heb ik begrepen dat dit echter alleen kan (anders mogelijk met schade tot gevolg) op geaarde stopcontacten.

Wat is jullie ervaring hiermee, en in hoeverre is dit anno 2017 nog daadwerkelijk een issue?

Bedankt voor de reactie.

Hallo familie Roeling,
Het gebruik van een geaard stopcontact in combinatie met een powerline adapter is niet noodzakelijk voor de veiligheid of het voorkomen van schade. Met de nieuwere generatie powerline adapters is het wel zo dat de randaarde gebruikt wordt in de datatransport voor nóg hogere snelheden. Zonder randaarde zal je dus niet het volledige potentieel van de powerline adapter benutten, maar het werkt wel!