Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
BeemerX5Series wrote:Zie ook DEZE discussie in dit topic op het forum
Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.
Wat is hiervan waar ... en kan ik nu wel of geen signaalversterker toepassen op mijn Horizon Media Box ?
BeemerX5Series wrote:
Helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van mijn Connect & Play Max, want ondanks de nieuwe kabel (Belden H125) die ik gelijktijdig met de overstap naar C&P Max heb gelegd en het gebruik van f-connectoren heb ik nog steeds last van stilstaand beeld (lijkt wel of het met de dag erger wordt) waar ik met de oude kabel last had van blokken in het beeld.
Eigenschappen Belden H125:
Kleur : Wit
Doorsnee : 6.8 mm.
Impedantie : 75 Ohm
Demping per meter : 0,193 dB (bij 860 Mhz)
Demping afscherming : minimaal 85 dB.
Deze specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de Hirschmann KOKA799 coax kabel
Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.
Wat is hiervan waar ...
Wanneer moet je eigenlijk een z.g. 4G proof coaxkabel toepassen om LTE-straling interference te voorkomen. M.a.w. binnen welke afstand van een 4G netwerkmast is het aan te bevelen een dergelijke coaxkabel toe te passen ?
Verder vraag ik me af of er geen ongewenste interference (lees stilstaand beeld op TV) kan ontstaan doordat zowel de Horizon Media Box als de Technicolor modem in de woonkamer zijn geplaatst, op ruime afstand van elkaar (ca. 4m) weliswaar maar toch.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.