1
Vraag
2
Reageer en help mee
jurk

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helpen met porten open zetten voor de playstations 4

Beste, ik heb al 2x telefonisch contact gezocht om te vragen of ze de porten open konden zetten voor mij en mijn vriendin zodat wij met vrienden kunnen spelen. maar hun konden dat niet voor mij doen. en toen werd ik verwezen naar een handleiding waar ik niks van begrijp. mijn vraag is of iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen
15 Reacties 15
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Ziggo HelpDesk of Chat helpt je niet bij het aansluiten van eigen apparatuur.
Het aan de praat te krijgen daarvan gaat zelden 'zomaar vanzelf'.

Als je de handleiding van bv je ZiggoModem/Router niet begrijpt, dan zal hier helpen lastig gaan worden. Poorten open zetten, kan Ziggo niet voor je doen doen. Als dat in jouw geval al nodig is.
Twee vragen:

  • heb je een maatje die je kan helpen? dat lijkt me het beste
  • welke Ziggo Modem/Router heb je?
Gr Han
jurk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb helaas niemand die daar verstand van heeft om mij te helpen.
heb een mediabox met een witte router ziggo router
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok.

Volgende vraagstuk.
Wat voor firmware draait op je ConnectBox?
Er zijn maar liefst 3 mogelijkheden....
Dat kan uitmaken!

Login op het beestje:
http://192.168.178.1
wachtwoordcode op sticker aan de onderkant van je ConnectBox.

Staat bij 'Geavanceerde instellingen'>'Beveiliging' een keuze voor 'Poort Forwarding'?

Gr Han
jurk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
UDP protocol staat voor alles ingesteld. weet niet of dat het geen is wat je bedoelt?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Right. Je bent dus met Port Forwarding bezig.
Zet ze allemaal op Disabled of verwijder ze, en bekijk of UPnP aan staat.
Zo nee: aanzetten.
Dan restart van de ConnectBox en vervolgens van de PS4.

Is het dan Ok?

Gr Han



.
jurk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja heb nu 1 ps4 op open en 1 ps4 op moderate. kunnen ze ook beide op open? als ik dat doe of lukt dat zozo niet?
jurk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt trouwens al voor de hulp!
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
jurk wrote:
Ja heb nu 1 ps4 op open en 1 ps4 op moderate. kunnen ze ook beide op open? als ik dat doe of lukt dat zozo niet?

Je kan een poort maar een keer forwarden, ook met UPnP. 😉
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je bent niet de enige die dit ingewikkeld vindt

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ps4+nat&gws_rd=ssl
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ho stop.
Met UPnP is het uiteraard ook niet mogelijk dezelfde port te openen voor 2x PS4.

Wat wel zou kunnen werken is dit.

Start PS4 no1.
Die reserveert poorten via UPnP en laat de Sony Server weten welke dat zijn.
Start PS4 no2
Die reserveert via UPnP andere poorten dan die voor PS4 no1 (die zijn immers al uitgedeeld & niet meer vrij) en laat de Sony Server weten welke dat zijn.

Etc.

Of dit bij elk spel in de praktijk ook goed werkt is de vraag.
Theoretisch zou het zo moeten kunnen gaan.

Maar wat heb je aan theorie, als je merkt dat het niet lukt?

Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @jurk. Welkom hier! Super dat je hier bent gekomen met je vragen. Poortforwarding is iets waar ook ik geen kaas van heb gegeten. Gelukkig zijn hier meer dan genoeg behulpzame knappe koppen aanwezig, zoals je ziet. Is het inmiddels allemaal gelukt? 🙂
Ps4 probleem wi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier een ps4, wat ineens niet meer via wifibooster doet, waarschijnlijk na update, 7.5.1, maar 7.5.2 herstelt d’r ook niet. Hij herkend de boosters niet eens meer.  Nu een mail gehad van PS, maar als je 5 reeksen van nummers heb gehad wat je TCP moet zijn, maar dit niet kwijt kan wordt het erg lastig en niet te snappen. De informatie die ik heb is best hocus pocus. Kom er dus niet uit. Zoonlief kan dus nu niet meer op… kan iemand mij helpen? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ps4 probleem wifi . Welkom hier. 

Ik help je graag verder maar moet eerlijk zeggen dat het voor mij nu ook wel een beetje hocus pocus is. Je reageert ook op een topic van 2018 ;-). 

 

Wat is er precies aan de hand? Wat doe je, wat heb je gedaan en wat zie je? Wat voor apparatuur gebruik je allemaal? Hoe meer informatie, hoe beter wij begrijpen wat er aan de hand kan zijn en hoe beter we je kunnen helpen :-). Mocht je het makkelijk vinden, kan je hier ook fotos toevoegen.

Ps4 probleem wi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben een ps4 en een Connect box, en ps4 zit via een wifibooster normaal gesproken. Blijkbaar zou ik de volgende poorten open moeten zetten..

  • TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
  • UDP: 3478, 3479
    alleen als je de optie ziet kan je niet de tcp gegevens kwijt. 

 

Ps4 probleem wi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas geen reactie meer, maar nog wel het probleem. Bij ps4 is dit probleem ook nog niet eerder geweest. Hoe kan en ga ik dit nou oplossen, want ik snap niks van de stukken die ik heb ontvangen. De wifibooster kan wel naast ps4 bekabeld, dan werkt hij wel, maar dan is het bereik voor andere in huis slecht. En onbekabeld ziet de ps4 hem niet. Terwijl we eerst geen problemen hebben gehad. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic