jwsieveking

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Help! Problemen verbinding videobellen

Hi Community! Help!

 

Ik heb een 1Gbit abonnement maar ervaar desondanks regelmatig verbindingsproblemen. Dit uit zich met name bij het videobellen (op alle platformen zoals Facetime, Teams, Google, etc.) en met verschillende devices. Ik moet zelfs regelmatig terugvallen op mijn 4G hotspot van mijn telefoon omdat de verbinding niet goed genoeg is.

 

Snelheden die ik meet in de speedtests zijn nogal wisselvallig maar zouden altijd voldoende moeten zijn voor een fatsoenlijke videoverbinding. Op moment van schrijven kom ik tot zo'n 400 mbit download terwijl ik bijna naast het Deco tp link access point zit. Volgens mijn Deco TP link app is de snelheid van het netwerk eigenlijk altijd wel in orde (~900mb+), maar zie dat maar zelden terug in de daadwerkelijke performance. Bekabeld kom ik inderdaad wel rond die snelheid, maar videobellen blijft moeizaam.

 

Ik ben al wat aan het rommelen en proberen geweest (bijv. Ziggo router in bridge mode en alles via mijn eigen TP Link Deco X60 Wifi 6 router, maar tot nu zonder effect). Ben dit weekend weer terug op de set-up dat de Ziggo Gigabox als router fungeert en de Deco tp links als access points. Deze zijn trouwens allemaal rechtstreeks bekabeld verbonden met de Gigabox.

 

Ik heb ook al wat op het forum hier rondgekeken, maar tot nu toe nog iets gevonden wat mij echt verder helpt. Moet ik het in mijn Ziggo hardware zoeken of toch bij m'n TP Link Wifi access points? Wie kan mij helpen met de diagnose(s) en oplossing(en)?

 

Ik heb wat diagnostische gegevens bijgevoegd (zie vooral ook de pdf's).

 

Dank voor het meekijken en ben benieuwd. Groeten, Jan-Willem

 

jwsieveking_0-1673206698199.png

 

23 Reacties 23
jwsieveking
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Madelon - we zijn inmiddels een tijdje verder (bijna 2 weken) dus ben benieuwd naar update vanuit jouw kant hierover.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jwsieveking jazeker, daar is inderdaad één en ander over bekend geraakt.

Onze vraag is of je op 12, 14 en 16 januari 2023 ook problemen hebt ervaren met je verbinding? Zoja, dan komt dit overeen met onze storingsdata en gaan we een monteur regelen.

We horen het graag! 
 

jwsieveking
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Jacob, ik ben er vrij zeker van dat ik op die dagen wel problemen heb ervaren. Maar denk dat er op de andere tussenliggende dagen ook wel problemen zijn geweest. Anyway, zou natuurlijk fijn als een monteur kan helpen. Zijn hier nog kosten aan verbonden?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helder, dan gaan we die afspraak maken. Een monteur die het signaal komt verbeteren is dan ook een goede en logische vervolgstap @jwsieveking.

Ik heb daarom een monteursafspraak gemaakt voor komende vrijdagavond. Mocht dit niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak eenvoudig wijzigen. In de bevestigingsmail kan ook iets staan over mogelijke kosten, dat hangt af van de oorzaak van het probleem. Als de oorzaak iets binnenhuis is ( denk aan bekabeling of een probleem in eigen apparatuur) dan kost de monteur 50 euro, zit het probleem in ons netwerk buiten of het AOP dan is de monteur kosteloos.

Laat je weten hoe stabiel de internetverbinding is nadat nadat de monteur is geweest?

Uitgelicht topic