Hoi @Berend1959
Oh jee, dat is niet best en begrijpelijk dat je hier naar vraagt. Eigenlijk, als ik heel eerlijk moet zijn, is dit toch echt een Apple probleem en geen Ziggo probleem. Daarom kan Ziggo je daar ook niet echt in helpen, zoals Bert je al aangaf. Ziggo medewerkers weten veel, door de jaren heen, maar kunnen niet alles weten.
Staat bij je SMTP instellingen (Server uitgaande post) wel het wachtwoord ingevuld? En als je kijkt onder geavanceerde instellingen, bij je mail account, staat daar ook SMTP mail uitgaande op AAN? En zou je eens kunnen testen, als je mail niet verzonden kan worden, of je dan wel kan inloggen in webmail van Ziggo en of je daar dan wel een mail kan verzenden. Of, wat je ook zou kunnen doen, is het wachtwoord aanpassen en eens opnieuw instellen in je iPhone en/of iPad.
Daarnaast de vraag hoe je van iOS 14 naar iOS 15 bent gegaan? Neem aan dat je de volledige nieuwe versie gewoon zo hebt geüpdatet? Normaal gaat dat altijd goed maar er zijn ook wel eens momenten dat het niet goed werkt. Dan is het advies, als je tenminste IMAP gebruikt van Ziggo (dus niet POP3), om je mail even te verwijderen en opnieuw in te stellen op je iPhone en iPad. Maar dit alleen als je IMAP gebruikt, als je POP3 gebruikt zou ik dat niet doen, kans dat je mail kwijt raakt!
Dit is mijn advies voor dit moment, iets anders komt nu niet in me op waar het aan zou kunnen liggen.