Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Het ‘Verbeter je Verbinding’ Vragenuurtje van 18 april: lees hier de vragen terug.

Elk huis is anders. En hoe je woont is van invloed op je wifi-signaal. Heb je een vraag over hoe je de wifi- of tv-verbinding bij jou thuis verbetert?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze monteurs Gertjan, Marck en Guus beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 18 april, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Voor dringende hulp bij je Ziggo producten komen onze monteurs graag bij je langs. Neem hiervoor gewoon contact op met onze Klantenservice.

Benieuwd naar het vorige vragenuurtje? Hier vind je het laatste vragenuurtje en hier een kijkje achter de schermen.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de monteurs 🙂**
127 Reacties 127
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Soms lijkt het er sterk op dat de Wifispots flink wat invloed uitoefent op de kwaliteit van de Wifi verbinding met je apparaat, de Wifispot zit op hetzelfde kanaal als 2,4 GHz, het lijkt ook wel afhankelijk van de telefoon of laptop die je gebruikt, komen jullie dat wel eens tegen in de praktijk?
BeemerX5Series

Level 1
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van mijn Connect & Play Max, want ondanks de nieuwe kabel (Belden H125) die ik gelijktijdig met de overstap naar C&P Max heb gelegd en het gebruik van f-connectoren heb ik nog steeds last van stilstaand beeld (lijkt wel of het met de dag erger wordt) waar ik met de oude kabel last had van blokken in het beeld.

Eigenschappen Belden H125:
Kleur : Wit
Doorsnee : 6.8 mm.
Impedantie : 75 Ohm
Demping per meter : 0,193 dB (bij 860 Mhz)
Demping afscherming : minimaal 85 dB. 
Deze specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de Hirschmann KOKA799 coax kabel

Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.

Wat is hiervan waar ...

Wanneer moet je eigenlijk een z.g. 4G proof coaxkabel toepassen om LTE-straling interference te voorkomen. M.a.w. binnen welke afstand van een 4G netwerkmast is het aan te bevelen een dergelijke coaxkabel toe te passen ?

Verder vraag ik me af of er geen ongewenste interference (lees stilstaand beeld op TV) kan ontstaan doordat zowel de Horizon Media Box als de Technicolor modem in de woonkamer zijn geplaatst, op ruime afstand van elkaar (ca. 4m) weliswaar maar toch.
Johan Leushuis

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste monteurs,
Ik gebruik mijn Horizon al een lange tijd in combinatie met mijn modem.
De vraag is, wanneer kan ik mijn box gebruiken zonder modem, dus internet, wifi en telefoneren via mijn box.
De mogelijkheden zitten op de box maar konden nog niet gebruikt worden volgens de monteur die bij mij het toegangspunt heeft aangelegd. Dit zou binnen korte tijd wel mogelijk zijn, maar heb hier nog steeds niets over gehoord.
Voor alle duidelijkheid, in woon in het oude Ziggo-gebied.
BeemerX5Series

Level 1
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BeemerX5Series wrote:


Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.

Wat is hiervan waar ... en kan ik nu wel of geen signaalversterker toepassen op mijn Horizon Media Box ?

Zie ook DEZE discussie in dit topic op het forum
Fam.Roeling

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op zich is het wifi signaal hier in huis redelijk tot goed. Maar voor hoge snelheden is bedraad meestal beter.
Tegenwoordig is er ook de mogelijkheid van internet over het elektriciteitsnet. Van horen zeggen heb ik begrepen dat dit echter alleen kan (anders mogelijk met schade tot gevolg) op geaarde stopcontacten.

Wat is jullie ervaring hiermee, en in hoeverre is dit anno 2017 nog daadwerkelijk een issue?

Bedankt voor de reactie.
kohaku1970

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een half jaar een nieuw Ubee modem met ingebouwde router.
ik heb sindsdien zeer slechte wifi en vaak geen wifi.
ik heb al diverse keren contact gehad met jullie hierover en tig keren modem opnieuw opgestart en ook al veranderd van kanalen.
wat mij opvalt is dat als ik modem opnieuw opstart dat mijn snelheid acceptabel is gedurende 3 a 4 uurtjes en daarna weer helemaal inzakt.
Ook heb ik al tig keren de standaard vragen beantwoord zoals hoever staat pc er van af, hanghoogte en hele riedel wat erachter aan komt, word er langzamerhand moe van.
wat kan ik doen om deze vebinding ( wifi ) sneller en stabieler te krijgen ( svp niet de standaard vragen die ik nu al 50 keer heb gehoord ).
mvg
nkeer3

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het wl vreemd dat als je je wifi wilt verbeteren, dat de klant dan 59Euro moet betalen voor een Extra wifi-punt.
Het is net als bij ziek zijn, daar word je ook beboet door het eigen risico!
Ik wil gewoon graag optimaal gebruik maken van mijn ziggo aansluiting, daar hoort zeker WIFI bij, daar word toch ook door Ziggo mee geadverteerd. nou internet je boven en moet het signaal door gewapend beton, vergeet het dan maar, Het begint steeds meer te irriteren...

Verder wel een tevreden klant hoor, Telefoon, TV en extra digitale zenders en gewoon internet werkt supper!
rpm steijger

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een upc media box HD digital video recorder maar heb in mijn slaapkamer 5 meter verderop erg slecht signaal en begint mijn tablet spontaan naar alternatieve verbindingen te zoeken ..dan vindt die kpnfon maar dat is zo slecht qua signaal verbinding dat ik geen contact krijg.
John-1961

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb een goede internetverbinding, geen reden tot klagen, maar de programma's die ik bekijk via mijn digitale TV verbinding (Horizon box) blijft af en toe het beeld haperen: even "bevriest" het beeld dan, om vervolgens weer verder te gaan.

Jullie monteur heeft bij de installatie 3 maanden geleden van de (net nieuw gekochte kabels) gezegd dat die erg goed waren, en hij heeft er bij installatie zelf een nieuwe splitter op geplaatst.

Ik vind het jammer als ik aan deze storing van de doorgifte "moet gaan wennen" terwijl het ook gewoon goed moet kunnen gaan.

De storing doet zich voor in "alle" situaties: zowel bij live-TV, bij afspelen van zelf opgenomen programma's en bij gehuurde films. En het gebeurt óf niet (en dan soms een hele avond niet), of best vaak per avond.

In ieder geval irritant.
Assen62

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds kort heb ik de Connect box en constant problemen met de wifi-verbinding. Er wordt wel verbinding gemaakt, maar er komen geen berichten binnen. Ook als ik weer thuis kom, maak de telefoiin/i-pad niet automatisch verbinding met mijn wifi thuis. Ditzelfde probleem heb ik ook met mijn lap-top(s). Ze maken wel verbinding met internet, maar er komen dan geen verdere stappen.
De monteur is geweest en kon het niet oplossen. Voor mijn vaste pc met een vaste internetkabel heeft hij een vast ip-adres ingesteld, zodat die nu wel contact blijft houden.
De rest van de apparaten is huilen met de pet op. Soms wel wifi, soms niet; behoorlijk irritant.
Met het vorige modem geen enkel probleem. Wie helpt?
albertmunten

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op mijn 2e TV en 3e TV op de bovenverdieping steeds strepen op 3 zenders nl. NPO 1,2 en 3. Alle andere zenders geven goed beeld. Die 2 TV's staan in verschillende kamers met 2 verschilende kastjes van Samsung.
Beneden in de woonkamer geen probleem. Daar functioneren alle zenders goed. Daar heb ik een kastje van Horizon.
Kan het zijn dat de kabel naar boven niet goed meer is, of dat er een nieuwe splitter in moet?
Ik heb de Samsung-kastjes al verwisseld, maar het probleem blijft.
Rene64

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoe activeer ik het 5Ghz netwerk? Ik probeer het zelf te doen maar lukt me niet......
Graag advies (simpel en zonder technisch vakjargon)
dank
Heijn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@John-1961: Herkenbaar probleem. Hopelijk komt er een antwoord tijdens het vragenuurtje.
EWolfers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Leuk hoor zo als ziggo probeert te helpen met de WiFi verbinding maar met de vraag ga mer je apparaat bij je modem zitten en kijk hoe de verbinding is ,lijkt mij net zo iets als hou je handen boven een branden kaars houden worden ze warm ? Ja dan is de kachel aan.
Iedereen weet dat de sisco EPC3925 een hele slechte WiFI modem is waarom komt er geen vervanger of bied dan een alternatief gratis aan en niet voor 99 € bent u geholpen met een extra WiFi punt.
We betalen denk ik al genoeg aan ziggo het is makkelijk om het bij de klant in huis te zoeken, maar dikwijls is het ziggo apparaat wat de oorzaak is.
aapje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen jullie de intersnelheid sneller maken en goedkoper.
ziutility

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte Ziggomonteur,
ik heb sinds enige tijd van Ziggo nieuwe binnenkabels tussen de muuraansluiting en mijn tv-toestellen.
Eén toestel staat in de zijkamer; de kabel loopt onder de verbindingsdeur door, net boven de drempel.
Misschien is bij het sluiten van de deur de kabel toch bekneld geraakt: de tv-ontvangst resulteert in een sterk golvend beeld.
Het andere toestel heeft van dit alles geen last.
Valt hier nog verbetering in te brengen?
SEGVeenstra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Ziggomonteur,

Wij hebben sinds een aantal weken het probleem dat de modem apparaten niet wil verbinden. We moeten vervolgens eerst weer de modem resetten/stekker-in-uit voordat hij weer nieuwe apparaten toelaat.
Het betreft zowel laptops als telefoons en tablets. In totaal misschien 6 apparaten.
We hadden er voorheen ook wel eens last van maar dat was misschien 1 keer per maand. Maar nu is het bijna elke dag.
Er is verder wel gewoon verbinding met het internet voor de apparaten die wel al op het netwerk zitten.
Wat kan dit zijn?
Daarnaast hebben wij ook storing op bepaalde zenders, waaronder NED 1,2,3. Ook naar het gebruik van de nieuwe kabels die we van jullie ontvangen hebben is dit niet beter geworden.
Looney

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
sinds 2 weken overgestapt naar een "sneller" Ziggo abonnement. Nu dus ook Horizonbox ontvangen zonder apart modem. Ons internet is er alleen maar slechter van geworden ondanks een sneller abonnement.

In de Ziggo winkel heb ik deze vraag ook gesteld maar deze man wist er te weinig van zei hij.
Hij had het wel over een Horizonbox te nemen met een apart modem. Kan dit de oplossing zijn?

Alvast bedankt!
BeemerX5Series

Level 1
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BeemerX5Series wrote:
Helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van mijn Connect & Play Max, want ondanks de nieuwe kabel (Belden H125) die ik gelijktijdig met de overstap naar C&P Max heb gelegd en het gebruik van f-connectoren heb ik nog steeds last van stilstaand beeld (lijkt wel of het met de dag erger wordt) waar ik met de oude kabel last had van blokken in het beeld.

Eigenschappen Belden H125:
Kleur : Wit
Doorsnee : 6.8 mm.
Impedantie : 75 Ohm
Demping per meter : 0,193 dB (bij 860 Mhz)
Demping afscherming : minimaal 85 dB. 
Deze specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de Hirschmann KOKA799 coax kabel

Oke, de kabel is langer dan 10m dat is een feit en bij coaxkabels >10m zegt Ziggo dat je mogelijk een versterker moet gebruiken. Maar nu lees ik her en der dat er onduidelijkheid is over het wel of niet kunnen/mogen toepassen van een signaalversterker bij een Horizon Media Box daar deze, zo wordt gezegd, voorzien is van een ingebouwde signaalversterker.

Wat is hiervan waar ...

Wanneer moet je eigenlijk een z.g. 4G proof coaxkabel toepassen om LTE-straling interference te voorkomen. M.a.w. binnen welke afstand van een 4G netwerkmast is het aan te bevelen een dergelijke coaxkabel toe te passen ?

Verder vraag ik me af of er geen ongewenste interference (lees stilstaand beeld op TV) kan ontstaan doordat zowel de Horizon Media Box als de Technicolor modem in de woonkamer zijn geplaatst, op ruime afstand van elkaar (ca. 4m) weliswaar maar toch.


In aanvulling op het relaas hierboven, nog even een foto geupload van de belaberde signaalstatus van 3% en een signaalkwaliteit van 100% met een BER waarde die varieert tussen de 350 - 450 afhankelijk van de gekozen zender.

BER Waade

De waarden zijn genomen met een kabel rechtstreeks op het AOP naar de samsung HD decoder (zonder enige splitter or whatsoever) omdat de reset van de Horizon Mediabox helemaal op een drama is afgelopen. Deze blijft hangen nu op "Installatie" voor meer dan 2 uur ... dus maar afgekoppeld en een alternatieve decoder aangesloten .... kan ik tenminste nog F1 kijken ....

Not amused :@
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic