1
Vraag
2
Reacties
Mschouten87

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Herstartende modem

Sinds Enkele dagen lijkt mijn modem zich elk half uur te herstarten. De verbinding valt weg en op de modem gaan de ds/us lampjes weer knipperen tot de verbinding weer is gemaakt. 
de modem is dan niet bereiken, andere onderdelen op het netwerk wel.

in de modem te zien dat de downstream opzich goed is maar de er te veel ruis op de upstream zit. Ook lijkt de model vrij warm te worden. 
bij gevoegd foto verbindingswaarden en kabel aansluiting


bvd. Maarten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou, monteur is langs geweest. Heeft een nieuwe modem en aop geplaats. Dat laatste voornamelijk omdat de oude op een slecht bereikbare plek zat en de kabels toch lang genoeg waren. 

i-net lijkt nu de afgelopen dagen stabiel. Alhoewel de waardes op de US nog steeds 50/51dBmV. 

but time will tell, iig bedankt voor de hulp en adviezen heren. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Mschouten87 Hoi Maarten,

Zo te zien is de groene kabel verlengt, kan je een foto maken van het koppelstuk?

Daarnaast word de TC7200 naar mijn idee juist helemaal niet warm, staat die van jou wel vrij?En ligt er geen stof op?

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De groene kabel is idd verlengt, dit is jaren geleden gedaan door een ziggo monteur. De kabel ligt in de kruipruimte maar kan daar op dit moment niet direct een foto van maken. Zal een blik werpen zo gouw ik de tijd heb. Ook is daar niemand geweest dus ansich vreemd als die spontaan faalt. 
de modem staat vrij en zo ver ik kan zien stof vrij. Wel is hij al denk ik een dikke 7 jaar oud. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik vermoed dat die koppeling vervangen moet worden.

De TC7200 is al vrij oud inderdaad, maar is nog prima.Desondanks kan hij wel omgeruild worden, maar ik zou dat nog niet doen.

 

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Qua modem gaat het overigens om een ubee 321b, niet een technicolor tc7200

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah ok.Ik dacht aan de webinterface te zien dat het een TC7200 was.

Maar die Ubee is ook nog prima hoor, hij heeft zelfs 2.4 en 5 ghz tegelijk.

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na even de kruipruimte ingedoken te zijn en de koppeling gecontroleerd te hebben bij deze de foto. de koppeling zit gewoon vast en zie ook niets mis met de kabels.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik vermoed dat daar het probleem zit.

Er kan een monteur gestuurd worden om dat te vervangen.

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok, dan lijkt me dat de enige optie. 
neem aan dat ik daar zelf helpdesk

moet bellen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Er komt nog een moderator.Maar je kan ook bellen via 0900-1884.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je upstream waarden zijn veel te hoog, dat wil zeggen dat het modem zeer hoog aan het versterken is om de Ziggo servers te bereiken en dat lukt niet als de upstream 49 dBmV of hoger is.

 

Is de verlenging ooit door een Ziggo monteur uitgevoerd?

Een monteur gaat niet een kruipruimte in als je daar echt in moet kruipen.

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hij is zeer zeker door een monteur uitgevoerd. De kabel eindigde onder het luik bij de voordeur/hal ( vorige eigenaar had alleen kabel tv dus was direct een coax-kabel op gezet.) Expliciet destijds de verhuis service van ziggo gebruikt om geen gedoe te hebben met die verlenging.

 

maar die koppeling/verlenging heeft het de afgelopen 4 jaar zonder problemen gedaan.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die koppeling kan het inderdaad lang doen, maar waarschijnlijk is hij niet voldoende afgeschermd en is er een stoorsignaal in de buurt gekomen waardoor je nu problemen hebt.

Ik vermoed toch echt dat het daar aan ligt, want de rest van je installatie is prima in orde.

En zo niet, dan kan de monteur wel een andere oorzaak vinden.

Mschouten87
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou, monteur is langs geweest. Heeft een nieuwe modem en aop geplaats. Dat laatste voornamelijk omdat de oude op een slecht bereikbare plek zat en de kabels toch lang genoeg waren. 

i-net lijkt nu de afgelopen dagen stabiel. Alhoewel de waardes op de US nog steeds 50/51dBmV. 

but time will tell, iig bedankt voor de hulp en adviezen heren. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Goed om te horen @Mschouten87 !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic