1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Berend1959

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het SMTP wachtwoord is steeds weg

Op mijn Ipad, Iphone moet ik steeds het SMTP wachtwoord ingeven. Soms gaat het een paar dagen goed en dan is het weer mis. Ik kom daar achter om dat de mail in niet verzonden items blijven staan. Ziggo kan je er niet over bellen want die geven geen telefonische ondersteuning, maar wel elke maand bijna 80 euro uit je portemonnee halen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hoi @Berend1959 
Oh jee, dat is niet best en begrijpelijk dat je hier naar vraagt. Eigenlijk, als ik heel eerlijk moet zijn, is dit toch echt een Apple probleem en geen Ziggo probleem. Daarom kan Ziggo je daar ook niet echt in helpen, zoals Bert je al aangaf. Ziggo medewerkers weten veel, door de jaren heen, maar kunnen niet alles weten. 

Staat bij je SMTP instellingen (Server uitgaande post) wel het wachtwoord ingevuld? En als je kijkt onder geavanceerde instellingen, bij je mail account, staat daar ook SMTP mail uitgaande op AAN? En zou je eens kunnen testen, als je mail niet verzonden kan worden, of je dan wel kan inloggen in webmail van Ziggo en of je daar dan wel een mail kan verzenden. Of, wat je ook zou kunnen doen, is het wachtwoord aanpassen en eens opnieuw instellen in je iPhone en/of iPad. 

Daarnaast de vraag hoe je van iOS 14 naar iOS 15 bent gegaan? Neem aan dat je de volledige nieuwe versie gewoon zo hebt geüpdatet? Normaal gaat dat altijd goed maar er zijn ook wel eens momenten dat het niet goed werkt. Dan is het advies, als je tenminste IMAP gebruikt van Ziggo (dus niet POP3), om je mail even te verwijderen en opnieuw in te stellen op je iPhone en iPad. Maar dit alleen als je IMAP gebruikt, als je POP3 gebruikt zou ik dat niet doen, kans dat je mail kwijt raakt!

Dit is mijn advies voor dit moment, iets anders komt nu niet in me op waar het aan zou kunnen liggen. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78776Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23522Likes

Ziggo geeft geen service op hardware en software van derden, dat is ook niet te doen met tig duizend verschillende apparaten en vele malen meer versies hardware en systeemsoftware en andere software.

Welke iPad en iPhone heb je in gebruik met welke versie systeemsoftware?

Mogelijk heeft iemand hetzelfde en kan je adviseren wat te doen.

Berend1959
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een iphoneXr met ios 15-1 de ipad heeft de laatste  update 15 voor ipad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78776Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23522Likes

Mogelijk kan @EnergieBoy je daar mee helpen.

Hij komt hier in dit topic langs als / zodra hij online is.

Berend1959
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt ik wacht het even af

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hoi @Berend1959 
Oh jee, dat is niet best en begrijpelijk dat je hier naar vraagt. Eigenlijk, als ik heel eerlijk moet zijn, is dit toch echt een Apple probleem en geen Ziggo probleem. Daarom kan Ziggo je daar ook niet echt in helpen, zoals Bert je al aangaf. Ziggo medewerkers weten veel, door de jaren heen, maar kunnen niet alles weten. 

Staat bij je SMTP instellingen (Server uitgaande post) wel het wachtwoord ingevuld? En als je kijkt onder geavanceerde instellingen, bij je mail account, staat daar ook SMTP mail uitgaande op AAN? En zou je eens kunnen testen, als je mail niet verzonden kan worden, of je dan wel kan inloggen in webmail van Ziggo en of je daar dan wel een mail kan verzenden. Of, wat je ook zou kunnen doen, is het wachtwoord aanpassen en eens opnieuw instellen in je iPhone en/of iPad. 

Daarnaast de vraag hoe je van iOS 14 naar iOS 15 bent gegaan? Neem aan dat je de volledige nieuwe versie gewoon zo hebt geüpdatet? Normaal gaat dat altijd goed maar er zijn ook wel eens momenten dat het niet goed werkt. Dan is het advies, als je tenminste IMAP gebruikt van Ziggo (dus niet POP3), om je mail even te verwijderen en opnieuw in te stellen op je iPhone en iPad. Maar dit alleen als je IMAP gebruikt, als je POP3 gebruikt zou ik dat niet doen, kans dat je mail kwijt raakt!

Dit is mijn advies voor dit moment, iets anders komt nu niet in me op waar het aan zou kunnen liggen. 

Berend1959
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ga alle mail er af gooien en er opnieuw op zetten ook zal ik mijn wachtwoord aanpassen. Ik houd je op hoogte.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

Berend1959 top dat je één en ander wil testen. Ik ben even benieuwd: hoe staat het ervoor? 

Berend1959
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben door drukte en afwezigheid er nog niet aan toegekomen om het een ander aan te passen. Het zal weekend worden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5779Posts
  • 601Oplossingen
  • 3457Likes

Geen probleem @Berend1959 🙂 We zien je reactie wel weer verschijnen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8300Posts
  • 2441Oplossingen
  • 4133Likes

Hey @Berend1959

Het is alweer een tijdje geleden en we zijn nieuwsgierig naar hoe de vlag er momenteel bij hangt. Is het euvel opgelost door de e-mail opnieuw in te stellen? 🙂

Berend1959
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het niet meer gehad dus ik weet niet wat er aan de hand is geweest dus vooralsnog opgelost